发信人: tono118(春儿) 
整理人: jasminwen(2003-06-12 15:42:48), 站内信件
 | 
 
 
There has been a susbstantial disintermediation of wholesalers and 
 retailers owing to electronic commerce. Virtually all products are
 now available without going to a store. The customer can access
 pictures of any product on the Internet, read the specs, shop among 
 online vendors for the best prices and terms, and click order and 
 payment over the Internet. Expensively printed catalogs have 
 disappeared. Business to business purchasing over the Internet has 
 increased even faster than online consumer buying. Business 
 purchasing agents shop for their routine items on the Internet, 
 either advertising their needs and waiting for bidders, or simply 
 surfing in their "bookmarked" web sites.
 
 Store-based retailers find store traffic highly diminished. In 
 response, more entrepreneurial retailers are building entertainment 
 and theater into their stores. Many bookstores, food stores, and 
 clothing stores now include coffee bars and feature lecturers and 
 performances. Essentially these stores are "marketing an experience" 
 rather than marketing a product assortment.
 
 Most companies have built proprietary customer databases containing 
 rich information on individual customer preferences and requirements. 
 They use this information to "mass-customize" their offerings to 
 individuals. An increasing number of companies present online product 
 platforms on which customers design their desired products. Many 
 automobile, computer, appliance, and food companies invite customers 
 to visit their web pages and design the market offering (product,  
 service, system, programs) by filling in choices on a form. The 
 modified product is then visually displayed on the screen.
 
                                               To be continued
 
  ---- 积极人生,热爱生活 | 
 
 
 |