精华区 [关闭][返回]

当前位置:网易精华区>>讨论区精华>>音乐天地>>● 摇滚音乐>>巨型歌手乐队组合资料库>>Heavy Metal资料库B>>巨型heavy metal band 资料库B部分之二

主题:巨型heavy metal band 资料库B部分之二
发信人: whitesnake(叶子)
整理人: kgb(2001-02-02 23:16:27), 站内信件
BANDIT (UK)
Gerry Trew: vocals
Danny McIntosh: guitar, vocals
Tony Lester: bass
Theodore Thunder: drums

Bandit was recorded with a completely different line- up including Jim
Diamond on vocals (PHD) and Cliff Williams of Home and AC/DC.
Their music at that time was blues- based hard rock. McIntosh assembled
the above line- up for Partners in Crime in which they played a very
classy brand of US- style radio rock.

Bandit (Arista) 1977
Partner in Crime (Arista) 1978


BANG (USA)
Frank Gilcken: guitar
Frank Ferrara: bass, vocals
Tony D'Lorio: drums

This is regarded by some as America's heaviest band. Band was formed
was back in 1972 and they produced three LPs which seem to decrease
in loudness. Bang was regarded by most as the best album, but all three
are worth buying.

Band (Capitol) 1972
Mother/Father (Capitol) 1973
Music (Capitol) 1974 


BANG TANGO (USA)
Joe Leste: vocals
Mark Knight: guitar
Kyle Stevens: guitar
Kyle Kyle: bass
Tigg Ketler: drums

Classy low- life, almost sleaze- oiginated, rock outfit who cleverly combine
Aerosmith sass rock pretensions with the psychedelic metal clout of The
Cult. Excellent feel, punchy songs, and tasteful image make Bang Tango
an act of tremendous potential who really ought to be doing better business
by far.

Psycho Cafe (MCA) 1989 


BANSHEE (USA)
Tommy Lee Flood: vocals
Terry Dunn: guitar
Bill Wesfall: bass
Ken Burnham: drums

Lack- lustre power metal outfit whose initial offering, 'Cry in the Night', on
the independent label Roadrunner, actually displayed some degree of
originality. Their subsequent major label debut (Titanium is an Atlantic
Records custom label) failed to capitalize on existing foundations and fell
into complete obscurity.

Cry in the Night (Roadrunner) 1986
Race Against Time (Titanium) 1989 


BARCLAY JAMES HARVEST (UK)
John Lees: vocals, guitar
Les Holroyd: vocals
Mel Pritchard: drums

Formed in September 1966 from two Oldham blues and soul groups - The
Blues Keepers (John Lees and Woolly Wolstenholme) and Heart and Soul
and the Wickeds (Les Holroyd and Mel Pritchard). In 1968 EMI released
their first single, 'Early Morning', on the Parlophone label. When EMI's new
progressive rock label Harvest was launched in 1969 BJH were among
the first signings. Wolstenhome left in June 1979 after the band headlined
four major festivals in Germany. The band have been sadly neglected in
their home country but have found some compensation from considerable
French and enormous German popularity. As a 'live' act they play much
harder than some of their albums suggest, with Pritchard's fine drumming
technique propelling things along. His knowledge of percussion is a vital
part of the group's sound. Lees and Holroyd write the group's material and
arrangements. Over the years they have contributed some of the best songs
in contemporary rock. BJH could easily out hard- rock many established
bands if they bothered to and it is surprising that they have not. But they
have gone their own way. Their 1987 album was followed by a massive
open- air concert behind the Iron Curtain in East Berlin's Treptower Park.
Glasnost was a 'live' album that came from this event. 1991 sees their
twentieth- fifth anniversary, a remarkable feat, especially when seen against
the backcloth of comparative home indifference, but at least they have
been rewarded elsewhere.

Barclay James Harvest (Harvest) 1970
Once Again (Harvest) 1971
Other Short Stories (Harvest) 1971
Baby James Harvest (Harvest) 1972
Everbody Is Everybody Else (Polydor) 1974
Barclay James Harvest Live (Polydor) 1974
Time Honoured Ghosts (Polydor) 1975
Octoberon (Polydor) 1976
Live Tapes (Polydor) 1977
Gone to Earth (Polydor) 1977
XII (Polydor) 1978
Eyes of the Universe (Polydor) 1979
Turn of the Tide (Polydor) 1981
A concert for the People (Berlin) (Polydor) 1982
Ring of Changes (Polydor) 1983
Wictims of Circumstance (Polydor) 1984
Face to Face (Polydor) 1987
Glasnost (Polydor) 1988
Welcome to the Show (Polydor) 1990


BARON ROJO (Spain)
Arman De Castro: guitar
Carlos De Castro: guitar
José Luis Campuzano: bass
Hermes Calabria: drums 

One of the best and certainly heaviest of all European metal acts. The
guitar work is simply unbelievable and the songs stand firm despite
the garbled Trust- like lyrics. In the mid- eighties they almost lost
themselves, but returned in 1987. The recommended album is Volumen
Brutal.

Larga Vida Al Rock and Roll (Chapa Discos) 1981
Volumen Brutal (Chapa Discos) 1982
Metal Morphosis (Chapa Discos) 1983
Baron al Rojo Vivo (Chapa Discos) 1984
Tierra de Nadie (Zafiro) 1987
No Va Mas! (Zafiro) 1988


BARREN CROSS (USA)
Mike Lee: vocals, guitar
Ray Parris: guitar
Jim Laverde: bass
Steve Whitaker: drums

Formed during the early eighties in California as part of the rising Christian
heavy metal scene, Barren Cross forged an intensely metallic style similar
to, say, Iron Maiden. A 1955- released self- financed mini- LP titled 'Believer'
was later picked up and released by the Christian Starsong label in 1986
under a new title and with additional freshly recorded tracks. Their second
album signalled a slight shift in style, more melodic and accomplished, as
well as a new label.

Rock for the King (Starsong) 1986
Atomic Arena (Enigma) 1987
State of Control (Virgin) 1989
Hotter Than Hell Live (Medusa) 1990 


BASTARD (Germany)
Kall Rothert: bass, vocals
Ulli Miebner: guitar
Gunter Gruschkum: guitar
Thomas Korn: drums

This delightfully named German band have made three LPs. The best is
Live and Alive with a great version of AC/DC's 'Dog Eat Dog'. The rest of
their material is Scorpion- like heaby metal.

Back to Nature (Lava) 1978
Tearing Nights (Lava) 1978
Live and Alive (Lava) 1980 


BATHORY (Sweden)
Quothorn Seth: vocals, guitar

Incredibly heavy dooom/thrash metal always approaching the epic, and
always louder than similar rivals such as Trouble and Candlemas. Practically
a one- man offensive, Quothorn employs a variety of players for musical
support with all productions undertaken by the mysterious. Boss. All album
are recommended but only Blood, Fire, Death is beyond the very impressive.

Bathory (MFN) 1983
Raise the Dead (MFN) 1984
Under the Sign of the Black Mark (MFN) 1986
Blood, Fire, Death (MFN) 1988
Hammerheart (Noise) 1990 


BATON ROUGE (USA)
Kelly Keeling: vocals
Lance Bulen: guitar
Scott Bender: bass
David Cremin: keyboards
Corky McClellan: drums

Originally called Meridian (name changed in an effort not to confuse with
Melidian), from New Jersey, the band recorded their debut album with
multi- talented songwriter/producer Jack Ponti (himself a one- time member
of Surgin). With the brilliantly evocative vocals of Keeling (like a cross
between David Coverdale and Sammy Hagar) the band forge a melodic
sound not too dissimilar to Whitesnake, Scorpions and Def Leppard.
Recommended.

Shake Your Soul (Atlantic) 1990
Lightsout (Atlantic) 1991 


BATTLEAXE (UK)
Dave King: vocals
Steve Hardy: guitar
Brian Smith: bass
Ian McCormack: drums

Originating from Sunderland, Battleaxe play fast panic pace metal similar
to Motorhead, Fist and the Rods. Despite heavy promotion and an excel-
lent album with Power from the Universe they failed to make significant
headway.

Burn This Town (Music for Nations) 1983
Power from the Universe (Music for Nations) 1984 


BEAU NASTY (USA)
Mark Anthony Fretz: vocals
Brian Young: guitar
George Bernhardt: guitar
Doug Baker: bass
Mike Terrana: drums

Slick, melodic rock fom LA and yet somehow vacuous and tasteless. More
of the same; big guitars, screeching vocals and haphazard songs help to
make Beau Nasty an ultimately worthless exercise in hard- rock futility.

Dirty But Well Dressed (WTG) 1989 


BECK, BOGERT AND APPICE (US/UK)
Jeff Beck: guitar, vocals
Tim Bogert: bass, vocals
Carmine Appice: drums

Essentially an extension of the blues boogie onslaught by Cactus, a group
Beck formed with Appice. Beck left the band after BBA and a second recorded
studio album was never released. Live in Japan is a Japanese release which
is a milestone in heavy blues.

BBA (Epic) 1973
Live in Japan (Epic) 1974 


BEDLAM (UK)
Francesco 'Frank' Aiello: vocals
Dave Ball: guitar
Dennis Ball: bass
Cozy Powell: drums

A very hard-rocking early 1970s four-piece, featuring Cozy Powell, ex-
Rainbow and the Michael Schenker Group.

Bedlam (Chrysalis) 1973 


BELFEGORE (Germany)
Mikel Clauss: vocals, guitar
Charly T. Charles: drums
Raoul Walton: bass

Deviant, demanding and totally awesome noise from Germany's premiere
trio of eccentric, irregular free thinkers. At times close to Black Sabbath,
Bauhaus, Sisters of Mercy and Venom. Always self-direct and always
original. Brilliant.

Belfegore (Elektra) 1984


BETSY (USA)
Betsy: vocals
David Carruth: guitar
Ron Cordy: bass
Robby Settles: drums

Ostensibly the same unit as Bitch, undergoing a name change in 1988 to
enable career growth with a less raucous sound, Betsy, vocalist, having
ditched leather S&M stage wear in favour of pretty-girl looks with music
to match. The album's failure has left some doubt whether the band are
still operating.

Betsy (Roadrunner) 1988 


BILLY SATELLITE (USA)
Monty Byrom: vocals, guitar
Danny Chauncey: guitar
Ira Walker: bass
Tom Falletti: drums

Terrific melodic radio rock with highly attractive hooklines and sustained
cranked-up axework. Highly recommended.

Near the end of the eighties Byrom resurfaced in New Frontier and
Chauncey with .38 Special.

Billy Satellite (Capitol) 1984 


BIRTHA (USA)
Shele Pinizzotto: guitar, vocals
Sherry Hagler: keyboards
Rosemary Butler: bass
Liver Favela: drums

An all-female hard-rock act playing tpical 1970s plod rock. Some good
tracks, some rubbish. Butler started a solo career in 1984.

Birtha (Probe) 1972
Can't Stop the Madness (Probe) 1973 


BITCHES SIN (UK)
Tony Tomkinson: vocals
Ian Toomey: guitar
Peter Toomey: guitar
Martin Owen: bass
Mark Biddlescombe: drums

This band has gone through a number of line-up changes since their
inception and, as well as their debut LP, their material has turned up
on a number of compilation albums. Musically, they are very hard rock.

They appeared to have an 'off' and 'on' state of play during much of
the eighties, with various personnel changes. In 1988, the Toomeys
formed Flash Point, with their own recorded and distributed album
No Point of Reference, but in meant little. Invaders first appeared in America, 
1986, on King Klassic.

Predator (HM) 1982
Invaders (GI) 1989 


BITCH (Sweden)
Eric Schmid: vocals
Marc Portman: guitar
Geoffrey Schmid: guitar
Roddy Landolt: bass
Jimmy Schmid: drums

American-style, clean-cut rock, with a slight boogie tint (as in Krokus).
They could be a little louder in place, but on the whole they are well
worth investigating. The band split in the summer of 1982.

First Bite (Bellaphon) 1980
Some Like It Hard (Bellaphon) 1981 



----
我苦、我悲、我惨!
神啊,赐予我力量吧!

[关闭][返回]