发信人: y2ghijacker(一生好求) 
整理人: fredrink(2001-02-08 13:22:13), 站内信件
 | 
 
 
   The biggest mistake in life is to think that you work for someone 
 else. True, you may have a boss and you may collect a paycheck from a 
 company but, ultimately,you are master of your own destiny. You 
 decide what potential you reach in your career and what you will 
 eventually accomplish in your life. 
   Regardless of your circumstances, you can make a difference. This 
 is particularly true at your current workplace. Every day you have 
 the chance to excel, to stand out, and to be exceptional.You can make 
 a suggestion to improve a product or service or to better serve your 
 customers. You can identify an opportunity to save money or pursue a 
 new idea or innovation. You can help a coworker do his or her job 
 better or learn a new skill that you can use for the rest of your 
 life. 
   It all comes down to initiative, that is, taking action to get 
 some thing done at work without waiting for your boss to tell you 
 what to do or when and how to do it. 
   SEEING THE BIG PICTURE 
   To be able to take initiative in your job you first need to see 
 how you and your position relate to the larger scheme of things at 
 work. In most jobs this role is not explicitly explained, so you need 
 to investigate how you fit into your organization's overall 
 operation. Ask yourself: 
   Why was my job created? Most jobs are created to help with some 
 pressing need of the organization: better or faster service, lower 
 costs, fewer problems, improved opportunities. If you can understand 
 the initial needs for your position, you will be better able to 
 consistently address these needs--and go beyond them. 
   How does my job relate to others in the organization?Whom do you 
 interact with everyday? Whom do you support, and who are the people 
 who support you? How can you make your manager's job easier? 
 Questions like these help you to see the contribution you make in 
 your position--and how you can expand it. 
   What opportunities to contribute to the organization exist in my 
 job? Every job provides unique opportunities for the employee who 
 looks for them.Consider the problems in your department. What part do 
 you play in the process? What areas of operation do you get to 
 observe? Knowing how you contribute to your organization can give you 
 the leverage to do even more to help. 
   How is my job linked to the organization's objectives?By defining 
 your position in terms of the goals and objectives of the 
 organizations, you can increase your worth to it. How does your 
 position impact the mission of the organization? How does the 
 customer benefit from the job you do? How does the organization make 
 or save money based on your performance? Once you see your role in 
 the big picture, you are better able to take the initiative to do 
 those things that can best help. 
 
  ---- I'm very thirsty for democracy!
 
 悄悄地我来了,但不会悄悄地去;
 我挥了挥手,带走了所有云彩......~O~
  | 
 
 
 |