精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>已关闭版区>>● 其他游戏>>旧精华区>>攻略指引>>ACT>>古墓丽影系列>>TombRaid II全攻略

主题:TombRaid II全攻略
发信人: "射天狼"()
整理人: Airflow(1999-11-26 11:57:45), 站内信件
出  处: 202.96.156.52


Introduction
Welcome to Lara's newest adventure. If you thought her first adventure was
exciting, wait until you see what she has planned for you this time. There
are 16 massive levels and a final battle what you won't believe.
As you might expect, there are plenty of puzzles to solve and SECRET AREAS
to find during your adventure. All of them are explained in the following
text. For those of you playing the Playstation version, you will be glad to
know that you can now save your game whenever you want - a much needed
improvement over those Save Gems from the first game.
Finally; we aren't going to explain how to play the game or control Lara.
That is what your manual and the excellent tutorial back at Lara's mansion
is for. By the way; her mansion is incredible in this sequel. The obstacle
course (now with stopwatch timer) has been moved outside and there is now
gardens and an orchard to explore. Many new rooms are available to explore
inside the main house including her Bedroom, Kitchen, Bathroom, and all the
old favorites from the first game. She's even added a diving platform to her
swimming pool so you can practice her swan dive.
 Combat Tips
There are now lots more human enemies in Tomb Raider. These guys fight back
and sometimes with some pretty impressive firepower. While it is important
to save your more powerful weapons for the more powerful enemies, always use
the best weapon to take out a given enemy in the least amount of time. Watch
out for those Rig Workers (the guys with wrenches) as they can climb just
like Lara and follow you almost anywhere.
Save the Big Guns (M-16's and Uzi's) for the Big Bad Guys. When firing at
groups of enemies, always make sure to release the action button after each
kill so you can acquire a new target; otherwise you will continue to pump
lead into the fallen corpse. Watch for the shadows of enemies who attack
from the air.
Lara's adventure now includes many underwater areas to explore. Of course
these areas are populated with underwater enemies. While Lara has some
underwater combat ability, it is always best to fight from dry land. Use the
harpoon to slow down your enemies while you retreat to dry land, then break
out the serious hardware. It takes time for Lara to reload her harpoon gun,
so if you are being attacked by a group of enemies it is often better to
retreat than persist in a losing battle.
Hardware List
 Stopwatch
Lara has traded in her compass for a stopwatch. This allows you to check
your level completion time and find out if you've missed any secrets. It
also makes it impossible for me to use directions like N,S,E, & W in this
solve.
Flares
You can't do any damage with these handy items, but they will be invaluable
as they illuminate your surrounding area, revealing traps, switches and
Core's new dynamic lighting engine.
Pistols
These are Lara's trusty sidearms she brought with her from the first game.
Use them "John Woo-style" to take out your basic baddies. They will auto-aim
each time you press the fire button.
Shotgun
Another trusty weapon from the first game; use it on groups of enemies for
wide spread damage or when at close range to inflict serious damage on a
single opponent.
Auto-Mags
More powerful than the pistols; these auto-firing weapons are great for long
range targets and groups of enemies.
Harpoon Gun
The reload time on this weapon makes it good for usually one a single shot.
Use it to stall your enemy so you can swim to the safety of dry land. Ammo
is also hard to find so conserve every harpoon you find until you absolutely
need it.
Uzi's
Another favorite from the first game; this weapon is very powerful and
should be saved for the bigger enemies and bosses.
Grenade Launcher
This weapon provides some serious destruction. Grenades will explode only
after they are armed and they must travel about 50 feet before they arm.
This makes this weapons a range weapon which is good because you don't want
to get caught in your own blast. Do not fire then run forward until after
the explosion and resulting deaths.
M-16
The M-16 is to Tomb Raider 2 as the Uzi's were to the original Tomb Raider.
This is the most powerful weapon you can get. It is so powerful that you
will be tempted to use it early on, but DON'T! Save it for the final levels
and the larger enemies you encounter there.
So if we are finished with all the preliminary info; let's get on with the
game....

The Great Wall
Our journey begins in a valley very near the Great Wall. Enter the water and
go to the left of the big rock. A Tiger should appear so get on the rock and
kill the Tiger then jump forward to continue down the path. When you reach
the gap, pull up, pivot, then jump and grab and pull up.
Kill the Tiger that is approaching then jump the gap and take the path to
the Stone Dragon which is also Secret #1. Continue the climb by climbing up
twice then pulling up to the ledge. Turn and jump to the left and grab and
pull up to get across another gap then pull up again to reach the building.
Enter the guardhouse and drop through the grate in the upper area to fall
into the water. Then run forward and jump and pull up to access the switch.
Flip the switch and proceed to the Great Wall.
A threesome of crows attack when you reach the top of the wall. Kill them
with your guns, taking evasive action if necessary. Proceed to the gap in
the wall. The guardhouse on the other side is locked so drop to the water
below to obtain the key for the guardhouse. Kill the Tiger who is arriving
as you exit the pool. A green section of the ground will get you high enough
so you can jump and pull up to the top of the wall. Continue to the
guardhouse and open the door
 Kill the spiders that swarm out the door then enter. A single spider
remains to guard the Rusty Key above that ladder. Kill the spider and take
the key and use it on the lock next to the door. Continue forward until you
reach a room with a skeleton. Shotgun shells and a medkit are here as well
as another swarm of spider plus a big spider coming in from behind. Take out
the big one first then finish off the swarm before collecting your items.
Pull out the block and slide down the slope to arrive at a pool of water.
Jump in and head left to the wall. Jump up and grab and shimmy to the right
avoiding the darts. Swim underwater to the exit and surface in the corner
avoiding even more darts. Climb up and exit into the hallway.
This hall has a collapsing floor with spikes beneath. Run across and through
the door which shuts behind you. Two boulders start rolling towards you from
the left. Turn and run to the right. As the passage narrows, jump the spikes
and land on the ramp. Slide down into the wall then jump to the left and get
some ammo. Run forward and pull up to the ledge to avoid the spiked walls
closing in.
This next hall has more collapsing floors and sharp swinging blades. Run
down the hall and jump the blades. As you approach the final blade jump and
turn to the left in midair. You should land right next to Secret #2; the
Jade Dragon. Pick it up and move into the hall before the spiked walls close
in on you. Cross the collapsing floor while staying to the right. The left
wall will stop before it can hurt you.
At the end of the hall, stop at the top of the ramp and turn so you can
slide down backwards. Hang from the bottom and drop then jump to the right
to land on another collapsing floor which you fall through as more spikes
close in above. Enter the cavern and continue forward. Take the medkit then
head to the left and run past the blades.
There is a rope slide and lots of spiders in this next room. Kill all of the
spiders then go get Secret #3 which is located below the rope slide. To get
the Gold Dragon you need to look down into the canyon and locate the tan
rock with the moss. Stand above the tan rock and with your back to the
canyon, drop off, hang then drop. Jump and grab the ledge and shimmy right
until you can pull up. Continue along the path and collect some flares along
the way. Take the ladder down and continue until you reach the canyon floor.
Those tremors you should now be feeling are the early warning signs of an
advancing T-Rex. Return to the hall and kill the T-Rex from the safety of
the passage. When he is dead, you can cross the canyon and get the Gold
Dragon. This causes a second T-Rex to appear so kill him then make your way
back to the top of the canyon. Use the rope to slide across the canyon and
land on the ledge on the opposite side. Kill the 2 Tigers which are waiting
for you, then proceed to the exit.

Venice
Lara arrives in Venice and finds herself in a dead end alley. Exit to the
courtyard and take out the Doberman as he charges. You will need to do some
side-jumping and shooting to take out the guard on the balcony who will drop
a key after you kill him. Continue down the alley until you hear approaching
footsteps then start firing and backflipping back down the alley to take out
more dogs and henchmen.
When all is safe, exit the alley and you will be next to the canal. Dive
into the canal and swim under the large door to get inside the boathouse.
Checkout your cool new ride then flip the switch to open a door somewhere
else. Return to the dock and enter the hut. Grab the flares from the table
then start climbing the ladders.
Climb each of the ladders after pressing the appropriate switch to open the
trapdoor. When you reach the roof, shoot out the windows then drop into the
hall. Climb through the second window you just shot out and jump over to the
awning. Then make another jump to the balcony and retrieve the Boathouse Key
from the dead guard you shot earlier. Return to the hall and head right to
the door you opened from the Boathouse.
Kill the attacking Doberman then continue across hall and flip the switch to
open a door high on the wall on the opposite side of the canal. Head back to
the dead Doberman and shoot out the window. Run and jump and grab the
awning. Pull up and then start jumping from awning to awning until you reach
the ledge near the door. Jump inside and flip the switch at the end to open
a canal door.
Dive back into the canal and return to the Boathouse and unlock the door.
Swim back out and make your way to the ledge by the hut. Climb out and kill
the henchman. Take his Auto-Mags before you return to the Boathouse. Climb
in the boat and head for the now-open canal door. When you pass through the
door, stop the boat and light a flare to reveal a passage to the right.
Secret #1 is waiting for you at the end of this passage. Take the Stone
Dragon then jump down and kill some rats below you. Turn and face the ladder
then turn and head right. Turn right at the end and jump in the water.
Continue on past the left channel until you reach some Uzi Ammo. Grab it,
then retrace your steps back to your speedboat.
Light another flare and continue down the dark canal. At the bottom of the
falls you can dive into the pool and retrieve Secret #2; the Gold Dragon.
Continue on until you reach a large underground chamber with lots of
columns. Keep the boat over towards the left until you see a ledge. Hop out
and kill the rat nearby then shoot out the window and finally kill the
henchmen who arrives to investigate all the noise. Grab the ammo then get
back in your boat and head through the large metal doors and stop.
Jump out of the boat and swim back to the dock and go through the broken
window. Enter the room and flip the switch and take the shotgun shells.
Return to the dock and climb the ladder making a mental note of the doors
which are now closed. The water level and your boat have risen to the top so
dive in and flip the underwater switch to open the next set of doors then
get in your boat and continue.
Keep to your left to avoid the enemy gunfire and bring your boat to a stop
by the gondolas. Exit the boat and get on the dock. Climb on the box then
jump and grab to reach the awning and pull yourself up. Walk to the right
edge of the awning and jump to the walkway above. A Doberman and a henchman
come running at you so backflip off the ledge and kill them both before
jumping backup. Retrieve the medkit. Another guy is guarding another
speedboat further down the canal. You can kill him from up here then turn
right and head for the courtyard.
 A gun crazed baddie comes running at you so kill him with your guns, taking
evasive action when necessary. Retrieve the Steel Key from his fallen corpse
and unlock the courtyard door. Go through the door and drop into a hole to
flip a switch. A gate opens somewhere else in this level and you hear
approaching footsteps. Climb out of the hole and kill the henchman and take
his ammo. Return to your speedboat and use it to ram the gondolas.
Underwater mines hinder your progress. These mines can only be triggered by
a boat. Lucky for you, you have two at your disposal. Line your current boat
up with the mines and build up some speed. Jump out of the boat at the last
minute and swim to the dock as your boat continue down the canal and sweeps
the mines for you. Grab the M-16 ammo from the fallen guard. The Iron Door
is locked so we need to find a key. Get in your new speedboat and return to
the section of the canal that raised your boat to this level.
A bad guy is waiting around the left corner, so hop out of the boat and kill
him when you get on the dock. Grab all his ammo. Get back in the boat and
continue along the canal until you reach a clothesline on the right and a
smaller canal on the left. Ram the two gondolas tied up at the dock and exit
your boat. A henchman with a bat come out of a door but you can kill him
before he even gets close. Enter the dark room and kill some rats and flip
the switch to open a door somewhere else in this level. Return to your dock.
Before getting in the boat look up. There are some windows above. Jump and
grab the ledge and pull up so you can shoot out the windows. Climb through
and take Secret #3; the Jade Dragon from the bed. Now you can get in the
boat, turn around and take the narrow canal you passed earlier. Keep to the
left and the canal will intersect with a larger canal and you will find the
door you opened a few minutes ago with that switch.
Enter the door which shuts promptly behind you. Take the Iron Key from the
pool of water and climb the ladder to go up and kill a Doberman and his
master. Take the medkit and flip the switch. A really nasty guard arrives on
the scene and is blocking your escape to the boat. You can either kill him
by shooting through the gap between the door and the wall or if you want to
impress your friends, try doing a backflip from the ledge and killing him
before you splash into the canal.
Either way, when he is dead, get back in the boat and retrace you path back
to where you got your second speedboat. You now have the key to open that
door and kill another nasty badguy. Flip the switch by the window to open
the second gate which is blocking your exit. Return to the boat and head
back up the canal going under that walkway where you snipered the guy who
was guarding this boat earlier in the game. Keep to the left until you reach
an open door on the right. Go just past this door then back the boat up to
the door so that it is lined up with the ramp to the left.
Jump out of the boat and enter the door until you can stand. Shoot the
henchman and grab his ammo when he is dead. Flip the switch to open the
final obstacle in your escape of this level. This is a timed sequence of
events and the clock starts ticking once you get back in your boat. Anything
less than a perfect performance and you will be redoing this segment so save
your game. Ready.....set......GO!
Accelerate your boat and jump the ramp, braking immediately when you land so
you can make the sharp turn at the second left into the large canal, then
make a sharp right into the smaller canal with the open gates. Make another
right at the intersection and speed down the canal to the exit...

Bartoli's Hideout
Exit at the dock and kill some rats. Go around the building to the left,
killing the guard and his rats before flipping the switch. Another guard
arrive so kill him too, taking the medkits from both your victims. Enter the
now open front door and kill the guard on the balcony and his friend who
appears on the ground floor. Grab the shells from your second kill then
shoot out the window and kill the Dobermans who jump through when you get
too close. Go to the back of the courtyard and take the medkit, flares and
ammo.
Now you need to proceed down the heavily guarded hallway. Several statues
will begin hacking at you with huge blades when you get too close. Keep to
the right and time your short running bursts so you pass by when their
blades are in the upright position. Don't overshoot and run into the next
blade. When you get to the dark end of the passage, light a flare to reveal
a switch which opens a door back out by the canal.
Run past the guards in a single continuous run this time. They will swing
but they will be too late. Back out in the big room find the sloped wooden
box. Stand with your back to the slope then jump back and then forward and
grab the ledge and pull up. Walk around to the left and pull the block then
drop down to the floor. Get below the ledge to the left of the block you
just pulled and jump and pull up. You can now turn and do a running leap to
the opposite balcony where you killed that first henchman. Take his ammo
then move to the textured wall and climb on and across to the window.
Climb out onto the ledge and turn to the right and dispatch the gunman on
the balcony across from you. Now you can turn and do a running jump off the
end of the balcony over to an awning. You'll start sliding backward so grab
as you fall then shimmy to the left and pull up and do a backflip to a ledge
across the canal. Turn left and do another running jump, grab and pull up
maneuver. You should now be standing on a rather small ledge. Turn and do an
angled jump to the awning across the canal. You can stand on this awning so
turn and face that open door and do a standing jump and press the grab while
in midair so you enter the door instead of hitting the wall above it.
A pair of Dobermans should charge you when you land so take them out before
they even get close. Make sure you don't back up or backflip out of the door
into the canal or you will be doing that last paragraph all over again. Head
upstair and take out the first of many attacking gunmen.
Enter the room where the first henchman came from and look in the left
corner for a switch hidden in the wall. Flip it to open a door in the
previous room which leads to that outside balcony where you killed that one
guy. He dropped some shells and Secret #1; the Stone Dragon when he died.
After you collect all of this, return to the room with the switch and shoot
out the window.
A guard patrols the landing outside this window. You can probably kill him
as he passes or you can climb out and do the deed face-to-face. Continue
down the landing and shoot out the next window and climb in. The door opens
and a guy with a bat enters along with his dog and another guy shows up
behind you on the ledge. These guys are pretty slow so as long as you keep
moving and firing you should be okay. The dog is faster to take him out
first if possible. Do a lot of flipping and use the larger room on the other
side of those doors if you need space to maneuver. You can even retreat back
to the stairs if necessary. When everyone is dead, return to the last room
and push the back of the fireplace twice to access a concealed passage.
Kill the rat after you climb up then proceed to the slope. Blades start
slicing at you as you approach so stand back and jump out and turn to the
right and drop into the water. Climb out to the safety of the wooden ledge
in the corner to survey the next deadly trap.
You need to make a quick series of jumps and the flames are on a timer. They
will go out when you jump off the ledge you are standing on, so when ready,
get your back to the wall and start running. Jump from the edge and land on
the next platform. Do two STANDING jump for the next two ledges to arrive at
the other end of this trap. If you miss a ledge or catch on fire you will
land (or can jump) in the water and try again.
The door open as you approach and a gunman and his dogs attack. Kill them
all then jump to the slope box and jump and grab and pull up onto the lowest
chandelier. Do a running jump to the right to grab the ledge. Pull up and
flip the switch to open a door behind the fire in the fireplace. Jump back
to the chandelier then turn and jump to the next highest chandelier. Do
another running jump to the ledge on the right to flip another switch which
opens a painting on the wall which conceals the Library Key.
Return to the chandelier then turn right and jump to the next highest light
and finally to the ledge above. Kill the approaching rats then continue in
their direction and jump and grab and shimmy to the right until you can pull
up. You should now be on the highest rafter so run and jump to the wood
floor by some bricks. Kill the henchman behind the bricks and take the
medkit. Be careful not to fall off as any fall from this height is instant
death.
Climb on the bricks and head left and jump to reach another switch. Flip it
to adjust the chandelier height so you can access the Library Key. Jump back
to the bricks then go down to the chandelier and jump until you reach the
light next to the Library Key. Do a running jump to grab and pull up and get
the key then repeat to get back out on the chandelier. Jump all the
chandeliers until you are on the other side then do a running jump and grab
to the ledge. You won't grab but you will land on the ledge and this saves
you from having to return to that last switch to adjust the chandelier
heights.
Exit to the window sill and go right. You should see the fire below, so hang
and drop down to land in the water and not the fire. You should now be
outside the Library door. Flip the underwater switch and swim through the
door that opens as a result. Head to the right and surface. You should see a
gap in the floor to your left. It's dark down there so light a flare and
head into the opening. This turns into a maze rather quickly so follow these
directions.
As you swim into the hole turn to the right and go around the corner. Swim
into the large opening then go through the smaller opening near the top of
the wall. Turn right after entering the smaller passage then find the small
opening to the lower-bottom-left of the wall. Enter and immediately turn
left to find some grenades before continuing back to the right to find
Secret #2; the Gold Dragon. Flip the nearby switch then head straight up to
the newly opened door where you can finally take a breath. Do NOT climb out
here or you will burn to death. Instead, retrace your path through the maze
back to the library door.
Enter the Library and kill the gunman across the room. Go through the large
doors and climb up the bookcase on the left. You can kill a pair of rats
from the small area above before jumping over to flip the switch which opens
another guarded doorway.
 After you kill this guard, go through the door and climb the books on the
left. Jump towards the window then turn left and climb up. Shoot the window
then jump to the sill. Turn and exit the window backwards so you slide down
the awning. Grab the end the pull up so you backflip to a ledge behind you.
Run and jump to the roof across from your new position, then turn left and
jump to the TOP of the brick wall.
This next sequence is extremely difficult (at least it was for me) so SAVE
frequently.
While standing ON the wall, walk to the end to the top of the slope. Turn so
you are facing the building across the canal and do a running jump to grab
the lowest section of the roof. Pull yourself up and head for the smoke
stack. Stand a few steps back from the edge of the roof and jump toward the
ledge. Grab on and shimmy left until you can pull up. Go behind the wall to
find a pool of water and a pair of Uzi's.
Drop down next to the shack and kill the henchman, taking the ammo he leaves
behind. Take the Detonator Key from the table then step towards the door and
it will automatically open. Kill the gunman on the other side, taking
evasive action if necessary. Take his medkit before returning to the main
room of the Library. There is a switch on the wall so flip it to open the
door. Enter and kill 2 more gunmen who approach from the left. Relieve them
of their shells and Uzi ammo before continuing.
Don't use the key in the Detonator box just yet. Instead, climb to the top
of the brick wall and go to the left end of the wall. Pull up twice so that
you are now standing on the sloped roof. Shoot out the glass and take Secret
#3; the Jade Dragon from the table. Jump into the water and swim over to the
low brick wall with the Detonator Box. Use the key to blow up the building,
then kill that gunman that is above and behind you.
Climb onto the brick wall to gain access to the demolished building. Begin
the long ascent to the top of the rubble. After much jumping, grabbing and
pulling up, you will reach the top and can take the path which leads to a
dark hall and the end of this level.

Opera House
This level starts off with a rather challenging gunfight. You can run around
taking random shots at the gunman on the platform below until he finally
dies. Then take his ammo and jump into the water from where he was standing
moments ago. Swim left around the building and climb the ladder, getting off
on the small ledge. Walk to the edge of the landing and while facing the
canal, jump and grab so you can pull up to the top. Flip the switch to open
a door in the roof then continue climbing the ladder to the ledge above. Run
and jump to the ledge across the canal then turn to the left and do a
running jump to the ledge with the swinging box. Pull up and continue along
the canal performing a running jump to the slanted rooftop. Grab onto the
edge and shimmy to the left until you reach a small ledge.
Do a running jump and a grab in midair so you arc through the opening in the
roof. Draw your guns in midair to take out the guard, then take the Ornate
Key. Start up the stairs and kill the gunman when he comes through the door.
Take his medkit and go to the top of the stairs. Make your way back to the
previous ledge with the swinging box and position yourself so you are
looking at a ledge with a small building to the left. Do NOT try to jump
through the opening in the center of that building. The floor below the
opening in the roof is lined with broken glass and you will die.
Instead, do a running jump to land on the slope next to the right wall. Grab
and shimmy to the left until you are at the flat section in the corner.
Standing with your back to the wall, jump to the slanted roof and slide down
and grab. You should be hanging in front of the window. Drop and instantly
grab again to catch the edge of the sill. Now pull up and shoot out the
glass and carefully enter the room. The glass is just like the spikes in the
original Tomb Raider so simply WALK to pass by unharmed. Cross the room and
climb the ladder and use the Ornate Key to unlock the door at the end of the
hall.
Now we have a very unstable roof to deal with. Position Lara so she is at
the edge of a solid piece of roof and facing the wall on the other side of
the three collapsing pieces. Do a Standing Jump and begin running when you
hit the first panel. When you cross the 3rd panel do a running jump, and
when you finally cross the last set of collapsing panels do a running jump
to grab and pull up onto the ledge. Draw your guns and proceed to the top of
the Opera House.
Shoot the guard patrolling the roof then turn and lower down. While hanging
onto the edge, quickly pull back up and draw your weapons again. Your short
dangle off the edge should have attracted the attention of another guard and
a couple of Dobermans. Kill them all, then do a running jump to the roof and
continue left to kill four more guards below. Take the medkits, shells and
ammo from the dead guards then return to your previous location to check out
the swinging box.
Do a running jump and grab and pull up to a small area to the right of the
swinging box and light a flare. Drop down and flip the switch to the left of
the box. Three rooftop doors open and two gunmen show up looking for
trouble. Climb up and kill these guys then drop through the newly opened
door in the roof.
A pair of switches awaits you below. The right switch is useless for now so
flip the left one to open a grate, then exit through that grate. Run by the
hall to trigger a boulder. Stand by the wall switch to avoid the deadly rock
then flip the switch to close the grate and climb up the ladder. Continue
climbing up the grate until you are across from an opening which would have
been blocked if you hadn't so cleverly lowered the grate before climbing up.
Drop down to the floor and kill the gunman to the left making a special
effort NOT to go underneath the sandbag. Take his medkit then head towards
the doors to the right. Making extra sure to stay out from underneath that
sandbag, kill the advancing Doberman and henchman. Turn back towards the
first gunman and continue until you reach another pair of Dobermans which
you can feel free to kill. There is a switch here which is missing a Relay
Box so make a note of its position - you will be back later.
Head around the upper walkway towards the open doors. A sandbag will smash
through the floor allowing you to look down into the hole. Take a few steps
back and do a running jump so you reach the small ledge below. Two Dobermans
and a gunman appear on the ground floor, so kill them before dropping to the
floor below. Kill the gunman hiding in the dark on the second level from the
top so he won't snipe you when you reach the floor. Make your way to the
floor and climb onto the box near the wall opposite the stage. Jump and pull
up to the walkway. Get past the broken floor until you reach the wall with
the curtains.
Go to the edge and jump forward and pull up to kill another gunman and
relieve him of his ammo. Return to the ground floor and run along the back
wall to trigger two rolling boulders. Take the medkit from the gunman you
killed from above then go into the water. Another gunman comes out on stage
and his performance is less than acceptable. Kill him and take his Uzi ammo
after you kill the Doberman coming in from the left and another gunman
sneaking in from behind. Off to the side where the Doberman originated is a
small alcove with a switch. Flip the switch to open a grate at the other end
of the stage.
As you approach the grate some more bad guys arrive for target practice.
After you have killed them and taken the medkit, jump and pull up to the
ledge where the grating was. Walk - do not run - through the glass then turn
left and do a running jump and grab onto the crevice in the wall so you can
shimmy to the left until you can pull up and flip the switch which lowers
the plank.
Run and jump back to the previous walkway and stop before your momentum
takes you into the deadly glass. Continue down the walkway and do a running
jump to grab and pull up to the ledge on the left. Jump and pull up once
more then turn and run and jump and pull up again to continue your upward
journey. Kill the rat then get the timing down on the swinging sandbag. Do a
standing jump when the first sandbag is at the end of its swing. Jump past
the second one to the ledge and flip the switch to send another sandbag
hurtling through the stage floor.
Walk carefully towards the sloped ledge then turn around and slide down
backwards, grabbing on to the edge when you fall. Pull up and backflip
through the hole in the floor and light one of your flares. Follow the
passage to the left staying along the left wall. You will enter a larger
room with a ledge and a switch to your left.
To your right is a tiny underwater passage. Swim into this passage to find
Secret #1; the Stone Dragon, then return to the ledge and flip the switch to
open a door back up above the right side of the stage. No go back so you are
once again under the hole in the stage and take the large passage at the end
of the room. Swim up and keep to the right and you will find the missing
Relay Box. Climb the ladder up through the door you recently opened. Return
to the top floor of the Opera House and kill two more Dobermans as you make
your way back to the switch where you needed the Relay Box. Insert the box
and flip the switch to activate the elevator.
This is a tricky secret. Do not get in the elevator. Instead, wait for it to
go down then get ON the elevator and quickly jump to the ladder and climb up
into the hidden opening. WALK through the deadly glass and pick up Secret
#2; the Gold Dragon, then flip the switch to your left. Continue through the
glass making sure to grab that Uzi ammo in the second alcove to the left
before entering the door you just opened with the switch. Return to the
elevator switch and flip it so you can take the elevator down.
Two gunman are waiting as the elevator doors open so kill them quickly and
add their shells to your ammo collection. Flip the switch to send the
elevator back up and to also give you access to a hidden pool of water which
the elevator was concealing. Jump in and head for the grating then turn left
and follow some stairs to an underwater area. Take the Circuit Board which
is lying in the corner of this room then return to the grating you swam past
a minute ago.
Go to the left and around the grate to find and flip a switch which opens a
side of the cage letting Lara surface and catch her breath. Climb out and
kill some rats then turn and jump to grab and pull up to the next level.
Kill the quickly advancing gunman then jump and pull up again to kill
another rat and a Doberman. Continue along the hall until you reach some
windows. Shoot out the glass then drop into the room below and use the
switch to open the door.
Slide down the sloped passage jumping over the deadly fan at the last
possible second. You should land on a ledge with the Ornate Key. After you
take the key, pull up to the tallest block and jump to the slope and head
for the duct. Jump in and kill the rat. Continue along until you reach the
edge of the duct then jump the gap. Turn and jump back to avoid another
deadly fan and repeat once more for the final fan.
 Look up at the dark area without any fan. Jump forward from the edge of the
duct you are standing on to grab and pull up to get Secret #3; the Jade
Dragon. There is a deadly fan behind the dragon so if you can either light a
flare or just carefully WALK forward until you get the statue. Return and
hang and drop to get back to the duct below.
Head down the hall until you reach a moveable box. Pull it to gain access to
a switch which you can flip to open a door. Pull the box once more then push
it all the way into the dressing room under the first windows. Get on the
box and shoot out any windows that still have glass in them then jump into
the first windows. Another box is in here so push it out the windows so it
lands on top of the previous box. Jump and grab the top box and pull up. Now
you can reach the top row of windows so jump in and kill the guard who has
been waiting patiently for your return.
Now begin the long trek back to the Control Room using the shaft next to the
elevator. Jump and pull up until you finally reach the lock. Use the key to
open the doors then continue forward. If you failed to trigger the boulders
your first time through this area, then you need to avoid them now. Stay
along the wall and head towards the switch to open the door at the top of
the ladder. Enter the Control Room and use the Circuit Board before flipping
the switch to raise the backdrop on stage.
Return to the stage and kill the 3 gunmen and the Doberman. Get the medkit
and shells from your fallen enemies then go through the hole in the wall to
find many stacked boxes. One of the smaller ones can be pulled out so find
it and pull it twice to gain access to a hidden passage. Enter and use the
switch to lower the backdrop then exit this area and kill another guard who
should be just arriving.
Start climbing the boxes until you reach the white ledge above the stage.
Kill the henchman down below and try to avoid any sandbags which will kill
you on impact. When he is dead, look around and find the opening above. Jump
forward and pull up into this area to flip another switch that opens a door
by a swinging sandbag.
Now stand at the edge of the opening and do an angled jump to the slope on
the right. Slide down and stay along the right to do a timed dash past the
swinging sandbag. Hang and drop to get past the swinging box and arrive at
the floor. Bartoli should arrive shortly and he seems to be particularly
vulnerable to shotgun blasts. Two Dobermans will also attack your when you
reach the floor but should fall quickly to the power of the shotgun. When
you finally kill Bartoli, take all the grenades and kill off the two
remaining henchmen. Take the medkit and Uzi clips from these two fellows
then go to the other side of the room and climb on the box to make your way
back to the room with the stacked boxes next to the entrance. There should
be a button next to the entry which will open the exit. Get onboard the
airplane and take off for the next level...

Offshore Rig
What a way to start a level - Stripped of all your possessions and locked
up! First we need to get Lara out of this jail cell then find her weapons.
There is a switch which opens the cell door but it's on a timer so before
you go flipping it you had better clear an escape route. When you have
pushed and pulled the crates so you have a clear path to the door, go pull
the switch (which I hope you have found by now).
Once you escape the alarm will sound and the bad guys start to show up. The
first one to worry about is coming from your left. Head off to meet him, and
get past him so you can lead him back to his starting location. Dodge his
gunfire and also the blows of his friend who is also waiting here. Try to
draw his gunfire so he blows out the nearby windows which you can promptly
escape through. Head right along the narrow ledge and press the button on
the wall to open the bay doors beneath the plane. Swim inside and go over to
press another button to kill the plane's engines then return back through
the broken window and do a running jump and pull up to the top of the
engine. Drop into the trapdoor on top of the plane to find your lost
Pistols.
Go back and kill those two bullies who were giving you a hard time earlier
and take the Yellow Key Card. Go back through the broken window and head
left this time to a room with some water. Dive in the water and flip the
switch beneath the tunnel opening which grants you access to the upcoming
Secret #1; the Jade Dragon. Resurface and fill those lungs for a long dive.
Enter the tunnel and follow it left then right and then a sharp right then
take the downward passage staying near the top so you can get behind the
underwater fan. Grab the dragon statue and swim back to the surface to catch
your breath before heading back to the door with the Yellow Key Lock.
Enter the next room and press the button on the far wall to kill the alarm.
Go up the stairs to the right and spin the wheel to open the door. Kill the
rig worker and take his medkit then proceed into the next room and kill
another workman who is coming down a ramp and through a door which locks as
you near it. Spin the wheel to open the next door and kill a guard and get
some ammo and your first batch of harpoons.
Enter the bunk area and reclaim your Auto-Mags from the right top-center
bunk then go to the end and get the Harpoon Gun from the last bunk on the
left. Go back to the entrance of the bunk area and press the button above
the top-left bunk to open a door in the ceiling at the opposite end. Run to
the top right bunk and climb on and jump and grab to the opening to gain
access to the passage above.
Continue down the hall and slide backwards down the ramp so you can grab on
and use the ladder to climb down to the floor. We need to use those boxes to
get past the 4 burners and reach the ladder on the other side. Pull the
first one to the left all the way past the other box then go push the second
box towards the burners. Now you can do a running jump and grab onto the
ladder. When you reach the top of the ladder, head to the right and kill
another guard who also happens to have the Red Key Card on him. Climb the
ladder to get Secret #2; the Stone Dragon.
Go up the stairs and return to the room with the water from earlier in the
game. Now that you know where you are; return to the room with the button
that turned off the alarm and go up the stairs to the left of the button.
Kill the guard and his dog and take the Uzi clips. The door with the Red Key
Lock is at the top of the ramp so jump out of the way of the rolling barrels
to make your way to this door.
Enter the door and head left to kill another Rig Worker as another sneaks up
behind you and another climbs in from the right. Take the shells, medkit and
flares from the resulting casualties then return to the landing near the
entrance. Push the box once then go around it and pull it once then go
around and push it once more. Now you can go to the opposite landing and do
a running jump and grab to pull up onto the box and access the opening in
the wall.
Take the shells from the guard you kill in this passage and go to the door
with the Green Key Lock. There is also a switch and a trapdoor in this area.
Flip the switch to see that empty tank behind you being filled with water.
Return and drop down to the floor then swing across the water tank and head
right. Go over the pipes then head left until you find a switch on the wall
which opens the trap door back near the door with the Green Key Lock. Go all
the way back and drop into the trapdoor and slide down the ramp.
Deadly Frogmen are lurking in the water so run to the right and see if you
can catch one on the surface and blast him. If you miss him or he's not
there, just return to the other end and dive in and get ready for action.
Swim toward the pillars quickly as you are being pursued by a deadly
frogman. Climb up on the closest pillar using one of the two sides with the
yellow stripes and wait for the frogman to surface. Finish him off with your
favorite weapon.
The next closest pillar has a ladder which leads to the catwalk above.
Before you climb up it, go get Secret #3; the Gold Dragon which is sitting
at the base of the pillar at the end of that catwalk where you ran to try
and shoot the first frogman. When you claim your prize, two guards will
arrive. You can either fight them here to snipe them from the catwalk above.
When you are up the ladder you need to follow the catwalk and do a running
jump when you reach the gap. Grab on and pull up and kill the gunman who
just happens to have your Shotgun. Take back your weapon then go right and
when you reach the central wall, go left and follow the catwalks. You should
spot a hole in the wall up above (the Exit) and another bad buy up ahead
guards the Green Key Card which is inside a box. Kill him, then jump into
the box. You will break through and can now take the card.
Follow the catwalk up to the hole in the wall and return to the room with
the door with the Green Key Lock, making sure to kill the guard you meet on
the way. Once the door is open you need to flip that switch on the wall to
drain the water from the one tank and pump it into the other. Now you can
swim through the opening and flip the underwater switch to open the grate.
Climb up and head down the passage to the exit...

Diving Area
Jump from the ledge over to the ladder and press the button in the hall to
stop the deadly fan. Now you can safely dive in and get the grenades beneath
the fan. Now go flip the switch near the walkway to open the sealed door and
continue down the hall. A Doberman and two guards attack from the left so
finish them off before continuing. Get the shells and Uzi's if needed then
use the pillars to get across the vat. Make sure to avoid the swinging
hooks, but if you "go for a swim" you can use the tunnel under the water to
make your way back and try again.
Kill two more guards and take their flares and the medkit. Now you should be
at the top of a long slide which dumps you right into a vat of toxic waste.
About halfway down the slope is a hole which contains Secret #1; the Stone
Dragon. You can slide forward and into the hole where you can claim your
statue before climbing out and continuing your slide towards the toxic
waste. When you reach the bottom you can jump across the waste to the other
side.
Climb up the ladder and grab some ammo then check out the slope beneath the
hole. Jump in the hole and grab the ledge as you slide off backwards. There
is a guard on duty below so get ready. Drop down and grab and pull up while
drawing your guns to kill the guard. Take all that ammo he leaves behind.
The door with the Blue Key Lock is near your present location and the Blue
Key Card is in a hole on the other side of the room. Jump into the small
opening from the catwalk. You will slide down the slope and into the hole
where you can take the card then follow the tunnel back around and up the
ladder and to the door with the Blue Key Lock.
Get ready for action as you enter this next room. Four Dobermans and a guy
with a flamethrower are just waiting to take you on. Dispose of the dogs
while keeping a safe distance from the guy with the fire. Take him out QUICK
with the biggest gun you have. It's best to kill these guys before they ever
get off a shot. If they do manage to "flame-on" then just backup and wait
until it is safe to move in and finish them off.
There should be four doors; two of which have wheels you can spin to open
them with. One door leads to stairs going up and the other has stairs going
down. Go down these stairs and eliminate the workman then push the box out
of the way to reveal a control panel with a missing Chip. Make a note of the
circular saw as you will be coming back shortly.
Before you jump into the water make sure you have found the only place that
you can get back out. Now dive in and tease the frogman so he follows you to
the surface. Climb out and fill him with lead then dive back in and explore
the tunnel he was guarding. You should find two switches inside the tunnel -
flip them both and continue along this passage making a series of right
turns. A door should open as your get near, so go through and turn left to
arrive back at the large pool. Go up the stairs and take care of the two
guards and the workman who are guarding a helicopter. Grab the medkit, ammo
and shells when the shootout is over.
Cross the large room and enter the smaller room with some burners in the
floor, a trapdoor, a switch and a button. Flip the switch on the right and
head forward and drop through the trapdoor to collect the M-16 and some
clips. Quickly climb out and return to the button before the burner turns
back on. Flip the switch again then jump to the left and push the button
then make a dash across the room, jumping OVER the trap door and grab the
Chip. Quickly do a reverse roll and head back out of this room and to the
control panel where you can use the Chip.
After you insert the Chip, the door open. Run down the ramp and shoot the
workman across the pool from the safety of the hallway, then run across to
the medkit he dropped. A flamethrower is to your left and he opens fire as
you run past. Take care of him from the opposite side of the pool then go to
the right of the orange tank to open a secret panel. Go inside and press the
button, then return and dive into the pool to obtain Secret #2; the Jade
Dragon from the now-opened grate at the bottom.
 Exit the pool and grab the Harpoon Gun which is next to the scuba gear then
dive back in and head down the underwater tunnel. When you hear the
breathing of approaching frogmen, retreat back to dry land and kill both of
them from the safety of the shore. Now jump back in and swim through the
passage to emerge in another room. Exit on the low ledge on the right and
take care of those two workmen. Now you can jump up to the top of the wall
and flip the switch to open a door back in the previous room.
Return to the previous room where a frogman and two workers are waiting for
you. Kill them all and take the medkit and Uzi clips as your reward. Go
through the door you just opened and use the switch the crane will move
allowing you to climb up and over to the other side of the pool.
Head for the corner and jump over the boxes and press the button to get a
view of the room with the door you "unsealed" earlier. Head for that room
now killing the two guards and their dogs. When you arrive, drop down and
enter the tunnel and arrive at the central chamber. A guard tries to
distract you from his friend with the Flamethrower who is sneaking around
the corner so take out the flamethrower guy first then finish off his
friend. Grab the second Chip which we need for that circular saw we passed
by earlier. Return there now.
Insert the Chip and the blade disengages and you can now take the Red Key
Card before returning to the central chamber. Use your new key card and drop
down to take care of the Rig Boss. Continue into the room with the water and
take care of the remaining Rig Workers. Take the medkit and also the
harpoons which are over by the scuba tanks. Continue through the door until
you enter a large room.
Kill the Rig Boss and the guard from above then enter the open door to the
small room to obtain Secret #3; the Gold Dragon. If for some reason this
door is shut, you will need to return to the room where you used the Red Key
Card and flip the switch. The switch toggles this door open and closed, but
the door should be already open assuming you didn't go flipping switches
earlier without me telling you to. Once you have the statue you can approach
the body in the middle of the room to take a submarine ride and exit this
level...

40 Fathoms
Not only do you need to find some air - you also need to out-swim a Great
White Shark who has selected you as its next meal. Spin around and start
swimming behind you, following all the junk on the ocean floor. When you
arrive at the ship, swim into the hole where the anchor is protruding and
find the air-pocket so you can breath. The shark is still coming so when
your lungs are filled dive down and swim into the hole below and angle off
to the right.
Head up and into the large room then enter the opening on the left and
continue on into a smaller area and take the next opening on the left. You
should now be in a room with a patterned floor so head left and swim down
towards the metal girder and flip the switch to open a door in the floor
behind you. Swim through this door and go left and follow the passage until
you see a hole above. Surface to finally catch your breath and climb on the
box that is floating here.
Head for the pile of boxes on the right and swim into the small opening in
the middle. Climb out and head to your right. At the end of the dark hall is
a switch so flip it then return to the stack of boxes and climb them to
enter the next room. Drop down to the floor and kill the workman who tries a
sneak-attack from behind one of the boxes. Grab the shells from your enemy
being extra careful not to step on the dark area of the floor which is a
giant trapdoor.
Secret #1; the Stone Dragon is just sitting there for the taking, so go get
it while avoiding that trapdoor. Once you have the statue you can jump over
the door which will cause it to open. Now you can kill off all the bad guys
from up here before dropping down to the closest box to pick up your spoils;
a medkit and harpoons. Now climb on the box in the middle of the room and
jump to the higher box along the wall so you can climb into the opening and
enter the next area.
When you enter this next room flip the switch to your immediate left to open
a timed door near the windows. Run and jump and enter the door (the timer
will stop when you are in). Dive down to get Secret #2; the Jade Dragon
while avoiding those pesky underwater creatures who would try and stop you.
Lara now needs to get past a long row of timed burners which line the hall.
Here are explicit directions for getting past the hardest puzzle encountered
so far. Start down the hall and turn into the dark passage and climb up into
the hole in the ceiling. Flip the switch to open the door next to the hall
with the burners. Enter that door and get ready for the race of your life.
Saving wouldn't be such a bad idea.
HINT: When racing through this puzzle make sure you jump over the beams and
even the short walls which lead to the rooms with the switches. If you try
to climb or even stumble, you will lose precious seconds that you don't
have.
Flip the switch to turn off the first set of burners which lets you run as
far as the next switch. Flip that to open the other door then run and enter
that room to flip another switch. All burners are off for the moment so run
all the way back to the first switch to turn off the first set of burners.
You should now have plenty of time (or about 10 seconds) to run the entire
gauntlet of burners and arrive at your next puzzle.
Go into the water and kill the Barracuda. Now get ready for a puzzle almost
as challenging as the last - only this time it's UNDERWATER! To sum it up;
you need to swim through several underwater rooms, flip a switch in the
third room then swim to the bottom to flip another switch which opens the
hatch up above. Secret #3; the Gold Dragon is also at the bottom in a tunnel
by the switch. And if your running out of air wasn't enough - let's throw in
a mess of Barracudas with an attitude which swarm in when you touch that
statue. Sound like fun? Good - Go for it!
HINT: Always slow down when making underwater turns, and always do the
Reverse Roll to back away from switches after using them. You can also skip
the mini-movies by pressing Lara's "look" button to save valuable seconds.
And if you just can't manage to get that statue, you can always surface and
fill-up on air before diving back down to get it.
Drop down into the next area and survey all the rocks and junk in this room.
Find and drop through the hole in the floor then find and pull the box so it
is under the opening. Now you can climb up and use the switch which will
dump all the rocks from above down to this level. You can now reach two new
opening and a door opposite the switch. Make your way to the opening on the
right and climb up to reach the previous level. You can only grab the ledge
that faces center of the room below to do this.
Staying along the left wall and go into the opening above. Use the switch to
open a door somewhere else in this level then drop all the way down to the
lower level and this time climb up into the left opening. Keep along the
right wall until you can climb up to a flat ledge. Do a running jump to land
on another ledge on the left. Climb up into the opening above to find and
flip another switch to flood an upcoming room.
Once again, return to the lower level and this time enter the door and
follow the passage to the room you just flooded. There is a door below and a
frogman in the water so dive in and kill him with the harpoon gun. After you
eliminate this obstacle, continue through the passage and get out of the
water fast. A workman and a Rig Boss are moving in for the kill. When they
are dead you can take their medkit, shells and 2 packs of harpoons over in
the corner. Use the switch on the wall to open the door and exit this
level...

Wreck of the Maria Doria
Kill the frogman before attempt to get those harpoons. Then you can proceed
down the underwater tunnel until you can climb out onto a ledge and take the
medkit. Slide down the slope then hang and drop to the floor which breaks
away dropping you even further.
Kill the workman and guard in this next area and claim their medkits and Uzi
clips. Pull out the moveable box in this area to uncover a few more moveable
boxes. Continue to move the first box until it is in the hallway. Now you
can push and pull the remaining two boxes until you reveal two concealed
passages.
Look for a hole in the ceiling on the other side of the room. Climb up and
kill a patrolling guard up ahead and the other who sneaks in from the rear.
Take Secret #1; the Stone Dragon from the hole then return to the two
passages.
The left passage goes to a locked bathroom so take the right passage to the
Ballroom and kill the workman and the guard on your way. Feel free to take
their medkit and flares before entering the Ballroom. Watch out for the
deadly glass as you take out the guard on the second level. Move around to
the side of the hole where there is no glass then step back and run into the
hole letting your momentum carry you to the ledge below.
You should easily find the Bathroom Key nearby before making a return jump
to the side of the hole without the glass where you can pull back up to the
Ballroom. Return to the left passage which leads to the bathroom and use
your key on the lock behind the chair. Push the button to open the double
doors and kill the workman who comes charging out. Go through these doors to
find and push another button to open the door on the second level of the
Ballroom. Go back and press the other button to shut these doors before
leaving.
Back in the Ballroom, drop off and shimmy to the left to reach the open
door. Now you can take the ramp to the right of the door up to the second
level. Take the ammo from the guard you shot earlier then continue on until
you can do a running jump to grab a ledge which has Circuit Breaker #1. Take
it then return to the door.
You should now be in a hall with several doors. The first door on the left
leads to an empty room but open it anyway. The only other door you can open
(right now) is the door on the right with the wheel. Spin it to open the
door then enter and drop to the floor. Move the box until you can reach the
switch then use it to open the door above. Move the box up there so you can
reach the door. Continue through the next room and up the ramp to deal with
another guard, then head for the next room which has a box in it.
Move this box so you can reach the switch above and take the Rusty Key that
was under the box. You can now return to the hall and use the key in the
door opposite the open door to the empty room. Enter and drop to the floor
and move the box so you can pull out the box above. After you pull the first
box and push the second one, you should find a passage to the right. The
floor will break away here and there are also barrels which will roll over
you if you try to simply dart across the collapsing floor. Instead, run a
sweeping arc to collapse all the panels while avoiding the barrels. You
should end up where you started.
Heavy breathing should tip you off that another bad guy is lurking in the
vicinity. Head around the left corner and take care of the guard then return
to the tiles where the barrels came from and go get Secret #2; the Jade
Dragon. This is tricky as a lone barrel is waiting to crush you. Jump up to
the sloping passage and as you pull up you should hear the approaching
barrel. Jump back then to the left to sidestep the barrel then you can
proceed up the passage to claim your statue.
When you arrive at the room with the grate floor and a boat below you need
to drop down to the boat and flip the underwater switch over by the ladder.
This opens a timed door up above so get back on the boat and pull up to the
floor above and run through the door. Flip the switch you find in here to
permanently keep the door open, then begin a series of jumps between the two
sloped areas. Keeping jumping until the pit below closes then you can stand
and pull yourself up into the opening. Flip the switch to open up a section
of the wall back past the area with the boat.
Return to the newly exposed area and kill the workman and the guard then
push the button on the left to open a timed trapdoor. Run around the pool
and dash through the trapdoor before it shuts. Go get Circuit Breaker #2
which is down to your right. Taking this item opens the exit which is also
on a timer. Grab the medkit then go and press the button on the wall to
drain the water where the boat is. Trip the exit open again and return back
to the area with the boat. Jump down onto the boat then spin the wheel to
open the door.
The passage leads off to the left where there is a trapdoor to the Bathroom.
The double doors should form a bridge for you to cross over and get Circuit
Breaker #3. If the doors are open you will need to go past the trapdoor to
find the button which shuts them. Now with all three Circuit Breakers, drop
down into the Bathroom and kill the guard and workman and take their ammo
and harpoons.
 Return to the pool room from the beginning of this level and get the medkit
from the corner of the room. Take a deep breath and swim through the passage
and flip the switch at the bottom of the tall shaft which will open the door
up top. Now swim up and out through that door and kill the worker, guard and
boss. Use your M-16 to kill them quickly then take their medkit, shells, and
Uzi clips. Plug in those breakers into their slots then move the box under
the opening above and climb up. Take care of another workman then flip the
switch to flood the room up ahead. Jump across the overhead ducts to reach
this area.
Follow the passage and kill the Barracuda when you wade into the water. Grab
those harpoons over to your right then head through the exit to the dark
passage on the left where you can kill another worker. Make a note of the
Cabin Door then continue left to find some ammo. In the room with the
windows you need to spin the wheel to open the door. Enter and flip the
switch then run to the other side of the room through the timed door to get
some flares. Push the box and use the switch to open the trapdoor at the end
of the hall.
Go to the trapdoor and jump into the ocean. Climb out and wait for all of
those dangerous underwater obstacles to start swimming towards you. Wait for
most of them to appear below you - which means they aren't guarding the
key - then jump in and begin the race for the key. The fish are fast
swimmers so try not to make and drastic course changes. Swim through the
opening up ahead and turn right. The windows should now be on your right and
the Cabin Key lies behind the rocks on the left.
Dodge the shark while getting the key then make a sweeping circle back
around toward the opening you swam through a minute ago. The pack of fish
should still be pursuing so head for the opening. As you exit through the
opening look for a cave opening across from where you exit. Swim into the
cave and stay along the right wall until you can see a small opening above
you. Swim to the surface and breath and take Secret #3; the Gold Dragon
while you rest for the final race back to the ship. When you are ready, dive
down and exit the cave and return to the trap door dodging the fish as
needed.
Climb up through the trap door and turn left and return to the Cabin Door
and use that key. Enter and flip the switch to open a trapdoor outside. Now
go push the box to flip another switch before returning to the cabin where
an opening in the ceiling should be waiting. Climb up and proceed down the
passage until you drop into the next room. Make your way around to the right
to the hole in the floor. Turn and run into the pool room and stop before
you go in the water. Kill the guard and the boss and take the M-16 ammo.
Dodge the shots of the frogmen from below and if you need it, go get the
M-16 from the dark passage.
Kill the frogmen then jump into the water. If they refuse to make good
targets then jump in and tease them then climb out and shoot them when they
eventually surface. When both are gone dive in and move the barrel to reveal
the passage which leads to the exit....

Living Quarters
Hang a left as you being this next underwater level and pull the lever to
open the trapdoors ahead. Enter and cross the next room taking care of the
crewman on the way. Jump to the flat area to find a switch up above. Go to
the other side of the room and out through the opening. Continue down the
passage and eliminate the workman and the guard and take the harpoons for
your efforts.
As you exit the passage you will need to backflip to avoid some barrels then
kill the crewman who arrives on the scene. At the top of the ramp, grab onto
the ledge and shimmy over to the switch and use it to turn off those
burners. Head to the left and enter the next passage to find and use another
switch. Drop through the hole to arrive back at the piston room.
Jump and grab to reach the first piston then begin to cross over the rest of
them. Kill the guard up ahead then turn right to do a running jump to get to
the ledge with Secret #1; the Stone Dragon. Once you have your prize, do
another running jump and grab and pull up to continue.
Follow the winding hall until you reach a box which you can push to open the
way to a second box. Push the first box two more times then 

[关闭][返回]