精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>教育园地>>● 考研论坛>>MBA专栏>>【MBA经典文摘】>>Markeing In The Year 2005(2) by Philip Kotler

主题:Markeing In The Year 2005(2) by Philip Kotler
发信人: tono118(春儿)
整理人: jasminwen(2003-06-12 15:42:48), 站内信件
Business are doing a better job of retaining their customers through 
finding imaginative ways to exceed customer expectations. As a 
result, competitors have found it increasingly difficult to acquire 
new customers. Consequently, most companies are spending time 
figuring out how to sell more products and services to their 
existing customers. 

Companies are focusing on building customer share rather than market 
share. Many have figured out new ways to increase cross-selling and 
up-selling. Companies are gaining segment and customer insight from 
their data warehouses by applying newer and more effective data 
mining techniques. 

Companies have finally managed to get their accounting departments 
to generate real numbers on profitability by segment, individual 
cutomers, product, channel, and geographical unit. Companies are now 
focusing attention on their most profitable customers, products, and 
channels. They are formulating reward packages for their more 
profitable customers.

Companies have switched from a transaction perspective to a customer-
loyalty-building perspective. Many have moved to customer lifetime 
supply thinking, whereby they offer to deliver a regularly consumed 
product(e.g. coffee, soft drinks) on a regular basis at a lower price 
per unit. They can afford to make less profit on each sale because of 
the long-term purchase contract.

                                     To be continued


----
积极人生,热爱生活

[关闭][返回]