精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库K>>heavy metal资料K部分之二

主题:heavy metal资料K部分之二
发信人: whitesnake(maya)
整理人: kgb(2001-02-17 17:50:05), 站内信件
KISS (USA)

Ace Frehley: guitar
Paul Stanley: guitar
Gene Simmons: bass
Peter Criss: drums

This band was formed in late 1971 by Paul Stanley and Gene Simmons,
who had recorded an unreleased album with their former band. Kiss’s
finances were helped by the duo doing commercial jingles, and session
work which included background vocals on an album by Lyn Christopher
which surfaced in 1972. Peter Criss was recruited from a band called
Chelsea who had recorded a self-titled album for MCA; and lead guitarist
Ace Frehley was the result of auditions that the band held.
  Kiss adopted a glam image like their rivals the New York Dolls, and
the image blossomed into platform-heeled, full-face painted fantasy
figures. The band have deliberately not been photographed without their
makeup. They were dicovered by Bill Aucoin in a Times Square showcase
gig, and he later became their manager and got them a deal with the
newly formed Casablanca.
  Kiss’s first album was released in early 1974. The band became big-
time in 1975 thanks to the loyal Detroit following, the Alive! Album
and the hit-single anthem ‘Rock and Roll all Nite’. Success followed
success with merchandizing raking in money. The Bob Ezrin-produced
Destroyer and the single ‘Beth’ earned Peter Criss a major US
songwriter award.
  During the late 1970s, Kiss were a massive success, and two Marvel
comics portrayed the members of the band as super-heroes; they also
made a fantasy film, Kiss in Attack of the Phantom, filmed on location
at California’s Magic Mountain Amusement Park. The year 1978 saw the
release of four solo albums, one each by all the band members, under
their own and their group’s name. Simmons’ was particularly star-
studded with guests such as Joe Perry, Bob Seger, Cheap Trick’s Rick
Neilsen, Starz’s Richie Ranno, Cher and Donna Summer. The single from
Simmons’ album, ‘Radioactive’, reached number 41 in the UK charts.
1979 produced the Desmond Child co-written ‘I Was Made for Lovin’
You’, a top UK hit and a major top 10 single elsewhere.
  In 1980 Peter Criss left the band to pursue a solo career and a
session drummer was used on Unmasked. Eric Carr joined in time for
the world tour at the end of 1980 and he recorded The Elder with the
band. Rumours of Kiss disbanding abounded in early 1982 before the
release of a new compilation LP, due to Ace Frehley’s ill health,
but Frehley reappeared with the band on a late 1982 promotional visit
to the UK following the release of Creatures of the Night. Later it
was learnt that Vinnie Vincent alias Cusano of Treasure played on this
last album, not Frehley.
  With the group’s popularity on the decline, a publicity drive was
instigated in 1983 to support the album Lick It Up. The greasepaint
was removed, the group unmasked themselves and revealed their true
identities. If worked! Lick It Up heralded a new rejuvenated sound
reminiscent of their prime-peiod anthems. There was a massive world
tour to promote the album and it charted in the US top twenty and
so cemented a new lease of life. With illness besetting proposed
new member Mark St John’s live debut in 1984 to support the Animalize
album, Bruce Kulick joined the band for European and British dates.
For their 1985 album recording, the Kiss line-up reads Simmons,
Stanley, Kulick and Carr.
  Although the early part of the 1980s saw internal group problems,
their recording work reached a new high. The releases of 1983 and
1984, the latter particularly, were vintage Kiss. The ‘live’ Kiss
of 1984 was further joy to Kiss fans who must have wondered if the
all-time greats had shot their bolt.
  The momentum was not maintained but, as is their seeming wont and
practice, Kiss were back in form for the last album of the eighties,
with many seeing the album possessing the urgency of vintage mid-
seventies. In 1989 Stanley and Kulick hit the road, while Simmons
successfully took King Diamond to court for using facial make-up
in the manner of early Kiss members.

Kiss (Casablanca) 1974
Hotter than Hell (Casablanca) 1974
Dressed to Kill (Casablanca) 1975
Alive! (Casablanca) 1975
Destroyer (Casablanca) 1976
Rock ’n’ Roll Over (Casablanca) 1976
Love Gun (Casablanca) 1977
Alive Two (Casablanca) 1977
Double Platinum (Casablanca) 1978
Dynasty (Casablanca) 1979
Unmasked (Casablanca) 1980
The Elder (Casablanca) 1981
Killers (Casablanca) 1982
Creatures of the Night (Casablanca) 1982
Lick It Up (Vertigo) 1983
Animalize (Vertigo) 1984
Asylum (Vertigo) 1985
Crazy Nights (Vertigo) 1987
Smashes, Trashes & Hits (Vertigo) 1988
Hot in the Shade (Vertigo) 1989


KIX (USA)

Steve Whiteman: vocals
Ronnie Young: guitar
Brian Forsythe: guitar
Donnie Purnell: bass
Jimmy Chalfant: drums

Very aggressive New York rockers with similarities to Riot and Kiss.

Atomic Bomb (Atlantic) 1981
Cool Kids (Atlantic) 1983
Midnight Dynamite (Atlantic) 1985
Blow My Fuse (Atlantic) 1988


REGGIE KNIGHTON (USA)

Reggie Knighton: guitar, vocals
Brian Ray: guitar
Kurhs Teel: bass
Glenn Symmonds: drums

Reggie Knighton’s first LP is weak pop-rock with very strong lyrics.
Reggie Knighton Band is masterful heavy rock with the best and fattest
drum sound since John Bonham. An acquired taste, but the second album
is recommended.

Reggie Knighton (Columbia) 1977
Reggie Knighton Band (Arc) 1978


KOOGA (UK)

Neville MacDonald: vocals, guitar
Neil Garland: keyboards
David Howells: bass
Martin Williams: drums

Welsh rock band formed in 1981 and led by the stupendous vocalizing of
Neville MacDonald, a man whose so far unrecognized potential hints at
true greats such as David Coverdale, Frankie Miller and Paul Rodgers.
Their debut album, recorded on a shoestring budget, fails to ignite
their inherent greatness and the group have subsequently gone through
several major line-up re-shuffles since. MacDonald remains, however,
a so far untapped would-be-star.

Across the Water (High Dragon) 1986


JONAH KOSLEN (USA)

If only Jonah Koslen could have had the breaks Russ Ballard successfully
capitalized upon! Without doubt America’s premiere songwriter, a man
who pens the most articulate, catchy, organized and polished songs this
side of Tom Petty. He rose to national recognition as co-songwriter of the
Michael Stanley Band and then split to form Breathless, whose respectable
and at times provocative form of Mid-west rock ’n’ roll romance made little
impact commercially but scored heavily amongst critics. Aces is a biting
example of tained misfortune; at its worst it hints at pretension but at
best is a class docket of total omniscience. Koslen now resides in
California, a victim of gracious defeat. If only . . .

Aces (Ransom) 1983


PAUL KOSSOFF (UK)

The son of actor David Kossoff, Paul was born on 14 June 1950. After
forming Free he was hailed as one of the greatest and most influential
blues guitarists of the 1970s. His style was unmistakable, being almost
gentle in its delivery but without the array of effects on which most
guitarists of the time relied.
  After the initial rise of Free, Kossoff began to develop an ever-
increasing dependence on drugs. This dogged his career throughout the
early to mid-1970s and eventually led to his death.
  After Free split, Kossoff set about forming his own outfit and in 1975
he put together Back Street Crawler (titled after his first solo album).
Just as they were about to embark on a major UK tour, Kossoff suffered
a major heart-attack – at one point he legally died – as a result of
his drug problems. Ironically, at this point he had quit the drug scene
and was talking enthusiastically about his come back. The tour was re-
scheduled for spring 1976, but on 19 March Kossoff died in his sleep,
apparently due to another massive heart-attack, on board a plane midway
between New York and Los Angeles. Back Street Crawler continued their
career as Crawler. Kossoff’s death was one of the most tragic in rock
history.

Back Street Crawler (Island) 1973
The Band Plays On (Atlantic) 1975
Second Street (Atlantic) 1976
Koss (DJM) 1977
Croydon, June 15, 1975 (Street Tunes) 1983
Blue Soul (Island) 1986
Koss (Castle) 1987


KREATOR (Germany)

Ventor: vocals, drums
Mille: guitar
Rob: bass

Formed in Essen, Germany during the mid-eighties, originally as a trio
under the name of Tormentor, and debuting in 1985 with Endless Pain, a
hackneyed thrash metal workout conjuring up comparisons to Slayer and,
more advanced, Celtic Frost. Subsequent recordings have shown drastic
improvement, despite suffering from a number of line-up reshuffles,
helping to establish the group at the forefront of German thrash.

Endless Pain (Noise) 1985
Pleasure to Kill (Noise) 1986
Terrible Certainty (Noise) 1987
Extreme Aggression (Noise) 1989


KROKUS (Switzerland)

Marc Storace: vocals
Fernando Van Arb: guitar
Tommy Kiefer: guitar
Chris Van Rohr: bass
Fready Steady: drums

Krokus was formed in Switzerland during the mid-1970s. The only non-
Swiss member is Maltese-born Storace who joined the group when they
decided to try for international recognition. The first sign of
reasonable British interest in Krokus came with release of the group’s
fourth album, Metal Rendez-vous. The same year, 1980, saw the group
playing summer festivals at Reading and Loch Lomond.
  1981 saw the release of Hardware which was tied in with a major twenty-
venue tour. The album charted and there was also reaction from rock
record buyers to the 1982 album One Vice at a Time, which enjoyed chart
status albeit briefly. The album shows the band’s ability to riff
aggressively, but for all their power and ability to create hard-rock
excitement, the band have not established a clear musical identity and
they plunder AC/DC riffs continuously. In 1982 Kiefer was replaced by
roadie Mark Kohler. Pace and Kohler were removed in 1983 but in a
further switch Kohler returned and replaced Rohr. Patrick Mason, ex-
Swiss band Crown, joined briefly on guitar and vocals but soon left,
with Pace returning. The band’s 1984 album gave them a fair degree of
American success but their overall survival seemed dependent upon the
definition of a style that is entirely their own.
  Kesier committed suicide in 1986. Chris Van Rohr returned in 1987 with
Kesier gone, and Storace given his cards. Fernando Van Arb left and was
replaced by Rohr’s friend Manny Maurer, who had played on his solo album
Hammer and Tongue.

Krokus (Schmontz) 1975
To You All (Schmontz) 1977
Painkiller (Mercury) 1978
Metal Rendez-vous (Ariola) 1980
Hardware (Ariola) 1981
One Vice at a Time (Ariola) 1982
Headhunters (Arista) 1983
The Blitz (Arista) 1984
Change of Address (Arista) 1985
Alive and Screamin’ (Arista) 1986
Heart Attack (MCA) 1987
Stampede (Ariola) 1990


K-WEST (Belgium)

Dino Polizzi: vocals
Manu Gualda: guitar
Patrice Lezan de Malizard: guitar
Dany Huppermans: bass
Louis Lambrecht: keyboards
Rudy Lenners: drums

Belgian outfit formed by ex-Scorpions drummer Rudy Lenners. Their only
LP is a superb slice of American-influenced AOR mayhem. Sadly, they
split up in 1984 but Lenners can now be found in Steelover.

First Invasion (Mausoleum) 1983



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]