精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库B>>巨型heavy metal band 资料库B部分之四

主题:巨型heavy metal band 资料库B部分之四
发信人: whitesnake(叶子)
整理人: kgb(2001-02-02 23:16:57), 站内信件
BLOOD GOOD (USA)
Les Carlsen: vocals
David Zaffiro: guitar
Mike Bloodgood: vocals, bass
Kevin Whistler: drums

Intense Christian heavy metal band whose initial style was comparable to
Iron Maiden, although latter releases showed a marked mellowing of
approach. One of the best, and certainly most musical, white metal units,
every album is thoroughly recommended and the band have made
attemppts, if somewhat sporadic, to play European dates. Original drummer
Mark Welling was replaced in 1989 by Kevin Whistler, and leader/guitarist
David Zaffiro cut a solo album, The Other Side, in 1989.

Blood Good (Frontline) 1986
Detonation (Frontline) 1987
Rock in a Hard Place (Frontline) 1988
Out of Darkness (Intense) 1989
Hotter Than Hell Live (Roadracer0 1990 


BLOODROCK (USA)
Jim Rutledge: vocals
Lee Pickens: guitar
Nick Taylor: guitar
Steve Hill: keyboards
Eddie Grundy: bass
Rick Cobb: drums

Terry Knight, manager of Grand Funk, sought an equally uncom-
promising outfit to consolidate his mega-success with the Funk. He
never achieved it - Bloodrock were altogether far too gross for even
Knight to handle. They remain undoubtedly the heaviest late 1960s
acid casualties of all time. Texan guitarist John Nitzinger wrote
several songs for USA but never joined the band officially. Rutledge
and Pickens went on to record solo LPs in the mid-1970s.

Bloodrock (Capitol) 1969
Bloodrock 2 (Capitol) 1970
Bloodrock 3 (Capitol) 1971
Passages (Capitol) 1972
Live (Capitol) 1972
USA (Capitol) 1973
Whirlwind Tongues (Capitol) 1974


BLUE BLUDD (UK)
Phil Kane: vocals
Mark Sutcliffe: guitar
Rob Ariss: keyboards
Dave Crawte: bass
Paul Sutcliffe: drums

Relatively fresh-faced and exciting UK combo with mandatory US-style
arena rock swagger à la Ratt, Whitesnake, Lion and Warrant.
Debut album is a pleasant but hardly surprising affair with several
members coming from NWOBHM stalwarts Trespass.

The Big Noise (MFN) 1989
Universal Language (MFN) 1991


BLUE CHEER (USA)
Leigh Stephens: guitar, vocals
Dick Peterson: bass
Paul Whaley: drums

Imagine three stoned, acid-crazed bikers on stage and you will only be starting
to appreciate the headaches that Blur Cheer have caused throughout the years.
Managed by an ex-Hell's Angel, these claimants to being the loudest band in
the world originate from San Francisco and are selfconfessed drug addicts.
Blue Cheer make loud-man Nugent seem positively tame. Formed in early 1968,
they played the heaviest metal of all, using the largest amounts of amplification
ever used on stage. They achieved a large following amongst an audience of
undersirables and had a huge 45 hit with a reworking of 'Summertime Blues'.
The personnel changes are too numerous to list, but Dick Peterson remained
the lynchpin. They split during the early 1970s. The band re-formed in 1984
thanks to original members Peterson and Whaley. Little came from this, but
a fresh attempt to restore their fortunes was announced in 1989.

Vincebus Eruptum (Philips) 1968
Outside Inside (Philips) 1968
New Improved (Philips) 1969
Blue Cheer (Philips) 1970
The Original Human Being (Philips) 1971
Oh Pleasant Hope (Philips) 1971
The Beast is Back (Important) 1985


BLUE MURDER (UK)
John Sykes: guitar, vocals
Tony Franklin: bass
Carmine Appice: drums

Over- hyped adn overdue supergroup project instigated by British guitarist
John Sykes who had played host to the rejuvenated '1987' era Whitesnake,
by way of NWOBHM stalwarts the Tygers of Pan Tang and more importantly
the final version of Thin Lizzy. Sykes had won hinself an excellent reputation
as a spectacular and gifted guitarist during his stint in Lizzy, helping him
secure the much coveted post in the modernized Whitesnake. Utilized for
the 1987 LP recording sessions he found himself outsed from the group's
live line-up (his position was taken over by Adrian Vandenberg and Vivian
Campbell) to form Blue Murder. The initial line-up of Blue Murder included
drummer Cozy Powell, who left on less than amicable terms whilst the
seach for a suitable singer proved both exhaustive and frustrating. Eventually
the decision was made to record without a vocalist, and Sykes handled all
the vocal duties, which caused the project to suffer delays of unprecedented
proportions. Released in the spring of 1989, the album was heavily criticized
for the lack of penetrating vocalizing and its pretentious songwriter approach.
With overly long tracks, winding instrumental segments and ambitious 
arrangements, the album failed to make a commercial impact and sank into
obscurity. An American club tour in early 1990 rejuvenated some interset but
the project still waned and future activity looks decidedly risky.

Blue Murder (Geffen) 1989 


BLUE OYSTER CULT (USA)
Donald (Buck Dharma) Roeser: lead guitar, vocals
Erick Bloom: guitar, keyboards, vocals
Allen Lanier: keyboards, guitar
Joe Bouchard: bass, vocals
Rick Downey: drums

Blue Oyster Cult's line-up has undergone few changes since the first album
for US Columbia in 1971. Only Albert Bouchard's leaving in 1981 has
interrupted the personnel continuity, although the 1982 Extraterrestrial Live
double set has tracks with his drum credits. He was replaced by group drum
roadie Downey. Early in its life Blue Oyster Cult was the Soft White Underbelly
and later the Stalk Forrest Group, with one unreleased album for Elektra.

Of the band's albums Blue Oyster Cult is an early classic with its mix of musical
subtlety and swift savage bursts of guitar violence; a blues feel pervades and
a Zeppelinish spirit can be sensed. The album got Blue Oyster Cult a heavy-
metal tag but their music has always had musical dexterity and variety. Secret
Treaties contains 'Career of Evil', a song written by Lanier's girlfriend, poet-rock
singer Patti Smith, and the lady sang vocals and contributed two songs on
Agents of Forune. The same album spawned a surprise hit on both sides of the
Atlantic with 'Dont't Fear the Reaper'. Spectres and Some Enchanted Evening contain
few highlights while Mirrors is a very mixed affair but does have two beauties
opening side two in 'The Vigil' and 'I am the Storm'.

Cultosaurus Erectus was produced by Martin Birch of Black Sabbath and Deep
Purple fame (to name but two) and the overall spirit did much to revive interest
in a group which had seemingly driven themselves out of fresh song ideas.
Fire of Unknown Origin is fairly good, but the double-live Extraterrestrial Live seems
to be yet another 'filler' with its collection of songs already recorded in studio
and live versions several time over. Late 1980 saw a Dharma solo album Flat Out
with had a Blue Oyster Cult feel and better songs than some of those gracing the
band's albums. Lanier was replaced during the summer of 1985 by former Aldo
Nova band member Tony Zvonchek. Billy Idol band member Tony Price helped
out on drums during sessions for the follow-up th The Revolution by Night.

Bouchard claimed he was the total influence behind Imaginos and announced he
would take appropriate action to assume his claimed rights. The group continues,
sometimes, it would seem, 'perilously'.

Blue Oyster Cult (Columbia) 1971
Tyranny and Mutation (Columbia) 1973
Secret Treaties (CBS) 1974
On Your Feet or on Your Knees (CBS) 1975
Agents of Fortune (CBS) 1976
Spectres (CBS) 1977
Some Enchanted Evening (CBS) 1978
Mirrors (CBS) 1979
Cultosaurus Erectus (CBS) 1980
Fire of Unknown Origin (CBS) 1981
Extraterrestrial Live (CBS) 1982
The Revolution by Night (CBS) 1983
Club Ninja (CBS) 1985
Imaginos (CBS) 1988


BODINE (Netherlands)
Jay Van Feggelen: vocals
Rheno Xeros: guitar
Armand Hoff: bass
Gerrad Hatsma: drums

This band has been favourably compared to Whitesnake, but they have
more power. Their sound is solid, bluesy metal.

Bodin (Rhino) 1981
Bold as Brass (Rhino) 1982
Three Times Running (WEA) 1984 


BOMBERS (Australia)
Tyrone Coates: vocals, saxophone
John Brewster: guitar
Steve Crofts: slide guitar
Alan Lancaster: bass
Peter Heckenberg: drums

Lancaster is ex-Status Quo, Brewster was in the first Angel City. 'Small
Talk' and 'City out of Control' are two Angel City cuts recorded on the
debut set of this rock band.

Aim High (Polydor) 1990 


BONFIRE (Germany)
Claus Lessman: vocals
Angel Schliefer: guitar
Michael Voss: guitar
Jorg Deisinger: bass
Edgar Patrik: drums

Exciting German melodic rock outfit moving in a familiar, accessible territory
inhabited by the Scorpions and later-period Warlock. Healthy production,
highlighting crisp and crunchy guitars with Claus Lessman's voice inviting
immediate comparisons to Klaus Meine. Formed in 1987 from the ashes of 
independently contracted act Cacumen, the band recorded their debut album
Don't Touch the Light with producer Dirk Steffans. Fireworks opened international
doors whilst Point Blank, produced by Michael Wagener, gave them headlining
status in Germany and a growing following in most other teritories including
the UK and USA, where they have toured successfully. An excellent act with
great records and healthy prospects. Recommended.

Don't Touch the Light (RCA) 1986
Fireworks (BMG) 1987
Point Blank (BMG) 1989 


BONHAM (UK)
Daniel MacMaster: vocals
Ian Hatton: guitar
John Smithson: bass, keyboards
Jason Bonham: drums

Son of former Led Zeppelin drummer John Bonham, Jason had previously
been a member of melodic rock groups Airrace and Virginia Wolf. Utilizing
family name he signed to WTC and, with the assistance of Birmingham-based
musicians and Canadian-born MacMaster, recorded excellent debut LP.
Hard and heavy sound very much in the classic Led Zeppelin tradition and
by Bob Ezrin.

A Disregard of Time Keeping (WTG) 1989 


BON JOVI (USA)
Jon Bon Jovi: vocals, guitar
Richie Sambora: guitar
Alec John Such: bass
David Rashbaum: keyboards
Tico Torres: drums

With determination and a wide grin not seen Dave Lee Roth ruled the
roost, Bon Jovi's rise to stardom must surely be one of the few that
is truly deserved. Mixing high-tech rock and roll with passionate and
convincing songs (not a million miles removed from the glory of Russ
Ballard, Bryan Adams of John Waite) Bon Jovi has carved a slice of
the rock empire for himeself. His band are equally talented. Torres was
previously with Frankie and The Knockouts and there is Sambora's
remarkable and adept guitar work.

Jon Bongiovi (later anglicized to Bon Jovi) commenced his musical
career during the early eighties, playing in and around the New Jersey
club circuit and recording demo tapes in his cousin Tony Bongiovi's
New York City studio The Power Station. Tapes made at this time led
directly to a recording deal with Polygram Records and the formation
of Bon Jovi, with guitarist Richie Sambora adding an intergral pinch
of genius.

Their debut album, with its neat pop rock hooks and breezy good-time
frills, attracted instant success, with the track 'Runaway' becoming a
marginal AOR hit. With 7800° Fahrenheit the group impeded thei
momentum - weak material and lacklustre production appeared to be
the main problem but Slippery When Wet exploded beyond all previous
expectations, selling in excess of fourteen million units worldwide.
In addition this Bruce Fairbairn-produced album contained a number
of major hit singles in 'You Give Love A Bad Name' and 'Living on a
Prayer' (co-written with Desmond Child). Arguably at this time Bon
Jovi were perhaps the most successful hard rock group in the world,
selling out concerts in very territory and topping charts simultaneously.

New Jersey, a paean to Jon's roots and musical influences, displayed a 
shift in style away from the fuel-injected hard rock into more mature,
singer/songwriter territory, paying homeage no doubt to his heroes
Bruce Springsteen and Little Steven. It didn't however halt the string
of hits, with Bon Jovi setting out once again on a world tour, securing
their position as perhaps the biggest rock act of the eighties. In 1990
Jon Bon Jovi, amidst much confusion and speculation, put Bon Jovi
the band on ice and proceeded to strike out as a solo artist with the
replease of Young Guns II, a film soundtrack featuring a selection of
lowbrow pop rock songs written by Jon alone. Although this was
somewhat successful, many had predicted ultimate failure, forcing
both the end of his career and the band Bon Jovi. However by late
1990 any problems appeared to have been resolved with the
announcement that the band would play Japanese dates early 1991
and write for a future album project. Expect also to see a solo album
issued by guitarst Richie Sambora at some point.

Bon Jovi (Polygram) 1984
7800° Fahrenheit (Polygram) 1985
Slippery When Wet (Polygram) 1986
New Jersey (Polygram) 1988


BOSTON (USA)
Brad Delp: vocals, guitar, percussion
Tom Scholz: guitar, keyboards, percussion
Barry Goudreau: guitar
Fran Sheehan: bass
Sib Hashian: drums, percussion

Masterminded by Scholz, Boston released their first album early in 1976 and
by the end of that year, they were one of the highest record-selling acts in
America. The band plays layered melodic heavy rock, has catchy song riffs
and an attractive controlled burst of sound. However there is lack of record
output and the band is best known to the general public for the hit singles
'More Than a Feeling' and 'Don't Look Back'. Barry Goudreau produced a
solo album titled after himself in 1980 and formed the superb Orion in 1984.

In 1983 Epic sued Boston, contending the group owed them a number of
albums. In 1986 the group did record again, achieved a number one US hit
single and had another album that confirmed for many the brilliance of
Scholz.

Boston (Epic) 1976
Don't Look Back (Epic) 1978
Thrid Stage (MCA) 1986 


BOULEVARD (Canada)
David Forbes: vocals
Randy Gould: guitar
Andrew Johns: keyboards
Mark Holden: saxophone
Tom Christiansen: bass
Randall Stoll: drums

Homogenized AOR unit with smooth sound encompassing the likes of
Foreigner, Toto and Loverboy. Debut album scored well in Canada but
failed to repeat the performance in the US. Now they are managed by
Brian Adam's manager Bruce Allen and heading for a much rockier
sound, as is evident from their excellent John Punter-produced second
album.

BLVD (MCA) 1987
Into The Street (MCA) 1990 


BOW WOW (Japan)
Kyoji Yamamoto: guitar, vocals
Mitsuhiro Saito: guitar, vocals
Kenji Sano: bass
Toshihiro Niimi: drums

Probably the world's best-kept metal secret, Bow Wow play hard and heavy
- certainly as hard as any Westen outfit - and are Japan's biggest hard-rock
band. Their early LPs are ferocious silices of blistering axe attack (the vocals
hardly matter) with first-class production. Later LPs tend to deteriorate,
especially the abysmal Glorious Road and Telephone. However, Warning from Stardust
saw them return to the manic splendour of their early LPs. Lead guitarist
Yamamoto released two solo LPs, the second with the English group Last
Fligh. The band changed its name to Vow Wow.

Bow Wow (Invitation) 1976
Signal Fire (Invitation) 1977
Charge (Invitation) 1977
Super Live (Invitation) 1978
The Bow Wow (Invitation) 1978
Guarantee (Invitation) 1978
Glorious Road (SMS) 1979
Telephone (SMS) 1980
X-Bomber (SMS) 1980
Hard Dog (SMS) 1981
Asian Volcano (VAP) 1982
Warning From Stardust (VAP) 1982
Holy Expedition (Heavy Metal) 1983
Beat of Metal Motion (VAP) 1984
Cyclone (Eastworld) 1985
III (Eastworld) 1986
Live (Passport) 1987
V (Arista) 1987
VIB (EMI-Japan) 1989


BOXER (UK)
Mike Patto: vocals, keyboards
Adrian Fisher: guitar
Chris Stainton: keyboards
Tim Bogert: bass
Eddie Tudori: drums

Below the Belt was recorded with an entirely different line-up of diverse
non-metal backgrounds. The only surviving member, Mike Patto,
recruited the above line-up for the very powerful Absolutely - heaby rock
with a blues tint.

Below the Bell (Virgin) 1976
Absolutely (Epic) 1977 



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]