精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库J>>heavy metal资料J部分之二

主题:heavy metal资料J部分之二
发信人: whitesnake(maya)
整理人: kgb(2001-02-14 22:20:33), 站内信件
THE JONESES (USA)

David Finnerby: vocals
Billy Loosigian: guitar
Brad Hallen: bass
John Sands: drums

Boston-based classic British-sounding hard rock group with riffs taken
directly from the Bad Company/Humble Pie song book. Uptempo and exciting,
The Joneses rock well and have no problem writing catchy if derivative
riffs.

Hard (Atlantic) 1990


STEVE JONES (UK)

Former lead guitarist with premier British punk rock outfit the Sex
Pistols. Jones achieved some degree of notoriety by moving to Los
Angeles after the Pistols split, and seeping into the motorcyle and
drug subculture. He surfaced in 1984 as a member of the highly tipped
Chequered Past, who unfortunately disintegrated in the following year,
with Jones once again disappearing into the LA night-club underworld.
Jones recorded an uninspiring debut solo album in 1987, but set about
redefining his goals with the vicious hard rocking of Fire and Gasoline,
a deafening assault co-produced by The Cult’s Ian Asbury. With spitfire
guitar and growling vocals, Jones turned critical heads, but failed to
ignite charts. His talent has still not been fully realized, but time
is undoubtedly on his side.

Mercy (MCA) 1987
Fire and Gasoline (MCA) 1989


JOSHUA (USA)

Rob Rock: vocals
Joshua Perahia: guitar
Greg Schutlz: keyboards
Emil Lech: bass
Joseph James: drums

This band has the ex-guitarist of a Los Angels band called Blind Alley.
Their music is very commercial metal, with savage guitar work.

The Hand is Quicker than the Eye (Olympic) 1983
Surrender (FM Revolver) 1986
Intense Defence (RCA) 1989


JOURNEY (USA)

Steve Perry: vocals
Jonathan Cain: keyboards
Neil Schon: guitar
Ross Valory: bass
Steve Smith: drums

After he left Santana, Neil Schon played a brief spell with Graham Central
Station and then with Gregg Rolie. In late 1973 he formed Journey with
Gregg Rolie (on keyboards), who also came from Santana. They were joined
by Valory and Aynsley Dunbar on drums. Dunbar, a Liverpudlian, had became
a respected figure after his work with John Mayall’s Blues-breaker. He
had just completed four albums with Zappa’s Mothers of Invention and had
also toured with that outfit.
  Journey’s first gig, on New Year’s Eve 1973, was at the Winterland, San
Francisco, before 10,000 people; the next day, in the sunshine of Hawaii,
they played jazz-rock before 100,000! The group’s first album appeared in
1975 with George Tickner on vocals. Endless solos were the order of the
day but there was one classic cut ‘Kohoutec’ – a number Journey still
feature in their set. The next two albums followed a similar pattern, and
the music meandered and at times dragged. Tickner departed at this time
and Schon and Rolie handled the vocals.
  It was not until Infinity that the musical direction turned to something
resembling the current style. Several factors contributed; first, there
was the recruitment of vocalist Steve Perry (from Alien Project), the
second, they chose Roy Thomas Baker as producer. Journey’s sound became
highly polished mainstream American rock. The album was highly successful
but the new style did not suit Dunbar and he was replaced by Steve Smith.
Evolution gave Journey their first US top-twenty hit single, ‘Lovin’
Touchin’ Squeezin’’, and from here the band went from strength to strength.
  The second phase in Journey’s life came with the release of their double
live album, Captured, which was greeted with rapture by many critics and
particularly by those who, having only heard studio product, had assumed
that the band lacked really tough guitar-work. Following upon the album’s
release, the founder member Rolie left the band and announced he was leaving
the music business.
  At this point Jonathan Cain, who had been with the Babys previously and
had recorded a solo album some years before, came on the scene. His arrival
marked another phase in the group’s story, for he added a new dimension,
especially in his songwriting. Escape was a monumental success and contained
their first number-one US single, ‘Who’s Crying Now’. Schon also recorded
his own album with Jan Hammer and former Whitesnake bass man Colin Hodgkinso.
Dream After Dream has been released in Japan only and was a film soundtrack.
Frontiers sold in mammoth proportions as expected but heralded a slight
change in direction, particularly evident in Perry’s voice, which dropped
pitch considerably. In 1984 Perry released a solo album, as did Rolie with
Gringo (Columbia) in 1987. Schon also had his other recording commitments
(see Schon and Hammer).
  The band folded in 1988.

Journey (CBS) 1975
Look into the Future (CBS) 1977
Next (CBS) 1977
Infinity (CBS) 1978
Evolution (CBS) 1979
Departure (CBS) 1980
Dream After Dream (CBS) 1980
Captured (CBS) 1981
Escape (CBS) 1982
Frontiers (CBS) 1983
Raised on Radio (CBS) 1986
Greatest Hits (CBS) 1988

JUDAS PRIEST (UK)

Rob Halford: vocals
Glen Tipton: guitar
K. K. Downing: guitar
Ian Hill: bass
Dave Holland: drums

Judas Priest came from the Midlands and was formed by local axe-hero K. K.
Dowing and bassist Ian Hill. The group signed with Gull and, in 1974, two
still popular albums, Rocka Rola and Sad Wings of Destiny, follwed. The
latter is a masterpiece of demonic heavy metal which beats Black Sabbath
into the ground. The group took themselves off to CBS and, with ex-Purple
man Roger Glover producing, their debut album for the label was Sin after
Sin. The drummer Alan Moore had departed before the recording and was
replaced on Sin after Sin by famed session man Simon Phillips. Various
drummers followed.
  Between the release of Sin after Sin and Stained Glass, Judas Priest
toured Britain and received much publicity when fans and bouncers clashed
head on at the New Victoria Theatre, London. Their stature in the USA
was boosted initially when Priest were special guests to Led Zeppelin at
the San Francisco Day on the Green Festival. But at this period of their
career Judas Priest had undergone a shift in musical style – they were
less heavy and demonic.
  After Stained Glass, lead vocalist Halford cast off his stage robes
with their medieval gothic associations for the more sinister leather-
clad image. It fitted the album’s mood, which varied from slow, plodding,
heavy-metal riffs to speed-of-light riffs with the song lyrics more in
line with sci-fi and urban violence. Many American and Japanese tours
followed and each successive album release saw the band rise in stature.
However, the musical style wowed considerably. Unleashed in the East is
their most definite vinyl statement to date and was recorded in Japan
(their most successful territory at the time). It features an excellent
mixture of very old Judas Priest and the newer styled rapid-fire material.
  British Steel saw the band receiving more attention in the USA where
they decided to tour consistently and so build up a reputation on live
shows rather than allow the stifled FM radio network to promote them. In
Point of Entry there is a slight mellowing of style and the introduction
of commercialism is smoother than normal. Commercialism in itself was
not unknown in Judas Priest’s material as they previously experienced
hit singles in the UK with chant-along songs bristling with drumwork
and little guitar. Screaming for Vengeance finally broke the USA wide
open for them and they are now one of the most popular British heavy-
metal acts currently working the stadia circuit. Their music is the
heaviest and fastest of all. Only Accept and Black Sabbath have produced
material of the same calibre.
  Holland departed in 1989 with Scott Travis, ex-Racer X, replacing.
The latter part of the 1980s, and 1990, became dominated by lawsuits
arrayed against Priest in the American courts, however ruling was in
their favour.

Rocka Rola (Gull) 1974
Sad Wings of Destiny (Gull) 1976
Sin after Sin (CBS) 1977
Stained Glass (CBS) 1978
Killing Machine (CBS) 1978
Unleashed in the East (CBS) 1979
British Steel (CBS) 1980
Point of Entry (CBS) 1981
Screaming for Vengeance (CBS) 1982
Defenders of the Faith (CBS/Columbia) 1984
Turbo (CBS) 1986
Priest Live (CBS) 1987
Ram It Down (CBS) 1988
Painkiller 1990


JUNKYARD (USA)

David Roach: vocals
Chris Gates: guitar
Brian Baker: guitar
Clay Anthony: bass
Patrick Muzingo: drums

Down ’n’ dirty street rock à la Rock City Angels, Kill For Thrills and
LA Guns, but with a touch of class like, for instance, on the gentle
Lynyrd Skynyrd balled ‘Simple Man’. An interesting unit whose members
appear to be seasoned players on the LA gig circuit, some claiming to
have recorded for a number of punk outfits.

Junkyard (Geffen) 1989



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]