精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>热门游戏>>暗黑破坏神>>相关下载>>点几首歌给大家听

主题:点几首歌给大家听
发信人: hugo_y(Go)
整理人: hugo_y(2001-12-18 16:59:38), 站内信件
平时大家玩diablo相信很少留意里面的音乐,前些时候我发现,不玩游戏的情况下聆听这些音乐感受大为不同,是一种很好的享受。别忘了,这些曲子都是bliz花不少钱制作的
哦。

第一首:
"Outtake II"
The original Diablo II mp3s are complete! And you thought we would never get around to it. For those of you of who wondered what we actually do here at Blizzard in our marathon development cycles, this outtake provides a pretty good example of the difference another year or two can make. This track is the original tune recorded around January 1998, which became the fifth minute of what was eventually the wilderness combat music in Act 1 when I was able to take a look at her again in January 2000. The first half made it into the game with many snips, additional pedal steel and orchestral sample textures, and some mastering magic from Scott Petersen. The second half of the piece in all of its rocker glory was chucked entirely, unheard by the public until now. Much like a fine piece of california cheese sitting in the backyard sun for weeks, we will release no track before the appropriate time. This particular tune tries pretty hard to rock out, but seemed pretty silly as a background to the opening few scenes of the game. 

- Matt Uelmen 
---------------------------------------------------------------------
第二首:
"Siege"

"This roots of this piece go back to a tune dubbed "March of the Sparkies" in the hazy, distant days of 1995, when the first musical sketches for Diablo were being written. I was attempting to get the sound of a big orchestral march from a somewhat skimpy library of samples without much of a result. Though I stubbornly refused to give up in my quest to get the proper sound, ending up with a decent march as the opening theme for the original Diablo (and a not-quite-so-decent leftover used in "Hellfire"), it was not until this was recorded in February 2001 that I felt I had realized the proper formula. Of course, having the help of ninety or so skilled musicians often helps in situations like these. 

This one was an absolute bear to record, largely due to my amateur notation of time values and a high violin part, but it ended up being the single track which I am most proud of from the sessions recorded in Bratislava. I felt like I was employing every other musician in Slovakia on the day of this recording, as we called for an extra set of percussionists to handle the snare part, which I insisted needed to be at least tripled. Though classic marches like Ravel's "Bolero" or Holst's "Mars" call for only one snare drum, I was aiming for the more Hollywood drum chorus effect, best shown in soundtrack patriarch Alfred Newman's original Fox theme." 

--------------------------------------------------------------------
第三首:
这首应该算是最经典的,是一代的主题曲。
"Tristram"

Poor, poor, Tristram. What did such an innocent little village do to deserve such a dark fate? This track originally consisted of only the newer music - the last three minutes of the current selection - until Max here at Blizzard North suggested using the original Diablo town music. As it turned out, both are actually in the game, though the original Diablo track is what greets you first when you return to the hometown of that strange evil which swept through Khanduras. 

I would like to consider the original track, presented here in the first 4:45 of the tune, as being a victory of inspiration over limited resources. All of the guitar, flute and ocarina in the original tune was recorded directly into a $150 AKG microphone attached to a Ensoniq ASR-10 sampler with exactly 16 megs of memory. 

This tune is the grandfather of the Diablo musical world, first commited to paper in the spring of 1995. The main musical themes of Diablo, which can be heard in almost every tune in one way or another throughout both games, make their first appearance in this piece. Though I was originally attempting to capture a medieval sensibility with this tune, it is funny how stylistically far away from the music of that period this particular song is. I would hope that no one thinks I recorded this tune in a few straight takes and finds themselves frustrated when trying to reproduce it. 

The track was recorded bar by bar, and originally consisted of at least two dozen chords and phrases which were stitched together in the sampler. Some retuning was done to make those harmonic runs possible, and some of those chords are impossible to perform in a manner which sounds as smooth as the final product. What strikes me when I listen to this track now is, believe it or not, the Peruvian influence. The selection of tunes on my favorite tape back in 1996 featured many gorgeous waltzes written by the legendary Chabuca Granda, and I spent a fair amount of time trying to emulate the finger-picking style used by the guitarist who accompanied the vocalist on this tape. The newer material was originally intended to be used as the Act 1 music in Diablo 2 way back in 1997, though I ended up finding the pacing a bit too tense and linear for the dreamy feel that makes for ideal shopping music. 

- Matt Uelmen 



----
欢迎来到网易暗黑论坛
  

[关闭][返回]