精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库D>>heavy metal资料D部分之三

主题:heavy metal资料D部分之三
发信人: whitesnake(叶子)
整理人: kgb(2001-02-06 12:31:14), 站内信件
TERI DE SARIO (USA)

The rest of Teri de Sario’s band are session musicians that include Richie
Zito. Caught is a superb album, and the lady beats Benatar hands down.
Incredible vocals and crushing guitar work makes this an undiscovered
classic.

Caught (Casablanca) 1980


MICHAEL DES BARRES (UK)

Michael des Barres was a member of the early 1970s glam band Silverhead,
and then a member of Detective before he recorded his solo album. He
appeared on Kiss, Gene Simmon’s solo album in 1978.
  In 1985 he took over the vocal spot in Power Station from Robert
Palmer. Success has eluded hime for some time but his collaboration with
Power Station is an almost perfect combination and might have reaped him
dividends.

I’m Only Human (Dreamland) 1980
Somebody Up There Likes Me (MCA) 1986


DESIRE (USA)

Fred Daniel: vocals
Burk Price: guitar
David Svach: bass
Larry Sexton: drums

Lots of energy but hampered by their rather limited musical ability. However,
the guitar playing of Price is exceptionally talented – at times wandering
into Hendrix directions.

Cry at the Sky (Rock Power) 1983



DESMOND CHILD AND ROUGE (USA)

The band was formed in New York in 1975 by Univerisity students Desmond
Child and ‘Rouge’ – Maria Vidal, Myriam Vaille and Diana Grasselli. They
signed with Capitol who released their debut LP in 1978. Desmond Child
and Rouge’s style is based on a mixture of heavy rock and disco. Their
first album featured a track co-written with Kiss’s Paul Stanley. Their
second album was released in 1979 and was more hard-rock-orientated; but
sadly, due to lack of real success, the band split up.

Desmond Child and Rouge (Capitol) 1978
Runners in the Night (Capitol) 1979



DESTRUCTION (Germany)

Marcel ‘Schmier’ Schirmer: vocals, bass
Michael Siffringer: guitar
Thomas Senmann: drums

In 1986, after their second album, Harald Wilkens gave them a second
guitar push. Senmann quit mid-way through the same year, with Oliver
Kaiser becoming the permanent replacement, after guest aid from Witch-
unter (Sodom). In late 1987 the band supported Motorhead through Europe
and later headlined in New York. Live Without Sense was recorded in
Vienna. Schmier left early 1990 with Poltergeist vocalist Andre
replacing, and so vocalizing on their fifth album. Mini-albums: Sentence
of Death (1984), Mad Butcher (1987).

Infernal Overkill (Steamhammer) 1985
Eternal Devastation (Steamhammer) 1986
Release of Agony (Steamhammer) 1987
Live Without Sense (Noise) 1989
Cracked Brain (Noise) 1990



DETECTIVE (USA)

Michael des Barres: vocals
Michael Monarch: guitar
Tony Kaye: keyboards
Bobby Picket: bass
John Hyde: drums

An incredibly heavy mid-1970s band who were discovered by Jimmy Page
of Led Zeppelin. Des Barres was ex-Silverhead and Key ex-Yes. Des Barres
later became part of Chequered Past, a Los Angeles part-time superstar
outfit. Monarch went on to join Meatloaf. Detective have the heaviest
drum sound bar anyone except Jon Bonham. Des Barres joined Power Station
in 1985.

Detective (Swan Song) 1977
It Takes One to Know One (Swan Song) 1978


DEVIANTS (UK)

Mick Farren: vocals
Paul Rudolf: guitar
Sid Bishop: guitar
Duncan Sanderson: bass
Russ Hunter: drums

Similar to the MC5’s ‘Search and Destroy’ way of thinking, this band
Appealed to the same type of audience of acid trippers and bikers.
Originally called the Social Deviants, they changed name at the end
of 1967. Hunter, Rudolf and Sanderson went on to form the Pink Fairies.

Ptoof (Decca) 1967
Disposable (Stable) 1968
Deviants (Logo) 1969



BUCK DHARMA (USA)

Dharma is the main-man of Blue Oyster Cult. His album is a mixture of
classy FM radio rock and stranger, more intimate songs. However, the
production is faultless and more than makes up for any lack of originality.

Flat Out (Portrait) 1982



DIAMOND HEAD (UK)

Sean Harris: vocals
Brian Tatler: guitar
Colin Kimberley: bass
Duncan Scott: drums

This is a four-piece from Stourbridge in the West Midlands. The members
went to the same school and formed the group while students. They have
built up a massive following. Their first release came on their own
independent label and included an album which merits maximum rating –
Lightning to the Nations. They signed to MCA early in 1982 and
released a four-track EP, ‘Diamond Head’, as their debut. Their musical
style owes a great deal to Led Zeppelin. However, despite extensive
media promotion and consistent touring the band failed to make commercial
headway and were eventually dropped by MCA in a controversial move
following the release of their third album. Simply, Canterbury was
far too advanced musically for both the band (in fact Kimberley and
Scott were ‘relieved’ of their positions in favour of more seasoned
players, bassist Mervyn Goldsworthy who was later to join Samson and
drumer Robbie France who linked up with UFO) and their audience. Behold
the Beginning is a remixed compilation set.

Lightning to the Nations (DHM) 1980
Borrowed Time (MCA) 1982
Canterbury (MCA) 1983
Behold the Beginning (Metal Masters) 1986


DIAMOND REO (USA)

Norman Nardini: vocals, bass
Frank Zuri: keyboards
Warren King: guitar
Rob Jones: drums

Diamomd REO is an interesting small act from Pittsburg. Their first album
is very ordinary pop hard rock but Dirty Diamonds is definitely an
undiscovered classic in which their style changed to incredibly heavy rock
with the best acid-guitar sound since Jimi Hendrix. Rough Cuts was a
disappointment and the band subswquently split. Nardini formed the Flying
Tigers, a far cry from the classic Diamond REO.

Diamond REO (Big Tree) 1975
Dirty Diamonds (Kama Sutra) 1977
Rough Cuts (Indie) 1978



DIANNO (UK)

Paul Di’Anno: vocals
Lee Slater: guitar, vocals
P.J.Ward: guitar, vocals
Kevin Brownie: bass, vocals
Mark Venables: keyboards, vocals

Paul Di’Anno was the original vocalist with Iron Maiden. Since leaving
Maiden in 1981 he’s led a chequered career with both his Lonewolf and
Di’Anno projects. Paul’s musical direction appeared to be American-
influenced melodic rock of the Journey mould. Originally signed to a
Japanese label he later signed with Heavy Metal Records and Dianno,
With no permanent drummer, released their debut album (on the FM
subsidiary) in 1984. Currently the band appears to have folded with
Di’Anno still searching for his ultimate vocation.

Dianno (FM Records) 1984



BRUCE DICKINSON (UK)

Solo album from Iron Maiden vocalist featuring musical accompaniment
from a variety of colleagues including guitarist Janick Gers and
Jagged Edge drummer Fabio Del Rio. By contrast with Maiden’s classic
metal, this solo LP displays a degree of subtlety and dexterity not
expected.

Tattooed Millionaire (EMI) 1990


DICTATORS (USA)

‘Handsome’ Dick Manitoba: vocals
Andy Shernoff: bass, keyboards
‘Ross the Boss’ Funicello: guitar
‘Mark the Animal’ Mendoza: bass
Ritchie Teeter: drums

This New York band came to prominence during the punk/new-wave
explosion in Britain in the mid to late 1970s, but they were an
earthy Motorhead-style band and perhaps illustrated the closeness
between punk and metal. After the first album, Teeter replaced Stu
King. ‘Ross the Boss’ joined Shakin’ Street in 1980, and when they
Folded he formed Manowar. Mendoza left for Twisted Sister.

Go Girl Crazy (Epic) 1975
Manifest Destiny (Asylum) 1977
Blood Brothers (Asylum) 1978
Fuck ’Em if They Can’t Take a Joke (Official Live Tape) 1981


DIESEL (Netherlands)

Rob Vunderink: guitar, vocals
Mark Boon: guitar
Frank Papendrecht: bass
Pim Koofman: drums, keyboards

Diesel had a big success in America with ‘Sausalito Summer’, which
is a great example of Tom Petty-style light metal. The rest of the
album is along the same lines.

Watts in a Tank (RCA) 1981


DIO (USA)

Ronnie James Dio: vocals
Vivian Campbell: guitar
Claude Schnell: keyboards
Jimmy Bain: bass
Vinny Appice: drums

Dio is perhaps the most rewarding of the new super-group metal acts to
have emerged in the 80s. Dio’s elfin-like stature, superb voice, lyical
middle-ages chronicles, fit perfectly into the musical vehicle propelled
by Campbell’s sumptuous guitar heroics (always bathed in glorious feedback)
and Appice’s booming drum assaults. What’s more they’ve earned their
reputation by playing live in a consistent manner and so have built up a
fan following that could propel them into mega-stardom at almost any time
in the immediate future. Each album was an improvement on the previous
with standout cuts like ‘Holy Diver’, ‘Last in Line’, ‘Rainbow in the Dark’
almost pushing Zeppelin-style class, not to mention intensity. The release
of Sacred Heart should have propelled Dio into the super-league. Dio had
been previously with Elf, Rainbow and Black Sabbath. Campbell had played
with Sweet Savage, Bain was a member of Rainbow and Wild Horses and Appice
had spent time in Derringer, Bruzer and Black Sabbath.
  July 1989 saw Dio create a stir when a relatively unknown seventeen-
Year-old Britisher, Rowan Robertson, came in to fill the guitar slot taking
Over from Craig Goldie. The same year saw Appice depart. His replacement
For a while, and then permanently, was Simon Wright, of AC/DC. 1990 also
Saw the addition of new bassist Teddy Cook and ex-Yngwie Malmsteen keyboard
Player Jeus Johnsson. Dream Evil is for avoiding, whereas Look Up the
Wolvers has some of the old bite and rawness. Intermission is a ‘live’
Mini-album.

Dio (Vertigo) 1983
Holy Diver (Vertigo) 1984
Sacred Heart (Vertigo) 1985
Intermission (Vertigo) 1986
Dream Evil (Vertigo) 1987
Lock Up the Wolver (Vertigo) 1990


DIRTY LOOKS (USA)

Henrik Ostergaard: vocals, guitar
Paul Lidel: guitar
Jack Pyers: bass
Gene Barnett: drums

Formed by Dutch-born vocalist, guitarist and leader Hendrik Ostergaard
in the early eighties. Struck up several small label deals, releasing
records in the USA and Europe, before striking major label status with
Atlantic Records. The debut Atlantic release produced by Max Norman
showcased Dirty Looks to be an incredible AC/DC-style unit, stealing
riffs and almost entire songs from the revered Australian band.
Nevertheless, Dirty Looks play with such intensity and venom that
comparisons hardly affected momentum and the unit was hailed as
tremendously exciting, with an energy level far beyond rivals. Follow-up
Turn of the Screw, produced by John Jansen, lessened the intensity but
still brought acclaim.

Dirty Looks (Axekiller) 1985
I Want More (Storm) 1986
In Your Face (Miror) 1987
Cool From the Wire (Atlantic) 1987
Turn of the Screw (Atlantic) 1988
Bootlegs (Shrapnel/Roadrunner) 1991



DIRTY TRICKS (UK)

Kenny Stewart: vocals
John Fraser Binnie: guitar
Terry Horbury: bass
John Lee: drums

Dirty Tricks played very heavy British mid-1970s hard rock which sounds
like a heavy-metal Bad Company. The band never rose above club level but
always turned in a performance to satisfy. As a result there was considerable
interest from Stateside sources. Hit and Run saw the departure of Lee
who was replaced by Andy Beirne, late to join Grand Pix. Guitarist
Binnie joined Rogue Male in 1984 and bassist Terry Horbury teamed up
with Vardis.

Dirty Tricks (Polydor) 1975
Night Man (Polydor) 1976
Hit and Run (Polydor) 1977



DIRTY WHITE BOY (USA)

David Glen Eisley: vocals
Earl Slick: guitars
F. Kirk Alley: bass
Keni Richards: drums

Supergroup formed in 1988, primarily between guitarist Earl Slick and
vocalist David Glen Eisley. Eisley had previously been a member of pomp
rock gods Guiffria whilst Slick had accumulated an impressive track
record band, Slick. The line-up was completed with the addition of
bassist F. kirk Alley and ex-Autograph drummer Kenni Richards.
Surprisingly the Dirty White Boy sound isn’t slick AOR but more garage
Bules rock in the fashion of, say, Kings of the Sun, Aerosmith and
Great White. Produced by Beau Hill of Ratt fame.

Bad Reputation (Polygram) 1990


DIVING FOR PEARLS (USA)

Danny Malone: vocals
Yul Vazquez: guitar
Jack Moran: keyboards
David Weeks: bass
Peter Clemente: drums

Glossy New Jersey AOR with its sights set firmly on the Bad English/Night-
Ranger market. Good songs, neat slim line production and a perfect sense
of dynamics makes Diving For Peals a band to watch.

Diving For Pearls (Epic) 1989



DIXON HOUSE BAND (USA)

Dixon House: keyboards
Chrissy Shefts: guitar
Chuck Gardner: guitar
James Kenfield: bass
Frank Zeufield: drums

Founded by House and produced by Heart’s Flicker, this band sounds on the
whole rather like a laid-back Heart. The second album Masked Madness
was released under the name Dixon House, apparently as a solo effort for
House but featuring most of the above musicians.

Fighting Alone (Infinity) 1979
Masked Madness (A&M) 1981



D’MOLLS (USA)

Desi Rexx: vocals
S. S. Priest: guitar
Lizzy Valentine: bass
Billy Dior: drums

Tacky but somehow endearing glam rock act originally from Chicago (name
taken from gangster slang) but now settled in Los Angeles. Similar in
approach to Pretty Boy Floyd and Poison. Purile and now defunct.

D’Molls (Atlantic) 1988
The Answer (Atlantic) 1990


DOC HOLLIDAY (USA)

Bruce Bookshire: guitar, vocals
Ric Skelton: guitar, vocals
Eddie Stone: keyboards
John Samuelson: bass
Herman Nixon: drums

Traditional exponents of Southern boogie and very much in the Allman
Brothers-Blackfoot camp. Lots of guitar and a generally forceful style.
Modern Medicine saw a complete style change into electric synth-rock
moulded into an acceptable AOR format – that seems the best description!
An act of desperation? Whatever, they failed and split, but they returned
with a very good album in 1986

Doc Holliday (A&M) 1981
Doc Holliday Rides Again (A&M) 1982
Modern Medicine (A&M) 1983
Danger Zone (Metal Masters) 1986
Song for the Outlaw Live (Loop) 1989



DOGS D’AMOUR (UK)

Tyla: vocals
Jo Dog: guitar
Steve James: bass
Bam Bam: drums

Loose rough ’n’ tumble rock following in the footsteps carved by the Faces
and the Rolling Stones. Formed in Birmingham by enigmatic, and normally
drunk, vocalist and lyricist Tyla, the band moved immediately to London
where they built up a shining reputation on the early eighties London
club/pub circuit, attracting the same following as Hanoi Rocks, The
Church and to a lesser degree Marionette and the Baby Sitters.
  Undergoing several line-up reshuffles the band toured Finland in 1984
and cut their debut album for the small Kumibeat label (now a major
collectable). Facing further personnel changes, the band eventually
scored a major contract with the fledgling China label and began to make
inroads with an intensified touring schedule and a string of highly
touted records. By mid-1989 the band scored a bona fide hit single in
‘Satellite Kid’ and proceeded further to establish themselves as a major
concert attraction. Overseas success has yet to materialize, but the
band’s superb drunken bluster coupled with Tyla’s toxic leers should
ultimately win them the day.

The State We’re In (Kumibeat) 1984
The (Un) Authorised Bootleg (China) 1988
In the Dynamite Jet Saloon (China) 1988
A Graveyard of Empty Bottles (China) 1989
Errol Flynn (China) 1989
Straight (China) 1990


DOKKEN (USA)

Dan Dokken: guitar, vocals
George Lynch: guitar
Jeff Polson: bass
Mick Brown: drums

Tooth and Nail saw the band rise to second division status and Under Lock
and Key was a hit LP, but hopes of even better things to come were quashed
when Dan Dokken announced his departure and the band split, in 1988. Dan
threatened to sue the others when they contemplated continuation. Lynch and
Brown formed the Lynch Mob. Dokken scrambled for solo pastures and in 1990
on Geffen there came his Up From the Ashes album. The same year saw the
release of the Lynch Mob through Elektra.

Breaking the Chains (Carrere) 1982
Tooth and Nail (Elektra) 1984
Under Lock and Key (Elektra) 1985
Back for the Attack (Elektra) 1987
Beast from the East (Elektra) 1988


DOMAIN (Germany)

Bernie Kolbe: vocals, bass
Cliff Jackson: guitar
Alex Ritt: guitars
Volker Sassenberg: keyboards
Thorstein Preker: drums

Formed in 1986, primarily by Bernie Kolbe and British-born Cliff Jackson,
who had previously been the nucleus of seventies progressive heavy rockers
Epitaph. Under the name Kingdom the band released their self-titled debut
album to excellent reviews, but, due to a degree of confusion with similar-
sounding namesakes Kingdom Come, switched their moniker to Domain. Subsequently
the Kingdom album was repackaged, and resurfaced under the new title of
Our Kingdom. Fusing influences from as far afield as Uriah Heep to Journey,
Domain present a unique but hardly ground-shaking alternative to the sound
of most German hard rock acts. Before the Storm, produced by Albert Bockholt
(Magnum, Treat), is a consummate release, but any real growth must surely
be limited by the somewhat dated approach.

Our Kingdom (Teldec) 1988
Before the Storm (Teldec) 1989



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]