精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库G>>heavy metal资料G部分之一

主题:heavy metal资料G部分之一
发信人: whitesnake(maya)
整理人: kgb(2001-02-13 23:02:27), 站内信件
GALEFORCE  (USA)

Len Gale: vocals
Ken Gale: guitar
Sneaky Pete: guitar
Bobby Lyle: : keyboards 
Charlie Souza: bass

Galeforce play excellent heavy rock and show some similarity to a good
Bad Comapany – but overall are a little more commercial.

Gale Force (Fantasy) 1978


RORY GALLAGHER (Ireland)

Of course Gallagher should have been in the first volume and an entry was
written but disappeared mysteriously en route! He was born in County
Donegal and spent much of his formative period in an Irish showband,
Fontana. His first real rock outing was Taste, a tough, rabble-rousing
blues boogie outfit that earned considerable acclaim for superb live
shows with Gallagher’s guitar-playing gaining the plaudits. When Taste
had explored every musical avenue within their parameters Gallagher
split the band in 1976 in an effort not to find Taste slipping into
stale and semi-institutionalized areas. He opted for a solo career. Since
1970 Gallagher has earned the respect of countless guitar players and
fans. His simple blues style and modesty has won recognition from every
quarter and although he has never really broken through into massive
commercial reward territory he has with the likes of Beck and Clapton
been known for his individualism and overall integrity as a musician,
sometimes a musician’s musician!
  His career has basically stuck firm to the blues (he appeals to
Groundhogs, Quo, Canned Heat fans) and some classic albums have been
released. They include the underpraised Tattoo and Blueprint albums
not to mention the barn-burning double ‘live’ Irish Tour ’74 set
that was filmed and made into a motion picture. His mid-period wavered
slightly with Calling Card and Photo Finish displaying some signs of
weariness. They also displayed his willingness to explore danceable
rhythms.
  One aspect of Gallagher’s career that should not be ignored lies in
his ability to play the traditional acoustic blues using bottleneck and
steel guitar. Most of his albums are littered with class examples of
this. From Top Priority onwards the main aim seems twofold: to re-
establish his true roots and to search for fresh sounds and new directions.
Thus Jinx is an overstretched affair lacking in direction and at times
Failing totally in its obvious intentions. Fortunately his recent live
shows have seen a return to basics (by now he had dispensed with a horn
section), a fact that is already re-establishing his career once again.
The future? It is debatable whether he will ever make the top earning
and audience league although on skill he should be there. However, he
seems content to make worthwhile albums and provide much pleasure in
performing live. Fore that, he deserves nothing less than respect.
  In 1988 Demon Records made available once more his albums Irish
Tour ’74, Top Priority and Jinx.

In the Beginning (Emerald) cut 1967, released 1974
Rory Gallagher (Polydor) 1971
Deuce (Polydor) 1971
Live in Europe (Polydor) 1972
Blueprint (Polydor) 1972
Tattoo (Polydor) 1973
Irish Tour ’74 (Polydor) 1974
Against the Grain (Chrysalis) 1975
Calling Card (Chrysalis) 1976
Photo Finish (Chrysalis) 1978
Top Priority (Chrysalis) 1979
Stage Struck (Chrysalis) 1980
Jinx (Chrysalis) 1982
Defender (Capo/Demon) 1987
Fresh Evidence (Castle Communications) 1990


GAMMA (USA)

Davey Pattison: vocals
Ronnie Montrose: guitar
Mitchell Froom: keyboards
Glen Letsch: bass
Denny Carmassi: drums

After the demise of the band Montrose, Ronnie Montrose attempted a solo
career during which he recorded Open Fire. He formed Gamma with ex-
Montrose player Jim Alcivar on keyboards, Davey Pattison on vocals,
Alan Fitzgerald on bass (also ex-Montrose) and Skip Gallette on drums.
Gamma II saw a change in line-up as well as a much heavier approach
to the songs. Gallette and Fitzgerald left and ex-Montrose Carmassi
took over on drums and Glen Letsch on bass. They toured the USA
extensively and visitied Europe. Stateside, the album spawned the hit
single ‘Voyager’.
  After a short break, Gamma III was released and it heralded another
change in style. The synthesizer was heavily utilized, with Montrose’s
guitar buried down in the mix. The LP also saw Alcivar replaced on
keyboards by Mitchell Froom. Finally in 1983, after a largely
unsuccessful European support tour with Foreigner, Ronnie Montrose
placed Gamma on ice. During 1985 rumours circulated that he was
intending to reform Montrose although it seemed unlikely since
Sammy Hagar had joined Van Halen.
  In 1987 Pattison fronted Robin Trower’s band.

Gamma I (Elektra) 1979
Gamma II (Elektra) 1980
Gamma III (Elektra) 1982


GAMMA RAY (Germany)

Ralf Scheepers: vocals
Kai Hansen: guitar

Formed as something of a solo effort by Helloween guitarist Kai Hansen
after his untimely departure from the group in early 1989. Ralf Scheepers,
previously a member of Tyron Pace, was drafted in to fulfil vocals
duties, resulting in a rather unfocused album of standard hard rock with
similarities to, natch, Helloween and mid-period Judas Priest.

Heading For Tomorrow (Noise) 1990


GANAFOUL (France)

Jack Bon: : vocals, guitar
Jean Yves Astier: bass, vocals
Bernard Antoine: drums

Fantastic 12-bar boogie band similar to Status Quo, but even rawer. They
sing in English and are evidently something of a legend – albeit minor –
in France. Side 3 featured Yves Rotacher on drums.

Side 3 (Crypto) 1977
Full Speed Ahead (Crypto) 1978
Live (Crypto) 1979
Saturday Night (Crypto) 1980
T’as Failli Crever (Crypto) 1981


GASKIN (UK)

Paul Gaskin: guitars, vocals, keyboards
Stef Prokopczuk: bass
Dave Norman: drums

Exceptionally good NWOBHM outfit who specialize in superb heavy Rush-
like epics, interspersed with standard short metal thrashes. All
instruments and production are hanled better than in most established
bands. They have now split.

End of the World (Rondolet) 1981
No Way Out (Rondolet) 1982


GEORDIE (UK)

Brian Johnson: vocals
Vic Malcolm: guitar
Tom Hill: bass
Brian Gibson: drums

Originating from Newcastle in the early 1970s, Geordie found early success
with several hit singles by working as a pop-rock band very much in the
footsteps of Slade. After the band folded, Brian Johnson was chosen as
Bon Scott’s replacement in AC/DC. Geordie was resurrected in 1982 with a
single, ‘Nutbush City Limits’, which met with little success. An album
followed. In 1985 they changed their name to Powerhouse. In 1986 they
released a self-titled album.

Hope You Like It (Regal Zonophone) 1972
Don’t Be Fooled by the Name (EMI) 1973
Save the World (EMI) 1974
No Sweat (Neat) 1983
Powerhouse (Ambush) 1986


ROBIN GEORGE (UK0

The UK’s answer to Billy Squier? While on vinyl the man can instigate a
sound that taps fairly heavily on the (American) shoulders of artists
like Nick Gilder, Bon Jovi and Bryan Adams, live, it’s a reversal of
opinion, as George has yet to maintain an identity to match. For all
that, Dangerous Music is a class LP filled to the brim with class ideas
and superb musicianship – especially Pino Pallidino’s bass playing.
Experience is the missing element. In 1990 George appeared on the Nororious
album.

Dangerous Music (Bronze) 1984


GEORGE HATCHER BAND (UK)

George Hatcher: vocals
Big John Thomas: guitar
Phil Swan: guitar
Steve Wren: keyboards
Harris Joannou: bass
Chris Slade: drums

Hatcher, from Florida, USA, went to England and fomed his backing band.
The band scored a moderate success in a support slot to Status Quo, but
they never really achieved major success. Hatcher disbanded the group
after Talking Turkey, and legal wranglings forced his self-imposed exile.
He moved to Germany in the late 1970s and released a solo LP, but has
since disappeared. The band’s music is Southern boogie. John Thomas
later joined Budgie, and Chris Slade joined Uriah Heep. Later he linked
up with The Firm, then AC/DC.

Dry Run (United Artists) 1976
Talking Turkey (United Artists) 1977
Rich Girl (Shark) 1978


GEORGIA SATELLITES (USA)

Don Baird: guitar, vocals
Rick Richard: guitar, vocals
Dave Hewitt: bass
Randy Delay: drums

Lynyrd Skynyd and Marshall Tucker led the sounds of the American
Sounth during the early 1970s whereas today the leaders are Georgia
Satellites and Jason and the Scorchers, especially since acts like
Molly Hatchet and Blackfoot have receded into AOR formularization.
The Satellites blast their six string guns and scratch their silver
Spurs with the kind of downtown honesty that would make a temperence
man turn to alcohol.

Keep the Faith (Making Waves) 1985
Georgia Satellites (Elektra) 1986
Open All Night (Elektra) 1988
In the Land of Salvation and Sin (Elektra) 1989


G-FORCE (UK)

Tony Newton: vocals
Gary Moore: guitar
Willie Dee: bass
Mark Nauseef: drums

Ex-Skid Row, Dr Strangely Strange, Thin Lizzy and Colosseum guitarist
Gary Moore formed G-Force. They recorded an LP G-Force on Jet in 1980.
Since then, Gary has played with Greg Lake and formed the Gary Moore
Band. He has also found success as a solo artist.

G-Force (Jet) 1980


GIANT (USA)

Dann Huff: vocals, guitar
Alan Pasqua: keyboards
Mike Brigadello: bass
David Huff: drums

Pieced together from prominent Los Angeles session players, primarily
the Huff brothers, Dann and David, Giant took the unusual decision to
record their debut album in the UK with producer Terry Thomas. This
melodic rock style may have been utilized on numerous occasions, by
thousands of bands, but their energy level and professional execution
is beyong criticism. Thoroughly recommended.

Last of the Runaways (A&M) 1989


NICK GILDER (USA)

Nick Gilder is a pop rocker, but all his LPs have good hard-rock songs
with brutal guitarwork.

You Know Who You Are (Chrysalis) 1976
City Lights (Chrysalis) 1976 1978
Frequency (Chrysalis) 1979
Rock America (Chrysalis) 1981
Muzak (Chrysalis) 1982


GILGAMES J (Netherlands)

Frank Van Stijn: vocals
Henry Van Santen: guitar
Gerry Den Hartog: guitar
Jan Vos: bass
Hans Laponder: drums

Reasonably good hard rock, similar to the Scorpions, the Michael Schenker
Group and Gamma. They also appear on the Dutch compilation LP Metal Clogs
(Rave On, 1982).

Take One (Rave On) 1984


IAN GILLAN (UK)

Ian Gillan: vocals
Bernie Tormé: guitar
Colin Towns: keyboards, flute
John McCoy: bass
Mick Underwood: drums

Ian Gillan has staked his claim for a place in rock history books by his
membership of Deep Purple Mk 2. He left Deep Purple in 1973 and, after
several years off, he returned to form the Ian Gillan Band. He had initial
success when they released Mr Universe on the Acrobat label, charging only
£3 for it, a price considerably below the normal. The original line-up on
Mr Universe remained until Double Trouble when Janick Gers (Ex-White Spirit)
replaced Tormé on guitar. Towns had been in the Ian Gillan Band and Underwood
was ex-Strapps. In 1982 the band released Magic and started a largely
disastrous tour of the UK with Gillan suffering from supposedly recurring
voice and throat problems. However, it soon became clear from other band
members, notably McCoy, that this was only part of Gillan’s reluctance to
continue the band’s existence. His interest was flagging and there were
other more important career moves under consideration. In 1983 he joined
the re-vitalized Black Sabbath and a year later reformed Deep Purple with
Ritchie Blackmore. Only McCoy and Tormé have remained in the public eye
although Towns joined McCoy.
  Outside of Purple excursions (see under Deep Purple), his adventures
continued through the decade either under his band name of Gillan, his
own of Ian Gillan and, more unexpected, in 1988 under Garth Rockett!

Child in Time (Oyster) 1975
Clean Air Turbulence (Island) 1976
Scarabus (Island) 1977
Gillan at the Budokan (Island) 1978

Under Gillan
Mr Universe (Acrobat) 1979
Glory Road (Virgin) 1980
Future Shock (Virgin) 1981
Double Trouble (Virgin) 1981
Magic (Virgin) 1982
Live at the Budokan (Virgin) 1983
What I Did on my Vacation (Ten) 1988
Naked Thunder (Teldec/East-West) 1990


GIRL (UK)

Phil Lewis: vocals
Gerry Laffy: guitar
Phil Collen: guitar
Simon Laffy: bass
Dave Gaynor: drums

Signed on the strength of a video, Girl became one of jet’s biggest white
elephants. They bounced onto the scene in 1979 with a glam image and they
quickly became a favourit of liggers and critics but aroused only lukewarm
public response. Mid-career, there was a change of image but the damage had
been done. Girl were never an outstanding outfit but at least they presented
a good alternative to the norm. In 1982, after a long period of silence. Jet
issued Wasted Youth and at the end of the year the group embaked for the Far
East. They are particularly popular in Hong Kong and Japan. Wasted Youth
featured a new drummer, Pete Barnacle, ex-Gillan and Broken Home. Phil Collen
departed for Def Leppard, and Girl split. Ever the bohemian, Lewis went on to
play with the London Cowboys, Airrace, the New Torpedoes and is currently with
L. A. Guns.

Sheer Greed (Jet) 1980
Wasted Youth (Jet) 1982


GIRLSCHOOL (UK)

Kelly Johnson: guitar, vocals
Kim McAuliffe: guitar, vocals
Gil Weston: bass, vocals
Denise Dufort: drums

The band was formed at school by guitarist McAuliffe and bassist Di ‘Enid’
Williams under the name of Painted Lady, but changed their name to Girlschool
when Johnson and Dufort joined. The latter is the sister of Dave Dufort of
Angelwitch. The girls, from the south of London, released their first material
on City Records but signed subsquently to Bronze. At first they were regarded
as just another ‘girl’ group for leerers but soon they established a musical
ability which silenced the chauvinists.
  In 1980 Girlschool had a major UK hit single with Motorhead when they combined
to present a 10-inch two-track cut titled ‘St Valentines’s Day Massacre’. The
title reflects the sleeve’s visual content more than the actual record content.
The A-side is a reworking of an old rocl ’n’ roll hit ‘Please Don’t Touch’.
  Vic Maile produced Demolition and Hit and Run, but on Screaming Blue Murder
they switched to Nigel Gray. On Screaming Blue Murder Gil Weston replaced
Williams on bass and vocals, a move which threw extra weight on the vocals of
Johnson. The band attempted a more commercially accessible style which was
clearly evident on the smoothly produced (by Noddy Holder) Play Diry opus.
Kelly Johnson departed in 1984 to further her own career and was replaced
by Australian Chris Bonacci. They also brought in vocalist Jacquie Bodimead
(ex-Canis Major) to shore up the long overdue need for a frontperson and
identifiable vocalist. The group left Bonze in 1984. For a while they
wandered the uneasy existence of no record company before being signed to
Mercury, USA, but finding no British release for the album. Eventually they
found a safer home with GWR. Gil Weston left in 1987, McAuliffe recorded
with Beki Bondage. Bodimead put together a short-lived band. The group
staggered to a halt. Past member Kelly Johnson had Cheers You Lot released
by Razor in 1989, but sad indeed was the death of former producer Vic
Maile in 1989, with many regarding his moments with the girls as their
best times.

Demolition (Bronze) 1980
Hit and Run (Bronze) 1981
Screaming Blue Murder (Bronze) 1982
Play Dirty (Bronze) 1983
Running Wild (Mercury) 1985
Nightmare at Maple Cross (GWR) 1986
Take a Bite (GWR) 1988
Cheers You Lot (Razor) 1989



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]