精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库B>>巨型heavy metal band 资料库B部分之五

主题:巨型heavy metal band 资料库B部分之五
发信人: whitesnake(叶子)
整理人: kgb(2001-02-02 23:16:28), 站内信件
BOX OF FROGS (UK)
Jim McCarty: drums
Paul Samwell-Smith: bass
John Fiddler: vocals, guitar
Chris Dreja: guitar

Almost a reunion of the original Yardbirds here with McCarty, Samwell-Smith
and Dreja in the line-up, joined by ex-Medicine Head man John Fiddler.
Released debut album on Epic in 1984 which is full of R'n'B songs given a
more 1980s feel. Means a great deal to Yardbirds fans but as a commercial
proposition it didn't fare too well except in the USA where nostalgia is still
in vogue. Beck lent some guitar aggression to several cuts.

Jimmy Page was another 'name' to aid their efforts for the second album,
as also Rory Gallagher.

Box of Frogs (Epic) 1984
Strange Land (Epic) 1986


BREATHLESS (USA)
Jonah Koslen: guitar, vocals
Alan Greene: guitar
Mark Avsec: keyboards
Rodney Psyka: percussion
Bob Benjamin: bass
Kevin Valentine: drums

This band was formed after Koslen left the Michael Stanley Band. Breathless
has recorded two LPs of hard rock but with socially commentative lyrics.
Koslen wrote all the songs on both LPs, and has moved on to a solo career.

Breathless (EMI) 1979
Nobody Leaves This Song Alive (EMI) 1980 


BRIGHTON ROCK (Canada)
Gerry McGhee: vocals
Gredd Fraser: guitar
John Rogers: keyboards
Steve Skreebs: bass
Mark Cavarzan: drums

Formularized melodic rockers with a penchant for ringing melodies and
captivating hooks. Rather like a combustible cocktail of Kix, Loverboy
and Dokken. Formed in 1984 and originating from Toronto the band
released their own six-track EP on the Flying Fist label, paving the way
for WEA Canada to pick up the band and their EP for a subsequent
repressing. Their official debut release fared well, garnering good acclaim,
but album number two took the band into the international arena with a
tight, wellproduced (by Jack Richardson) set of sharp yet accessible
rockers.

Young, Wild and Free (ATCO) 1987
Take a Deep Breath (WEA) 1988 


BRITNY FOX (USA)
Dizzy Dean Davidson: vocals
Michael Kelly Smith: guitar
Billy Childs: bass
Johnny Dee: drums

Originating from the Philadelphia hard rock circle (some members claim
tenuous links with neighbourhood stars Cinderella), Britny Fox developed
a sturdy local reputation before recording a cassette-only release in 1987
titled In America. With complimentary reviews from a variety of rock
publications and healthy sales figures, the band eventually solidified their
line-up and sined a major recording deal with the CBS organization. Their
debut album, produced by John Jansen, rocketed up the American charts
and achieved sales in excess of platinum status. A good record full of
prime American rock (Cinderella, Motley Crue, Warrant), pushing Davidson's
cheese-grating voice to the fore and allowing Smith to cut loose with volatile
axework.

Follow-up effort, Boys In Heat, produced by Neil Kernon, resisted chart
performance, and the band now appears to be languishing uncomfortably
on the brink of yesterday's news. Johnny Dee was previously a member
of Waysted. Davidson was replaced by Tommy Paris in late 1990.

Britny Fox (CBS) 1988
Boys In Heat (Columbia) 1989


BRITTON (USA)
Michael Britton: vocals
Jim McMellen: guitar
Pat Schunk: guitar, keyboards
Skip Flank: bass
Gary Holland: drums

Tough melodic rock in the Dokken and Great White vein, but with less
razzamatazz as it was recorded on a shoestring budget. Pleasant but
hardly awe-inspiring. Gary Holland is ex-Great White.

Rock Hard (TSR) 1988 


BRONZ (USA)
Max Bacon: vocals
Chris Goulstone: guitar
Shaun Kirkpatrick: guitar
Paul Webb: bass
Carl Matthews: drums

Originating from Bath, 1980, Bronz moved to London with the security of
a Bronze record company deal behind them. With their melodic rock well
suited for America's radio airwaves they were geared up for a massive
launch both sides of the Atlantic; but they became a white elephant. Their
album had the services of four producers and cost a fortune in the making,
they toured as support to Hawkwind but that brought little reaction and
failure came their way in the States. The band subsequently split in 1984.
Bacon was ex-Nightwing.

Taken by Storm (Bronze) 1983 


BROWNSVILLE (USA)
Cub Koda: guitar, vocals
Bruce Nazarian: guitar, keyboards
Michael Lutz: bass
Henry 'H Bomb' Weck: drums

Brownsville started life as a street-wise punk band hailing from Ann Arbor,
Michigan, USA. Their early albums were similar in approach to the UK's
Pink Faires. By Yeah they had hit on a winning formula and scored a top-ten
single in the US charts, 'Smokin' in the Boys Room. However Brownsville
could not maintain the momentum and, although they charted with a follow-
up single, their popularity sadly decreased. They slipped up by not being
serious enough for real hard-rock fans and being too heaby for pop fans.

Most of the LPs are rather patchy and the first four are full of recycled blues
and Chuck Berry riffs. However, from Motor City Connection onwards they
produced some excellent heavy boogie rock culminating with Air Special,
which is a near-classic of its genre. Koda went on to form his own band
and Weck became producer for Blackfoot and others. Nazarian joined
the band, before they recorded Brownsville Station. Since their demise Koda
has recorded as solo artist.

No BS (Palladium) 1971
A Night on the Town (Big Tree) 1972
Yeah (Polydor) 1973
School Punks (Big Tree) 1974
Motor City Connection (Big Tree) 1975
Brownsville Station (Private Stock) 1977
Air Special (Epic) 1978 


BRUZER (USA)
Paul Frank: vocals
Rick Ramirez: guitar
Mitchell Froom: keyboards
Jeff Steele: bass
Vinny Appice: drums

Bruzer play excellent heavy rock similar to Cheap Trick and latterday
Prism. Ramirez was ex-Striker; Appice ex-Derringer, Axis and, at the
time of recording, Black Sabbath. Froom later joined Gamma.

Round One (Handshake) 1982 


BUDGIE (UK)
John Thomas: guitar, vocals
Burke Shelley: bass, vocals
Steve Williams: drums

An early name associated with the heavy-rock scene, Budgie came from
Cardiff, Wales. The band was formed around 1968 by Shelly and signed
with MCA who issued their first album in 1971. Budgie became popular
with those who enjoy heavy riffing and who admire the basic style and
stance of the band. A string of bludgeon-riffing style LPs followed. In
1974, just before In for the Kill, drummer Ray Phillips quit the band and
he was replaced by Pete Boot who, before 1974 had run its course, also
left. Welshman Steve Williams took over on the drum-stool. In for the Kill
gave Budgie chart status and wider notice from the public.

In 1978 founder-member Tony Bourge departd, but Budgie soldiered on
and with their album Impeckable they capitalized on growing recognition
across the Atlantic by indulging in a two-year period of Stateside activity. 
They returned to the UK in 1980 and the group reappeared with a release
on the Active label, a 12-inch single, 'If Swallowed Do Not Induce Vomiting'.

The band's line-up acquired a new face in 'Big' John Thomas, who replaced
Tony Bourge. Thomas had previously played with the George Hatcher Band.
The musical stance of the band at this period was very similar to AC/DC-style
boogie. The group's album Nightflight appeared under the RCA banner. It
was followed by a commercial-sounding Deliver Us From Evil in 1982 which
met with good reviews and previewed a new style based on previous solid
riffing but with the addition of keyboards. Budgie's expected day never came
and they disbanded.

Budgie (MCA) 1971
Squawk (MCA) 1972
Never Turn Your Back on a Friend (MCA) 1973
In for the Kill (MCA) 1974
Bandolier (MCA) 1975
If I Was Britannia (A&M) 1975
Impeckable (A&M) 1977
Power Supply (Active) 1980
Night Flight (RCA) 1981
Delive Us From Evil (RCA) 1982


BUGS HENDERSON GROUP (USA)
Bugs is an incredibly aggressive Texan guitarst. Bugs Henderson is a spendid
mixture of boogie and solid riffing. Still Flyin' follows suit but is much cleaner
in its sound.

At Last (Armadilo) 1978
Still Flyin' (Flying High) 1981


BULLDOZER (Italy)
Fast, rampaging thrash metal played with appears to be as much
musical inability as possible. Vaguely similar to Venom, Motorhead
and Slayer but worse. Perhaps this is why personnel identity is
missing from the sleeve?

Their second album hardly improved matters; but that said, for head-
bangers of a certain kind, wanted material.

The Day Wrath (Roadrunner) 1985
The Final Separation (Roadrunner) 1986


BULLET (Germany)
Klaus Thiel: vocals, guitar
Paul Psilias: guitar
Volker Pechtold: bass
Mike Lichtenberg: drums

Originally known as Teaser, Bullet was formed in 1978. They only made a
record deal in 1981 after Dieter Dierks heard their demo. The band signed
with German Polydor and recorded Execution, which was produced by Dierks
and proved a highly successful import album in the UK. No Mercy was
recorded over the 1982 Christmas period but suffered a severe delay in
release and a number of changes were made before in was issued. The
album sees the introduction of Fitty Weinhold as a replacement for 
Pechtold. Psilias departed in 1983.

Execution (Polydor) 1982
No Mercy (Heavy Metal Records) 1984


BULLETBOYS (USA)
Marq Torien: vocals
Mick Sweda: guitar
Lonnie Vincent: bass
Jimmy D'Anda: drums

Typical rowdy American arena metal of the type pioneered by Montrose,
Van Halen and recently Ratt. Formed in mid-1987 by nucleus of guitarist
Mick Sweda (ex-King Kobra) and vocalist Marq Torien ( a one-time member
of a very early incarnation of Ratt). Secured a Warner Brothers recording
deal at an early stage, on the recommendation of producer Ted Templeman,
who subsequently recorded the band's power-packed debut LP. Seen as
contenders for the vacant Roth-era Van Halen party throne, the BulletBoys
scored successfully amongst fervent teen following and climbed the album
charts, rapidly pushing their debut LP to platinum status. A second album
recorded in late 1990 should continue their success story.

BulletBoys (Warner Brothers) 1988
Freakshow (Warner Brothers) 1991


BULLSEYE (USA)
Manna Demagistris: guitar, vocals
Kevin Clougherty: bass, vocals
Thomas Ferrara: guitar
Thomas Graves: keyboards
Alan Childs: drums

Bullseye play average American heavy-metal pop, influenced by bands that
range from Bad Company to Led Zeppelin, taking in the Kinks on the way.
A poor version of Riff Raff.

On Target (Columbia) 1979 


BURN (Sweden)
Paul Carry: guitar
Pete Carry: drums
Alex Hill: bass
Patrick Fox: guitar
Tom Oakland: vocals

Despite the English names, Burn is one of Sweden's best bands and
received considerable praise with the release of their debut album.
Similar to Deep Purple.

Burn (Moonshine) 1984 


BURNING ROME (USA)
Vicki Thomas: vocals, guitar
Steve Doughterty: guitar
Micky Shine: drums
Ron Murray: drums

A Los Angeles band who lean towards a new-wave pop rock style.

Burning Rome (A&M) 1982 


BURNING TREE (USA)
Marc Ford: vocals, guitar
Mark Dutton: bass, vocals
Doni Gray: drums

Los Angeles-based power trio who specialize in retro rock, rehashing
inspirational and emotional licks from the likes of the Jimi Hendrix
Experience (ref Marc Ford's fiery stratocaster wailing) and, more
accurately, the Cream. Nothing new, but the simplicity of a three-piece
bluesbased combo does have both novelty and familiarity.

Burning Tree (Epic) 1990 


BUS BOYS (USA)
Gus Lounderman: vocals
Victor Johnson: guitar
Brian O'Neil: keyboards
Kevin O'Neil: bass
Michael Jones: keyboards
Steve Felix: drums

Interesting black band with a forceful well-played melodic hard-rock
sound. The debut is the better, tough raw guitar and high pitched
vocals, but the follow up drifts awkwardly into bland pop rock territory.

Minimum Wage Rock 'n' Roll (Arista) 1980
American Workers (Arista) 1982 


BUZZARD (Belgium)
Hanzie: vocals, bass
Steve: guitar
Elly: drums
Fox: guitar

A rather tepid band, typical songs, typical riffs.

Gambler (Antler) 1984 


DAVE BROCK (USA)
Another Hawkwind member with a solo album and so lengthening Hawkwind-
associated entries in this volume! Anyone liking Hawkwind's music rather than
image will hate this record. Guitarist Brock leads a tortured Gibson through
some of the heaviest 'head' music recorded. Perhaps a sense of duty?

Earthed to the Ground (Flicknife) 1984
Night Air (Flicknife) 1985 


EDDIE BURNS (UK)
Every once in a while a poorly recorded, haphazard collection of mediocre
songs will, for no apparent reason, stand out head and shoulders above
the case of major hard-rock releases. By the Way is one such record. As an
honest statement of intent and excessive gimmickery Eddie Burns has left
a stunning mark.

By the Way (Tartan Hippo) 1985


GLEN BURNICK (USA)
Previous to his debut set, Burtnick had been with Helmet Boy, Jon Hammer
and Neal Schon. He chose a continuation of a solo career rather than join
Bon Jovi, and for his first album A&M assembled some of the best names
in session land, while on the second, Neil Schon and Bruce Hornsby were
among the musician luminaries. When Styx reformed at the end of the
eighties he took on lead vocals, since Tommy Shaw had committed himself
to Nugent's Damn Yankees.

Talking In Code (A&M) 1985
Heroes And Zeroes (A&M) 1987 



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]