精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库E>>heavy metal资料E部分

主题:heavy metal资料E部分
发信人: whitesnake(maya)
整理人: kgb(2001-02-08 21:19:49), 站内信件
E-Z-O  (Japan)

Massaki Yamada: vocals
Shoyo Lida: guitar
Tao Takahashi: bass
Hiro Homma: drums

Enigmatic outfit boasting wild guitar playing and quirky arrangements.
Discovered, by Kiss leader Gene Simmons, who produced their debut
album and, probably, assisted them with heavy use of greasy face
Paint. Album number two failed to make a commercial impact; consequently
Their future looks bleak.

E-Z-O (Geffen) 1987
Fire Fire (Geffen) 1989


EARFORCE (Germany)

Mandy Van Baaren: vocals
Burkhard Lipps; vocals
Paco Saval: keyboards, vocals
Tato Gomez: guitar
Willi Ketzer: drums

Hard-edged, mean guitar-licks rub shoulders with pomp and – at worst – 
middle-of-the-road pop, but when the group lays it down heavy they are
very effective. However, the actual songs themselves are not particularly
distinctive.

Hot Line (Xenophone) 1982


EARL SLICK BAND (USA)

Jimmie Mack: vocals
Earl Slick: guitar
Gene Leppik: bass
Bryan Madey: drums

Earl Slick is a virtuoso guitarist. He has sessioned for name artists, played
with David Bowie on LPs and world tours and is currently with John Waite’s
band. The listed albums were recorded as a vehicle for allowing Slick to show
off his guitar ability and Jimmie Mack to write some superb songs. Unfortunately,
despite a warm reception they failed to make the necessary sales and the band
split. Razor Sharp is a classic guitar metal release.

Slick Band (Capitol) 1976
Razor Sharp (Capitol) 1976


EARTHQUAKE (USA)

John Doukas: vocals, guitar
Robbie Dunbar: guitar
Gary Phillips: guitar
Stan Miller: bass
Steve Nelson: drums

A near legendary pop/rock outfit from San Francisco who were signed to
The regional Beserkley label. Their albums are all patchy, but the live
LP, Earthquake Live, is a killer.

Earthquake (A&M) 1971
Why Don’t You Try Me (A&M) 1972
Earthquake Live (Beserkley) 1975
8.5 Levelled (Beserkley) 1977
Rockin’the World (Beserkley) 1978
Two Years in a Padded Cell (Beserkley) 1979


EARTHSHAKER (Japan)

Masafumi Nishida: vocals
Shinichrio Ishihara: guitar
Takayuki Kai: bass
Yoshihiro Kudo: drums

Very aggressive and strident metal comes from one of Japan’s premier
home-grown acts. Ishihara’s guitar playing is particularly wild and
technically magnificent and is similar to Eddie Van Halen and Ritchie
Blackmore. Their international appeal, however, looks sadly restricted.

Earth Shaker (Music for Nations) 1983
Fugitive (Music for Nations) 1984
Midnight Flight (Music for Nations) 1985
Live (Nexus) 1985
Over the Run (Eastworld) 1986
Treachery (Eastworld) 1989
Live Best (Eastworld) 1990



EASY ACTION (Sweden)

Zinny Zan: vocals
Chris Lynn: guitar
Kee Marcello: guitar
Alex Tyrome: bass
Freddy Van Gerber: drums

Post-1987, they were largely a powerful Swedish trash band whose main
influences were seemingly Aerosmith, Hanoi Rocks and Alic Cooper.
Following their second album release, Marcello joined Europe.

Easy Action (Sire) 1984
That Makes One (KGR) 1987


EDGAR BROUGHTON BAND (UK)

The band had various members, but no permanent line-up. Their ‘Out
Demons Out’was the battle cry shouted by elated hippies at many
early free festivals. The Broughtons could have been more of a
phenomenon than Hawkwind but, due to legal and management wrangles,
they faded into obscurity. They reappeared during the late 1970s but
could never achieve their previous popularity. The music is post-acid
garage metal.

Wasa Wasa (Harvest) 1969
Sing Brother Sing (Harvest) 1970
Edgar Broughton Band (Harvest) 1971
Inside Out (Harvest) 1972
Oora (Harvest) 1973
Bandages (NEMS) 1974


EF BAND (Sweden)

John Rich: vocals
Par Ericson: bass, vocals, flute
Benet Fischer: guitar
Dag Eliason: drums

This line-up was responsible for the band’s first album Last Laughs
on You, but since then drummer Dag Eliason has been replaced by Dave
Dufort, brother of Denise Dufort of Gilschool. EF Band began in 1978
as a trio and became a foursome when vocalist Rich joined. The band
was featured on the British EMI Metal for Muthas Volume 1 album and
have supported Rainbow in Scandinavia. Various singles have been
issued on Redball. Nevada Foxx man Roger Marsden replaced Rich in
1984. They have split.

Last Laughs on You (Mercury) 1981
Deep Cut (Ewita) 1983
One Night Stand (Mausoleum) 1985


EINSTEIN (Germany)

Richard Shoenherz: vocals, keyboards
Christian Kolonovits: vocals, keyboards
Harmut Pfannmuller: drums

A strange mixture of many pomp bands (Saga; Emerson, Lake and Palmer;
Kansas), Einstein retain a pleasant and sometimes exciting sound of
Their own.

First Principles (WEA) 1979


ELECTRIC ANGELS (USA)

Shane: vocals
Ryan Roxie: guitar
Jonathan Daniel: bass
John Schubert: drums

Tacky sleaze/glam style American rock recorded by one-time T. Rex
producer Tony Visconti. Average songs but convincing delivery.
Vocalist Shane was previously a member of Candy.

Electric Angels (Atlantic) 1990


ELECTRIC BOYS (Sweden)

Conny Bloom: vocals, guitar
Franco Santunione: guitars
Andy Christell: bass
Niclas Sigewall: drums

Tremendously ingenious blend of funk rock with spellbinding songs and
blasting energy. Probably the most original Swedish rock group to have
emerged over the last decade and, without exception, one that by rights
should conquer the world as a matter of course.
  Formed in 1987 by a nucleus of Bloom and Christell, and adopting the
monicker Electric Boys, they recorded a domestic single ‘All Lips ‘N
Hips’as a duo before recruiting guitarist Santunione and drummer Sigewall.
With the line-up stabilized, the band recorded their debut album for
Polygram Sweden and received tremendous critical praise, helping them
to become one of Sweden’s fastest-rising rock groups.
  In late 1989 the band signed a North American contract with Atco
Records and recorded a selection of new material in Vancouver with
producer Bob Rock, for inclusion on a revised version of Funk-O-Metal
Carpet Ride. The Electric Boys are at the forefront of the recently
activated funk metal revolution.

Funk-O-Metal Carpet Ride (Polygram) 1989



ELECTRIC SUN (Germany)

Uli Roth: guitars, vocals
Ule Ritgen: bass
Clive Edwards: drums

This band was formed after Roth left the Scorpions. Their music is mainly
long-drawn-out instrumentals with little in the way of vocals, Edwards
later joined Wild Horses, and Roth released material under his own name
as a solo artist.

Earthquake (Brain) 1979
Firewind (Brain) 1981



ELF (USA)

Ronnie James Dio: vocals
Micky Lee Soule: keyboards
Steve Edwards: guitar
Craig Gruber: bass
Gart Driscoll: drums
Mark Nauseff: drums

This band is best known for their connection with Rainbow. ELF used to
have Feinstein of The Rods as a member as well, but what attracted
Ritchie Blackmore of Rainbow is a mystery. The music is very limp-wristed
and could only appeal to fans of early 70s rock. Gruber later joined
Gary Moore and Nauseff went to Thin Lizzy.

Elf (Epic) 1974
LA 59 (Purple) 1974
Try to Burn the Sun (MGM) 1975
Live (MGM) 1976


EMERGENCY (Germany)

Pete Lovell: vocals
Frans Limonard: guitar
Jos Anthonissen: bass
Hedwig Spijkers: drums
Coen van Hoff: keyboards

Anthonissen and Limonard came from Rancid. Lovell, an Englishman, had
recorded with Picture. The band achieved notice on the continent and
found a contract with Aiola. Spijkers has been replaced by ex-Highway
Chile drummer Ernst van Ee.

Martial Law (Ariola) 1989


EMERSON, LAKE AND PALMER (UK)

Keith Emerson: keyboards
Greg Lake: bass, guitar, vocals
Carl Palmer: drums

The band was formed from Nice, and featured Emerson with the addition
of Lake from King Crimson and Palmer from Atomic Rooster. Emerson, Lake
and Palmer were prime exponents of early 1970s techno-rock. Their sound
showed heavily complex musical dexterity with little guitarwork and
songs built on the keyboard rantings of Emerson. The group rose to
superstar status almost immediately. They were hailed as gods by one
section of music fans, and as boring over-technical dinosaurs by others.
The band’s music has little to do with heavy metal but many musicians
quote Emerson, Lake and Palmer as a major influence during their formative
period.
  As their popularity faded the band slowly disintegrated, with little
if any real deep sense of loss felt when they finally called it a day.
Palmer went on to form PM and then Asia. Lake formed his own band during
the late 1970s and had a bizarre pop hit, ‘I Belive in Father Christmas’.
In 1985 Lake and Emerson announced the reforming of ELP. The line-up was
completed by Cozy Powell on drums.
  Powell left in 1987 to work on a project with John Sykes and was
replaced by the original drummer Carl Palmer – and so, if nothing else,
preserving the right lettering, something that was spoiled when, after
another group collapse, a re-forming in 1988 saw Emerson, Powell and
a new vocalist, Robert Berry. They called themselves Three to the Power.

Emerson, Lake and Palmer (Island) 1970
Tarkus (Island) 1971
Pictures at an Exhibition (Island) 1971
Trilogy (Island) 1972
Brain Salad Surgery (Manticore) 1973
Welcome Back My Friends to the Show that Never Ends (Manticore) 1974
Works Volume 1 (Atlantic) 1976
Works Volume 2 (Atlantic) 1977
Love Beach (Atlantic) 1978
Live (Atlantic) 1979


ENUFF Z’NUFF (USA)

Donnie Vie: vocals
Derek Frigo: guitar
Chip Z’Nuff: bass
Vikki Fox: drums

Highly praised pop rock outfit originating from Chicago whose sound, at
times, is uncannily similar to the mid-seventies glory of Cheap Trick.
No strangers to great hooks and tough, nail-biting guitarwork, Enuff
Z’Nuff created a tremendous debut album that was universally praised.
Having already achieved a sizeable foothold in the American charts
they should progress to major star status with their follow-up release.
Guitarist Derek Frigo was previously a member of Le Manns.

Enuff Z’Nuff (Atco) 1989
Strength (Atco) 1991


ENVY (USA)

Rhonni Stile: vocals
Gina Stile: guitar
Bill Spencer: bass
Danny Kapps: drums

Superb East Coast American unit who sound not unlike Heart. Good
songs, precise arangements and sympathetic production give this
release a near-classic status. The group subsequently split.

Ain’t It a Sin (Atlantic) 1987


ERIC MARTIN BAND (USA)

Martin first appeared with a small San Francisco group who recorded
an independently released album before changing their name to the
Eric Martin Band. They signed to CBS and released an excellent debut
album of melodic hard rock before ego problems prevailed and Martin
went his own way.

Sucker for a Pretty Face (CBS) 1983
Eric Martin (Capitol) 1985
I’m Only Fooling Myself (Capitol) 1986


ERIC STEEL BAND (USA)

Bruce Hansfeld: vocals, guitar
Dave Anderson: guitar
Mike Hobson: bass
Brad Wickham: drums

A Chicago band, they play it hard, with prominent drumwork and vocals.

Eric Steel (Megaforce) 1984
Infectious (Passport) 1988


ETHEL THE FROG (UK)

P. Sheppard: vocals
Tognola: guitar
Hopkinson: bass
Paul Conyers: drums

Ethel the Frog came to fame via a track on Metal for Muthas and released
their debut album on EMI in 1980. The band then disappeared. ‘Tog’ and
drummer Paul Conyers formed Salem in 1980 but Tog left soon after. Salem
released their debut single, ‘Eleanor Rigby’, in 1982.

Ethel the Frog (EMI) 1980


ETHOS (USA)

Will Sharpe: guitar, vocals
Brad Stephenson: bass, vocals
Michael Ponczek: keyboards
Mark Richards: drums

Multi-instrumentalists, like a pomp mixture of Genesis, Yes and Styx.
Ethos is musically superior to Open Up, although the latter is less
Pompous and altogether more accessible. The band toured as support
to Kiss in 1976-77.

Ethos (Capitol) 1976
Open Up (Capitol) 1977


EUROPE (Sweden)

Joey Tempest: vocals
Kee Marcello: guitar
Mic Michaeli: keyboards
John Levin: bass
Ian Haughland: drums

Formed during the early eighties as Force, and influenced primarily by the
great hark rock groups of the seventies such as Thin Lizzy, UFO and Deep
Purple. Lead vocalist Joey Tempest assumed songwriting duties and entered
the group for a nationwide talent search contest, going on to win a one-
off recording contract with production company Hot Records. Their debut
album was an uninspiring effort, but Wings of Tomorrow, their follow-
up record, gave rise to considerable interest – full of tough melodic
rock, catchy hooks and excellent vocals, courtesy of Tempest who by now
had assumed the role of sex symbol with legions of new fans in certain
Scandinavian territories and, surprisingly, Japan where the group had
met with unexpected success. By 1985 the group had signed to CBS Records
worldwide and subsequently scored an immediate European hit with the
title track to their third LP, The Final Countdown (produced by Kevin
Elson). Amzingly, as the band’s success expanded to include a number
one hit in the UK, original guitarist John Norum quit the group, citing
success apparently being at odds with musical direction dictated by
leader Joey Tempest. His replacement, drafted in quickly, was ex-Easy
Action guitarist Kee Marcello. The band set off on a major worldwide
tour, helping to push their album into the higher reaches of virtually
every chart in the world.
  Their success was, however, short-lived. Having achieved such an
incredible victory so quickly, the band’s teenage appeal appeared to
scare off a more serious following, resulting in a lacklustre reception
for album number four, Out of This World (produced by Ron Nevison). With
disappointing sales, the metal fans, but too heavy for pop followers. The
group have responded to this problem with a concerted promise to become
a more serious musical entity.

Europe (Hot) 1983
Wings of Tomorrow (Hot) 1984
The Final Countdown (Epic) 1986
Out of This World (Epic) 1988


EVIL DEAD (Germany)

Phil Fiores: vocals
Juan Garcia: guitar
Albert Gonzalez: guitar
Rob Aliniz: bass

Garcia is ex-Abattoir and Agent Steel, while Aliniz was with Necrophilia.
This is a good thrash band with some strong songs but showing little
individuality.

Anihilation of Civilization (Steamhammer) 1990


EXCALIBUR (UK)

Paul McBride: vocals
Paul Solynskji: guitar
Steve Blades: guitar, keyboards
Geoff Livemore: bass
David Sykes: drums

Hard-working and often ignored UK act from Sheffield who specialize in
playing tremendously innovative British metal in the style forged by
Iron Maiden and Saxon. Solid rock with high-energy values and great twin
guitar playing. Excalibur have battled against indifference, delivering
class metal culminating with their highly potent debut album One Strange
Night, a worthy release in anyone’s view. Previous to this there were
two mini-albums – Bitter End (Conquest 1985) and Hot For Love (Clay,
1988). In 1990 Dean Wilson replaced Livemore.

One Strange Night (Active) 1990


EXCITER (Canada)

Dan Beehler: vocals, drums
John Ricci: guitar
Alan Johnson: bass

Very wild, furious North American thash rock; an alternative to British
groups Raven and Judas Priest. They toured Europe early 1985 with Accept
and received excellent audience receptions.
  Rob Maltani became lead vocalist in 1988, and Brian McPhee replaced
Ricci in April of the same year. Their first album was re-issued in 1989.
Somewhere along the way, some of their original brute force has been lost.

Heavy Metal Maniac (Shrapnell) 1983
Violence and Force (Music for Nations) 1984
Long Live the Loud (Music for Nations) 1985
Unveiling the Wicked (Music for Nations) 1986
Exciter (Maze) 1988


EXCITER (Netherlands)

Gert Admiral: bass, vocals
Marc Karsten: guitar
Marcel Admiral: guitar
Walter Admiral: drums

This Dutch band play exciting solid riffed Euro-metal, and their album is
one of the best issued in the 1980s.

Exciter (WEA) 1983


EXODUS (USA)

Rick Hunolt: guitar
Gary Holt: guitar
Paul Baloff: vocals
Tom Hunting: drums
Bob McKillop: bass

Exodus along with Metallica are wihtout doubt the kings of thrash metal.
The debut LP has the fastest guitar work around.
  Sousa replaced Baloff at the time of the second album, occasioning some
displeasure from fans who admired the original vocalist. Recording for
Pleasures of the Flesh met many obstacles, not least in its production.
The band toured on the strength of the third album, and after its completion
John Tempesta replaced Hunting. Baloff formed Piranha.

Bonded by Blood (MFN) 1985
Pleasures of the Flesh ((Music for Nations) 1987
Fabulous Disaster (Music for Nations) 1989
Impact Is Imminent (Capitol) 1990


EXPLORER (USA)

Lennie Rizzo: vocals
Kevin Kennedy: guitar
Eddie Lavolpe: guitar
Jimmy G: bass
Mike Moyer: drums

Industrious metal from New York Jersey heavy on Iron Maiden guitar patterns
and high-pitched screams. Originality has hardly been their forte, but they
soldier on with a dedicated following.

Symphonies of Steel (HHH) 1984
Beg, Borrowed and Steal (Black Dragon) 1987


EXPORT (UK)

Harry Shaw: vocals
Steve Morris: guitar
Chris Alderman: bass
Lou Rosenthal: drums

A small UK band who, despite having an awful cover to their debut LP,
provided some good strudy Brit/US metal. Good melodies with some neat
guitar work. Vocalist Shaw used to be with Hardstuff. They signed to
American company Columbia (CBS-UK) in 1984 and released an excellent
follow-up LP. But they were dropped by the American company. Morris
produced the promising British band Torino.

Export (His Masters Voice) 1981
Contraband (CBS) 1984
Living in Fear of the Private Eye (Epic) 1986

EXTREME (USA)

Gary Cherone: vocals
Nuno Bettencourt: guitar
Pat Badger: bass
Paul Geary: drums

Odd outfit from Boston, originally called the Dream, whose potent blend
of melodic hard rock and Cheap Trick pop makes for intriguing listening.
Wild guitar, courtesy of Nuno Bettencourt, gives the music an almost
danceable groove and a sharp edge not previously seen in American hard
rock acts. A sense of humour prevails throughout and it is feasible that
their originality might carry them through to bigger things.

Extreme (A&M) 1989
Extreme II Pornograffitti (A&M) 1990



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]