精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>教育园地>>● 考研论坛>>MBA专栏>>【MBA经典文摘】>>Marketing In The Year 2005(1)by Philip Kotler

主题:Marketing In The Year 2005(1)by Philip Kotler
发信人: tono118(春儿)
整理人: jasminwen(2003-06-12 15:42:48), 站内信件
There has been a susbstantial disintermediation of wholesalers and 
retailers owing to electronic commerce. Virtually all products are
now available without going to a store. The customer can access
pictures of any product on the Internet, read the specs, shop among 
online vendors for the best prices and terms, and click order and 
payment over the Internet. Expensively printed catalogs have 
disappeared. Business to business purchasing over the Internet has 
increased even faster than online consumer buying. Business 
purchasing agents shop for their routine items on the Internet, 
either advertising their needs and waiting for bidders, or simply 
surfing in their "bookmarked" web sites.

Store-based retailers find store traffic highly diminished. In 
response, more entrepreneurial retailers are building entertainment 
and theater into their stores. Many bookstores, food stores, and 
clothing stores now include coffee bars and feature lecturers and 
performances. Essentially these stores are "marketing an experience" 
rather than marketing a product assortment.

Most companies have built proprietary customer databases containing 
rich information on individual customer preferences and requirements. 
They use this information to "mass-customize" their offerings to 
individuals. An increasing number of companies present online product 
platforms on which customers design their desired products. Many 
automobile, computer, appliance, and food companies invite customers 
to visit their web pages and design the market offering (product,  
service, system, programs) by filling in choices on a form. The 
modified product is then visually displayed on the screen.

                                              To be continued


----
积极人生,热爱生活

[关闭][返回]