精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库H>>heavy metal资料H部分之三

主题:heavy metal资料H部分之三
发信人: whitesnake(maya)
整理人: kgb(2001-02-13 23:03:52), 站内信件
HOLLAND (UK)

Doggy: vocals
Bob Henman: guitar
Graeme Hutchinson: bass
Kenny Nicholson: guitar
Marty Day: drums

Demo tapes promised a great deal but their debut album Early Warning
lacked energy. However, the band have bounced back with a name change
to Hammer and a fine album in Contract with Hell.

Early Warning (Ebony) 1984


HOLY MOSES (Germany)

Sabina Classen: vocals
Andy Classen: guitar
Reiner Laws: guitar
Thomas Becker: bass
Ulli Kusch: drums

Intense thrash rock outfit from Germany who progressed through the
independent scene with a selection of critically revered recordings,
only to strike a major deal with WEA and allow matters to fall into
disarray. The New Machine of Lichtenstein, produced by American Alex
Parialis (Anthrax, Testament), is perhaps their most accessible work,
less brutal than earlier recordings and full of dynamic riffs.

Queen of Siam (Aaarrg) 1986
Finished with the Dogs (Aaarrg) 1987
The New Machine of Lichtenstein (WEA) 1989
World Chaos (Virginia) 1990


HONEYMOON SUITE (Canada)

Johnny Dee: guitar, vocals
Derry Grehan: lead guitar
Dave Betts: drums
Gary Lalonde: bass
Ray Coburn: keyboards

Honeymoon Suite have been together sice 1982 and recorded a self-
financed single ‘New Girl Now’ which led them to Warner Brothers.
Their debut combines elements of HM, new wave and American AOR to
create an interesting release.

Honeymoon Suite (Warner Brothers) 1984
The Big Prize (WEA) 1986
Racing After Midnight (WEA) 1988


HORSE (UK)

Gary Gene: vocals
Marc Perez: guitar
Damon Williams: bass
Dave Hoyland: drums

Violent and often punkish approach from this brutal London-based four-
piece. Formed late 1988 and gigging soom after, the band elicited an
immediate response from all corners of the rock cognoscenti, branded
as natural successors to the brattish behaviour of prime Motorhead,
Rose Tattoo and the Sex Pistols. A large fan base pushed the band to
the fore of the gig circuit, and an aggressive vibe should ensure
them major career advancement. They signed an American record deal
early in 1990 with the MCA Mechanic label.

Diesel Power (Mechanic) 1990


HOTEL (USA)

Tommy Caton: guitar, vocals
Marc Phillips: keyboards, vocals
Mechael Reid: guitar, vocals
George Creasman: bass, vocals
Lee Bargeon: keyboards, vocals
Michael Cadenhead: drums, percussion

This is an AOR outfit with two albums to their credit. The first is rubbish,
the second is superb. Unfortunately they seem to have slipped into obscurity
like so many others.

Hotel (MCA) 1979
Half Moon Silver (MCA) 1980


HOT TUNA (USA)

Jorma Kaukonen: guitar, vocals
Jack Cassidy: bass
Bob Steeler: drums

Hot Tuna was recorded with Will Scarlett on harp, with an acoustic folky
band sound. First Pull Up Then Down saw Scarlett replaced by Steeler and
the group turned electric. Kaukonen and Cassidy were previously with
Jefferson Airplane from which Tuna was initially formed as a spin-off
when the band was idle. Tuna’s music is a mixture of hippy folk and
incredibly heavy acid blues with fantastic guitarwork. The band split in
1979 but continued in part under the new name of SVT.

Hot Tuna (RCA) 1970
First Pull Up Then Down (RCA) 1971
Electric-Live (RCA) 1972
Burgers (Grunt) 1972
Phosphorescent Rat (Grunt) 1973
America’s Choice (Grunt) 1975
Yellow Fever (Grunt) 1975
Hoppkorv (Grunt) 1976
Double Dose (Grunt) 1978
Final Vinyl (Grunt) 1979


HOUNDS (USA)

John Hunter: vocals, keyboards
Jim Orkis: guitar
Glen Rupp: guitar
Joe Cuttone: bass
John Horvath: drums

These are purveyors of macho sleeves: dogs on chains, etc. Their music
Leans a lot towards punk/new wave, despite having heavy-metal connotations.

Unleashed (Columbia) 1978
Puttin’ on the Dog (Columbia) 1979


HOUSE OF LORDS (USA)

James Christian: vocals
Lanny Cordola: guitar
Gregg Giuffria: keyboards
Chuck Wright: bass
Ken Mary: drums

Formed by keyboard player and main songwriter Gregg Giuffria from the ashes
of his previous post-Angel outfit, Guiffria. The pomp rock tradition is
upheld, as the group’s musical direction veers neatly towards the grand
splendour of seventies arena rock with an emphasis on melody and volume.
Whilst there are some drawbacks, most notably the quality of material,
the musical accompaniment is exciting and adventurous, with Gregg’s
overblown keyboards set to stun. Bassist Chuck Wright was previously
with Quiet Riot, drummer Ken Mary had been a member of Fifth Angel, and
vocalist James Christian had sung with Canata. Guitarist Lanny Cordola
was replaced in 1990 with the unknown talents of Mike Guy.

House of Lords (RCA) 1988
Sahara (RCA) 1990


HSAS (USA)

Sammy Hagar: vocals
Neil Schon: guitar
Kenny Aaronson: bass
Michael Shrieve: drums

The group is a one-off supergroup project co-ordinated by Hagar and
Schon. All the musicians involved for this live recording are natives
of San Francisco; indeed the concert took place in the Bay area with
material specially penned for this performance by the two co-ordinators.
The sound is dense, very structured and layered with grandiose guitar
figures. Schon is from Journey, Aaronson from Derringer and more recently
Billy Squier’s band and Shrieve is from Santana.

Through the Fire (Geffen) 1984


HUGHES/THRALL (USA/UK)

Glenn Hughes: vocals, bass
Pat Thrall: guitar, vocals
Frankie Banali: drums

Ex-Deep Purple bassist Hughes founded this band with ex-Pat Travers
guitarist Thrall. They both have a considerable pedigree. Hughes hit
the music scene with Trapeze at the end of the 1960s. He joined Deep
Purple in 1973 and became part of Deep Purple Mk 3. Thrall worked with
Stomu Yamashta’s Go, and with Michael Shrieve, ex-Santana and Go, he
formed Automatic Man and later did studio work for major artists. He
joined Travers in 1978 and played on three albums, co-writing with him
the classic ‘Snortin’ Whiskey and Drinkin’ Cocaine’. Banali is a
well-known session musician and had worked with Billy Thorpe and
Raggamuffins before joining Quiet Riot.
  Despite the warm reception for their first LP of melodic rock the duo
soon fell out of favour with each other. Hughes went on to team up
temporarily with Gary Moore and sang on the Phenomena concept album
project in 1985. In 1990 the duo came together with Thrall helping
Hughes on his projected new album.

Hughes/Thrall (Epic) 1982


HUMBLE PIE (UK)

Steve Marriott: guitar, vocals
Clem Clempson: guitar, vocals
Greg Ridley: bass, vocals
Jerry Shirley: drums

Humble Pie was formed in 1968. In their early line-up the band focused
around Marriott and Peter Frampton. Although a general blues-rock band,
Humble Pie were at times exceptionally heavy, a facet which became
increasingly evident during their American tour of early 1971 and was
enshrined on ‘Performance’ from Rockin’ at the Fillmore. Frampton
departed soon after and was replaced by ex-Colosseum Clem Clempson.
  A heavier rock identity pervaded from this period but a further musical
switch in 1973 into soul pastures began a run-down of the band’s musical
appeal and eventually, after a number of hiccups, they finally disbanded
in 1975. Shirley joined a new band, Natural Gas. Marriot had a solo
career which failed, and then participated in a Small Faces reunion. He
re-formed Humble Pie in 1979 with Shirley and some new members. But
Marriott’s revitalizing of the group was short lived. Marriott died
in 1991. At their height Humble Pie were a great band.

As Safe as Yesterday (Immediate) 1969
Town and Country (Immediate) 1969
Humble Pie (A&M) 1970
Rock On (A&M) 1970
Rockin’ at the Fillmore (A&M) 1971
Smokin’ (A&M) 1972
Eat It (A&M) 1973
Thunderbreak (A&M) 1974
Street Rats (A&M) 1975
On to Victory (Jet) 1980
Go for the Throat (Atco) 1981


THE HUNT (Canada)

Paul Dickinson: guitar, vocals
Carl Calvert: bass
Paul Kersey: drums

The Hunt is a mixture of pomp and techo rock; Back on the Hunt is
mainstream heavy rock similar to Free and Moxy; and The Thrill of
the Kill removed their previous inhibitions and is a set full of
first-class heavy-metal blockbusters similar to Goddo and Vendetta.

The Hunt (Daffodil) 1979
Back on the Hunt (Visa) 1980
The Thrill of the Kill (Passport) 1982


IAN HUNTER (UK)

Hunter was in the first line-up of Mott the Hoople, who enjoyed considerable
chart success during the early 1970s. He split from the group in 1974
and took Mick Ronson with him. He pursued a solo career, with Ian Hunter
producing a worldwide hit single, ‘Once Bitten Twice Shy’. The Hunter-
Ronson Show toured the UK and USA and the band comprised Hunter, Ronson,
Jeff Appelby on bass, Dennis Elliott on drums and Peter Arnesen on
keyboards. Various arguments resulted in the personnel paring company.
  Hunter then recorded the critically acclaimed All-American Alien Boy
but the UK sales were disappointing. Subsequent releases have failed to
make major impact. His music is mostly personal and yet was completely
in tune with the music world of the 1980s – a fact that ensured him the
respect of punks and hippies alike. Ronson was involved with the first
four LPs by playing, producing or both. Hunter teamed up again with
Mick Ronson fro his last album.

Ian Hunter (CBS) 1975
All-American Alien Boy (CBS) 1976
Overnight Angels (CBS) 1977
You’ve Never Alone with a Schizopherenic (Chrysalis) 1979
Welcome to the Club (Chrysalis) 1980
Short Back ‘n’ Sides (Chrysalis) 1981
All of the Good Ones Are Taken (CBS) 1983
Yui Orta (Mercury) 1989


HURRICANE (USA)

Kelly Hansen: vocals
Doug Aldrich: guitar
Tony Cavazo: bass
Jay Schellen: drums

Los Angeles-based hard rock quintet formed by Robert Sarzo and Tony
Cavazo, younger brothers of Whitesnake’s Rudi Sarzo and Quiet Riot’s
Carlos Cavazo respectively. Moderate commercial success achieved, mainly
on the basis of an astute amalgam of hard-hitting sounds encompassing
Dokken, Stryper and Van Halen. Their third album is highly recommended.
Robert Sarzo departed late 1989 and was replaced by Doug Aldrich (ex-Lion).

Take What You Want (Roadrunner) mini-LP 1986
Over the Edge (Enigma) 1988
Slave to the Thrill (Enigma) 1990


HUSTLER (UK)

Steve Haynes: vocals
Micky Llewellyn: guitar, vocals
Tigger Lyons: bass, vocals
Kenny Daughters: keyboards
Tony Beard: drums, percussion

Hustler played early English hard rock without attracting much response.
When the group folded Llewellyn became a member of Mr Big. Play Loud is
a devastating slice of great British rock.

High Street (Firefly/A&M) 1974
Play Loud (Firefly/A&M) 1975


HYDRA (USA)

Wayne Bruce: vocals, guitar
Spencer Kirkpatrick: guitar
Orville Davis: bass
Steve Pace: drums

This is an excellent US Southern band on Capricorn, a label that has issued
such fine outfits as the Allman Brothers and Marshal Tucker. Their sound
transcends the normal boogie base by being far heavier and more reliant on
rock guitar licks. The first album has the classic ‘Glitter Queen’ while
the second is heavier and Rock the World sees the group shake off their
Southern roots entirely. Sadly by this time the group were already near to
splitting as Orville Davis had departed to join Rex. Their material is well
worth collecting.

Hydra (Capricorn) 1974
Land of Money (Capricorn) 1975
Rock the World (Polydor) 1977


HYKSOS (USA)

Tony Gonzales: guitar
Art Gonzalez: guitar
Barry Benjamin: bass
Clay Guinaldo: drums
Mark Bradley: vocals

Medieval dungeons and dragons type material from an average Los Angeles
five-piece. They haven’t been heard of since the release of their one
and only album. A pity!

Hyksos (Hyksos Records) 1982


HYTS (USA)

Roland Little: vocals, guitar
Stan Miller: bass
Tommy Thompson: keyboards, guitar
Roy Garcia: drums

Powerful, classy pomp AOR with plenty of action in the vocal department.
Based on the American West Coast, signed to Gold Mountain and now issued
through A&M.

Hyts (Gold Mountain) 1983
Looking from the Outside (A&M) 1985



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]