发信人: tono118(春儿) 
整理人: jasminwen(2003-06-12 15:42:48), 站内信件
 | 
 
 
Business are doing a better job of retaining their customers through 
 finding imaginative ways to exceed customer expectations. As a 
 result, competitors have found it increasingly difficult to acquire 
 new customers. Consequently, most companies are spending time 
 figuring out how to sell more products and services to their 
 existing customers. 
 
 Companies are focusing on building customer share rather than market 
 share. Many have figured out new ways to increase cross-selling and 
 up-selling. Companies are gaining segment and customer insight from 
 their data warehouses by applying newer and more effective data 
 mining techniques. 
 
 Companies have finally managed to get their accounting departments 
 to generate real numbers on profitability by segment, individual 
 cutomers, product, channel, and geographical unit. Companies are now 
 focusing attention on their most profitable customers, products, and 
 channels. They are formulating reward packages for their more 
 profitable customers.
 
 Companies have switched from a transaction perspective to a customer-
 loyalty-building perspective. Many have moved to customer lifetime 
 supply thinking, whereby they offer to deliver a regularly consumed 
 product(e.g. coffee, soft drinks) on a regular basis at a lower price 
 per unit. They can afford to make less profit on each sale because of 
 the long-term purchase contract.
 
                                      To be continued
 
  ---- 积极人生,热爱生活 | 
 
 
 |