发信人: zerod() 
整理人: fallingstar(1999-12-29 10:51:44), 站内信件
 | 
 
 
转载自:大嘴乐园
                               The Mummy                       
 
 The UNIVERSAL PICTURES globe spins. Then comes to a stop on the Africa n
 continent. A golden papyrus MAP of ANCIENT EGYPT rises up. WE PUSH IN  on
 it, towards a CITY along the Nile, it's name written in hierarchic. WE  KEEP
 PUSHING IN until the golden map turns to golden sand and we find ourse lves
 DESCENDING on this ancient Egyptian city. Only it's not ancient.
 SUPERIMPOSED across the SCREEN are the WORDS.
 
                          TREBES - 2,134 B.C
 
 Accompanied by a NARRATOR with a very thick Egyptian accent:
 
                               NARRATOR 
 
                Thebes. City of the Living. Crown
                jewel of Pharaoh Seti the First.
 
 The CAMERA sets-down in an open plaza. An Arabian horse-drawn CHARIOT  comes
 barreling right at us, driven by PHARAOH SETI; an aristocratic, virile  old
 man. The chariot WIPES FRAME.
 
 INT. ANCK-SU-NAMUN'S BALCONY WINDOW - PALACE - DUSK
 
 Glaring out over the city at the setting sun is a handsome, muscular M AN
 with intense, evil eyes. This is IMHOTEP.
 
                               NARRATOR 
 
                Home of Imhotep, High Priest of
                Osiris, Keeper of the Dead.
 
 A gorgeous, olive-skinned goddess enters the outer foyer. It takes us  a
 moment to realize that the skin-tight dress she's wearing isn't a dres s at
 all, but rather her entire naked body has been PAINTED in the ancient
  Egyptian manner She's a stunning sight to behold. This is ANCK-SU-NAMU N.
 
                               NARRATOR 
 
                Birthplace of Anck-su-namun.
                Pharaoh's Mistress. No other man was allowed
                to touch her.
 
 She makes her way through the ornate statuary. The CAMERA comes to a s top
 on a CRACKED STONE FACE. A BEAT. And then it's eyes suddenly POP OPEN.  It's
 really a strange looking TATTOOED MAN. Several more of these hideous,  bald
 MEN stand nearby. They are the PRIESTS of Osiris. Imhotep's guys. Thei r
 eyes watch Anck-su-namun vanish through the bedroom curtains. Anck-su- namun
 embraces Imhotep, they kiss passionately, feverishly. Imhotep's hands  roam
 over her perfect body, smearing the paint. The Narrator's VOICE fills  with
 lust:
 
                               NARRATOR 
 
                But for our love, we were willing to
                risk life itself.
 
 And we realize that the Narrator is actually Imhotep himself
 
 on the other-side of the curtains, the bald Priests rush over and clos e the
 doors. But just as they do, the doors suddenly BURST OPEN. Pharaoh ang rily
 strides in, looks at the Priests. The following DIALOGUE is in ANCIENT 
 EGYPTIAN, --SUBTITLED.)
 
                               PHARAOH
 
                What are you doing here?
 
 The Priests back away, scared shitless, obviously his arrival was
 unexpected. Pharaoh strides for the curtains. Throws them back.
 Anck-su-namun stands alone. Gives him a sexy smile. Pharaoh sees the
 smeared body paint. Points his finger.
 
                               PHARAOH
 
                WHO HAS TOUCHED YOU?!
 
 >From behind him, his sword is ripped out of its scabbard. Pharaoh spi ns
 around. It's Imhotep. Pharaoh is shocked.
 
                               PHARAOH
 
                Imhotep? .... My priest.
 
 Behind him, Anck-su-namun lifts a dagger and plunges it into his back. 
 Pharaoh SCREAMS. Imhotep raises Pharaoh's sword. The hideous bald Prie sts
 SLAM the doors and bolt them tight. Through the curtains, they see the 
 SHADOWS of Anck-su-namun and Imhotep stab away at Pharaoh. Suddenly, t he
 doors are RAMMED from the other side, --WHAM! Imhotep and Anck-su-namu n
 turn and look. --WHAM! The doors are RAMMED again. The two lovers shar e
 desperate looks. --WHAM! The bald Priests run up and grab Imhotep and  try
 and pull him towards the balcony.
 
                               PRIESTS
 
                Pharaoh's bodyguards!
 
 Imhotep tries to break free, but Anck-su-namun rips Pharaoh's sword ou t of
 his hand and pushes him towards the balcony.
 
                               ANCK-SU-NAMM
 
                You must go. Save yourself.
                Only you can resurrect me.
 
 Imhotep's face fills with despair. The DOORS EXPLODE OPEN. MEN with
 BLUE-TINTED SKIN and strange PUZZLE-TATTOOS over their bodies stride i n,
 armed to the teeth. These are the MUMIA. The Priests hustle Imhotep ou t
 onto the dark balcony just as the Mumia rip through the curtains.
 Anck-su-namun points at Pharaoh and hisses--
 
                               ANCK-SU-NAMUN
 
                My body is no longer his temple!
 
 She PLUNGES the sword into her own heart. out on the balcony, Imhotep' s
 mouth opens into a horrible silent scream .........
 
                               NARRATOR/IMHOTEP
 
                For murdering Pharaoh, Anck-su-namun's body 
                was to be cursed. And it was I, the High 
                Priest, whose duty it was to curse it.
 
 EXT. SAND DUNES - NIGHT
 
 Imhotep leads-a TORCH-LIT procession across the dunes. Anck-su-namun's 
 mummy is carried by NUBIAN SLAVES. They pet her down in the sand along  with
 FIVE JEWEL ENCRUSTED JARS.
 
                               IMHOTEP 
 
                Her body was mummified, her vital
                organs removed and placed in sacred canopic
                jars
 
 Imhotep, filled with dread, reads from a OBOOKO made out of pure GOLD.  THIS
 IS THE BOOK OF THE LIVING.
 
                               IMHOTEP 
 
                The Book of The Living contained
                sacred incantations that would send the evil
                dead on a journey into the dark underworld.
 
 Strange LIGHT suddenly FLASHES across Anck-su-namun's body and across  the
 faces of the slaves and the EGYPTIAN SOLDIERS Suddenly, everyone's
 fear-filled eyes all rise, as if watching Anck-su-namun's body rising.  Then
 one last HUGE FLASH, accompanied by a BLAST OF WIND, and it's over.
 Anck-su-namun's body now lies twisted on the ground.
 
 Imhotep's Priests place the body into a stone sarcophagus. The Nubian
  slaves lower it into a hole and bury it with sand Imhotep then signals  to
 the Soldiers, who throw their spears at the Nubians. Killing them.
 
                               INHOTEP
                
                The slaves were killed....
 
 Imhotep's knife-wielding Priests attack the now unarmed Soldiers, hack ing
 at them in the flickering darkness as Imhotep and the Mumia solemnly
 watches.
 
                               IMHOTEP 
 
                .... and the soldiers who killed them
                were also slain, so that no unholy person
                should ever know the exact location of the
                burial site.
 
 The Mumia walk off across the sand and then, one by one,
 the Priests stop their frenzied stabbing and stare off at the
 vanishing Mumia. As the last Mumia disappears over a distant
 dune, Imhotep nods, and the Priests leap onto Anck-su-namun's
 grave and begin digging it back up with their hands.
 
 EXT. SAHARA DESERT - NIGHT
 
 CHARIOTS race out into the moonlit desert. Imhotep leads the way. A
 "hearse" carries Anck-su-namun's mummy. THE MAP OF ANCIENT EGYPT FADES  UP.
 The chariots race across the map.
 
                               IMHOTEP 
 
                But there was another book, The Book
                Of The Dead, which was never to-be opened,
                never to be read, for it contained the
                incantations that could bring a dead body
                back to life a most unholy thing.
 
 The chariots arrive at a place marked on the map in hieratic. They rac e up
 the stone ramp and in through the city gates. SUPERIMPOSED across the
  SCREEN are the WORDS:
 
                     KANUNAPTM - City of the Dead
 
                               IMHOTEP 
 
                It was hidden at Hamunaptra, City of
                the Dead, inside the statue of Anubis, so
                that no such sacrilege might ever disgrace
                Egypt.
 
 EXT. HAMUNAPTRA - ANUBIS SITE - NIGHT
 
 Imhotep pulls an ORNATE CHEST out of a SECRET COMPARTMENT inside the g iant
 STATUE OF ANUBIS. He opens the chest and lifts out THE BOOK OF THE DEA D,
 made of black stone.
 
                               IMHOTEP 
 
                But for my love of Anck-su-namun I
                was willing to defy the gods.
 
 INT- UNDERGROUND NECROPOLIS - NIGHT
 
 Big hairy RATS scurry through the mausoleums and over the headstones o f
 this very large, scary, UNDERGROUND CEMETERY. A DETRITUS MOAT surround s the
 cemetery, --muck made out of filthy water and human remains. Skulls bo b in
 the goop. The Priests have gathered in a circle. Their hooded, lifeles s
 eyes seem dead to this world. Their bald heads rock back and forth as  they
 CHANT, a quiet eerie HUM. Heinous creatures. In the middle of the circ le is
 a strange, twisted ALTAR.' Imhotep has unwrapped Anck-su-namun's gorge ous,
 lifeless body and placed her five sacred canopic jars around her.
 
                               IMHOTEP 
 
                Anck-su-namun's vital organs were
                still fresh, so a human sacrifice would not
                need be made
 
 As Imhotep begins to read from The Book of The Dead, a large SWIRLING  HOLE
 starts to open in the detritus bog. Several Priests look over at it,
 frightened, then quickly look back down and resume CHANTING. A strange  MIST
 wafts up out of the swirling hole and over to the jars, it passes thro ugh
 them and into Anck-su-namun's body. One of the jars SHUDDERS, the hear t
 inside begins to BEAT. The CHANTING PRIESTS, SWIRLING HOLE, WAFTING MI ST,
 BEATING HEART and IMHOTEP'S READINGS are reaching a crescendo.
 Anck-su-namun's EYES suddenly FLY OPEN.
 
                               IMHOTEP 
 
                Anck-su-namun soul had come back from
                the dead! Now all that was needed, was to
                return her organs to their rightful place
                within her body.
 
 Imhotep lifts a sacrificial knife above Anck-su-namun's breast, about  to
 plunge it down. The CHANTING, SWIRLING and BEATING heart CLIMAX. And t hat's
 when the Mumia BURST IN and storm through the startled Priests. The HE AD
 MUMIA SMASHES the jar with the beating heart. The MIST instantly sucks  back
 out of Anck-su-namun's body and IMPLODES back into the swirling hole.
  Anck-su-namun's eyes close. Dying once again. Imhotep SCREAMS in rage.  The
 Mumia grab him and his Priests.
 
                               IMHOTEP 
 
                My Priests were condemned to be
                mummified alive.
 
 INT. EMBALMF.RIS CHAMBER (necropolis re-vamp) - NIGHT
 
 Inside a TORCH-LIT CHAMBER, Imhotep is held by Anubis-headed EMBALMERS . He
 cringes at the flickering, impressionistic glimpses of his Priests bei ng
 embalmed and mummified alive. The horrid-looking Embalmers, using kniv es,
 needles and thread, calmly perform their ghastly surgery on the SCREAM ING
 Priests, who are going insane from the procedure.
 
 A red hot POKER is pulled out of a pit of burning coals.
 
 A Priest's head is wedged between two strong boards. His eyes widen in 
 terror as an Embalmer moves to insert the red hot poker up his nose. B ut
 just before he does, WE QUICKLY CUT TO IMHOTEP'S FACE, horrified, as O FF
 CAMERA, the Priest SCREAMS.
 
 WE GO WIDE on the chamber. All twenty-one of Imhotep's Priests squirm
  inside their wrappings. Imhotep is forced to his knees. His arms are h eld
 back. His mouth is pried open.
 
                               IMHOTEP 
 
                As for me, I was condemned to endure
                the HOM-DAI. The worst of all ancient curses.
                one so horrible, it had never before been
                bestowed.
 
 Using a pair of tongs, an Embalmer slowly pulls Imhotep's TONGUE out o f his
 mouth, then places a very sharp knife on top of it. WE-GO TIGHT on
 IMHOTEP'S EYES as his tongue is apparently cut out. The Embalmer fling s
 Imhotep's tongue onto the floor. The Mumia's dogs attack and quickly e at
 it.
 
 Imhotep is WRAPPED AL M . Only his mouth, nostrils and fear-filled eye s are
 left free of the slimy bandages. Detritus muck boils inside a black
 cauldron. Embalmers scoop out the fetid muck and apply it to Imhotep's 
 wrappings as he squirms. He's then laid in a wooden COFFIN inside a st one
 SARCOPHAGUS. An Embalmer with a BUCKET steps up and looks into the cof fin.
 Imhotep's wild eyes stare back. The Embalmer empties the bucket over
 Imhotep's chest: dozens of SCARABS, disgusting dung beetles. They scur ry
 across Imhotep's SCREAMING face. Some vanish into his tongue-less mout h
 and up his nostrils.
 
                               INHOTEP 
 
                By eating the sacred scarabs, I would
                be cursed to stay alive forever. And by
                eating me, they were cursed just the same.
 
 The lid to the coffin is SLAMMED SHUT. Then, using a strange four-side d
 YCEY, the Head Mumia locks the coffin lid tight. The heavy sarcophagus  lid
 is shoved into place and with a loud WHOOSH seals itself airtight. onc e
 again, the Head Mumia uses the strange key, locking the sarcophagus li d
 tight.
 
                               IMHOTEP 
 
                I was to remain sealed inside my
                sarcophagus, the undead for all of eternity.
 
 The blue-skinned, strangely tattooed man carefully collapses the sides  of
 the key, --turning it into a little puzzle BOX.
 
                               INHOTEP 
 
                They would never allow me to be
                released. For I would arise a walking
                disease, a plague upon mankind, an unholy
                flesh-eater, with the strength of ages, power
                over the sands, and the glory of
                invincibility.
 
 Imhotep's sarcophagus is dropped into a DETRITUS PIT. The disgusting m uck
 SPLASHES up, drools down it-s sides, and then is mysteriously sucked i nto
 It's seams, vanishing clean.
 
                               INHOTEP 
 
                And if I could raise my beloved
                Anck-su-namun from her place in hell,
                together, we would be an unstoppable
                infection upon this world. The Apocalypse.
                The End
 
 Imhotep's horrifying tongue-less SCREANS can be heard coming from insi de
 his sarcophagus as grave diggers shovel dirt onto it. THE MAIN TITLE I S
 SUPERIMPOSED ON THE SCREAM: THE MUMMY
 
 The heavily armed Mumia stand guard around Imhotep's grave. Looking do wn on
 the burial site is the huge statue of ANUBIS, the jackal-headed god of 
 death. it stares at us. Then begins to DECAY before bur very eyes, agi ng
 4.159 years in only seconds. And then we find ourselves and the decrep it,
 half-buried statue of Anubis out in the middle of the desert.
 
 EXT. SAHARA - HAMANAPTRA RUINS (1925) - DAY
 
 Imhotep's horrifying SCREAMS become the SCREAMS of a TUAREG HORSEMAN.
  Racing across the desert with two thousand of his warrior brethren. Ar med
 to the teeth. SUPERIMPOSED across the SCREEN are the WORDS: TEE SARKRA  -
 1925
 
 A mile across the scorching desert TWO HUNDRED FRENCH FOREIGN LEGIONNA IRES
 scurry through the ruins, preparing for the onslaught. OUR HERO is up  on
 the wall. His Kepi sits at a jaunty angle. Dashing and handsome. This  is
 RICK O'CONNELL. He looks out at the massive SCREAMING horde galloping  at
 him.
 
                               O'CONNELL
 
                I knew this was gonna be a lousy day.
 
 A doughy little Frenchman joins him as he makes his way across the top  of
 the wall. This is BENI.
 
                               BENI 
 
                Personally, I would like to surrender.
                Why can we not just surrender?
 
                               O'CONNELL
 
                Shut-up and gimme your bandolier,
 
 Beni pulls off his cartridge belt. Hands it to O'Connell.
 
                               BENI 
 
                Then let's run away. Right now. while we
                can still make it.
 
 O'Connell throws it on, crisscrossing his own bandolier.
 
                               O'CONNELL 
 
                Now gimme your revolver, you'll
                never use it anyway.
 
 Beni pulls out his pistol and chucks it to O'Connell
 
                               BENI 
 
                Then let's play dead, huh? Nobody ever
                does that anymore
 
 O'Connell slides it into his belt, next to his own revolver
 
                               O'CONNELL 
 
                Now go find me a big stick.
 
                               BENI 
 
                in the desert? What for?
 
 O'Connell turns and goes nose-to-nose with him.
 
                               O'CONNELL 
 
                So I can tie it to your back, you
                appear to be without a spine
 
 The horde of warriors THUNDERS forward. Now a half mile out. Scimitars 
 RATTLING. O'Connell and Beni run through the ruins.
 
                               O'CONNELL 
 
                How'd a guy like you end up in the
                Legion anyways?
 
                               BENI 
 
                I got caught robbing a synagogue. Lots
                of good stuff in them holy places; churches,
                temples, mosques, and who's guarding them?
 
                               O'CONNELL 
 
                Altar boys?
 
                               BENI 
 
                Exactly! I speak seven languages,
                including Hebrew, so my specialty was
                synagogues. How about you? Kill somebody?
 
 Beni trips and accidentally tackles O'Connell to the ground. O'Connell 
 gives him a nasty look.
 
                               O'CONNELL 
 
                No, but I'm considering it.
 
 They get up and run out the gate and down the stone ramp
 
                               BENI
 
                What then? Robbery? Extortion?
                Kidnapping!
 
                               O'CONNELL
 
                None of the above, thank you
 
                               BENI
 
                Then what the hell are you
                doing here!?
 
 They both skid to a stop at the front line as they see the horde of
 warriors.-The SOUND of CHARGING HORSES is deafening. O'Connell gives B eni a
 big cheesy smile.
 
                               O'CONNELL
 
                I was just looking for a good time.
 
 And that's when the cowardly Legionnaire Colonel suddenly panics, cuts  and
 runs. O'Connell instantly stiffens.
 
                               O'CONNELL
 
                Oh shit Steady!
 
 Gives the men around him courage. But onward comes the horde Hoofs pou nding
 the sand. Several more Legionnaires take off.
 
                               O'CONNELL
 
                STEADY!
 
                     (to himself)
 
                What the hell am I sayin'?
 
 The Tuaregs let loose with those horrifying oooo-loo-loog SCREAMS. Mor e
 Legionnaires haul-ass. Beni is one of them.
 
                               O'CONNELL
 
                STEADY!!
 
                     (to himself)
 
                What the hell am I doin'?
 
 The Tuaregs set their rifles and take aim. O'Connell steels himself, c ocks
 and locks. The cartridge in his mouth suddenly snaps, he spits it into  the
 sand. Another BEAT. And then--
 
                               O'CONNELL
 
                FIRE!
 
 The Legionnaires on the ground FIRE. The rifles report with a CRASH. T he
 BLAST blows dozens of Tuaregs clean off their mounts. The prone
 Legionnaires quickly begin to reload.
 
                               O'CONNELL
 
                FIRE!
 
 The kneeling Legionnaires FIRE. More Tuaregs bite the sand. The remain ing
 warriors OPEN FIRE. THUNDER and SMOKE rip the hot air. A third of the
  Legionnaires are killed instantly.
 
                               O'CONNELL
 
                FIRE!
 
 The remaining standing Legionnaires FIRE. Tuaregs spin off their mount s.
 Crash to the sand. And then the entire Tuareg force plows into the rui ns
 and through the Legionnaires. O'Connell grabs the barrel of his rifle  and
 starts CLUBBING riders off their steeds, fighting like a man possessed .
 
 Beni on the other hand, is bellycrawling across the sand, whimpering i n
 full retreat as Legionnaires fall dead all around him. He crawls throu gh
 the front gate.
 
 O'Connell throws his rifle down and goes for his guns. He cross-draws,  gun
 in each hand, starts blowing riders off their mounts.
 
 Beni crawls faster, and then he spots an open TEMPLE DOORWAY amongst t he
 rocks. He gets up and sprints for the door as the last of the Legionna ires
 are shot off their feet behind him. O'Connell's guns go empty.
 
                               O'CONNELL
 
                Son-of-a-bitch.
 
 He turns and runs like hell, right through the front gate. Four Tuareg 
 warriors on massive Arabians haul-ass after him. O'Connell hurdles a s tone
 column, hits the ground running. He spots Beni inside the Temple doorw ay,
 trying to close the heavy sandstone door.
 
                               O'CONNELL
 
                Hey! Beni! Wait up!
 
 Beni has no intention of waiting up, he pushes harder.
 
                               O'CONNELL
 
                What are ya doing?! Wait up!
 
 O'Connell runs faster. Beni pushes harder. The four Horsemen LEAP the  big
 column and CHARGE after him. HOOFS POUNDING.
 
                               O'CONNELL
 
                Don't you close that door!
 
                DON'T YOU CLOSE TRAT DOOR!
 
 Beni closes the door just as O'Connell reaches it. O'Connell SLAMS his  body
 into the door. It doesn't budge
 
                               O'CONNELL
 
                I'm gonna get you for this!
 
 He turns and bolts off around the rocks. Running for his life, weaving 
 through the ruins. The Arabians getting closer and closer. The POUNDIN G
 hoofs getting LOUDER and LOUDER. O'Connell finally spins around and fa ces
 his attackers. The four massive horses crash to a stop in front of him .
 The vicious Tuaregs raise their rifles to finish him off. O'Connell ju st
 stands there, exhausted and beaten, then he slowly lifts his right han d and gives them the bird.
 
 And that's when the horses go ape-shit. All four of them REAR UP. Two  of
 the Riders are THROWN to the ground. The horses SCREECH and BELLOW and 
 SNORT in fear, then buck like fury and haul-ass away as if the devil
 himself had scared them. The thrown Riders get up and race off after t heir
 mounts.
 
 O'Connell just stands there, stunned, then he lifts his right hand and 
 checks out his middle finger. And then he feels the evil himself, and  turns
 around. --The shattered, decrepit statue of Anubis stares back at him. 
 
 Suddenly, the sand begins to shift under O'Connell's feet. He starts t o
 back away, keeping his eyes on the transforming sand, it looks like hu ge
 snakes are wiggling and writhing beneath it, forming lines and shapes, 
 --drawing a picture. O'Connell quickly turns and runs off through the
  ruins. The sand stops moving, and we can now see that, drawn in the sa nd,
 is a picture of IMHOTEP'S SCREAMING FACE.
 
 EXT. RIDGE - DAY
 
 Up on a ridge, A GROUP OF RIDERS watch O'Connell stumble clear of the
  decrepit city. O'Connell feels their presence and looks up. Very diffe rent
 from the Tuaregs, they have BLUE TINTED SKIN and faces covered in stra nge
 PUZZLE-TATTOOS. The Mumia. Still watching Imhotep's grave after all th is
 time.
 
 The MUMIA LEADER is a huge, fierce Man in black robes, with dual scimi tars
 across his waist. His face is both handsome and horrible, blue and
 tattooed. Meet ARDETH BAY. His dark eyes watch O'Connell stagger off i nto
 the open desert ........
 
 EXT. CAIRO - DAY
 
 Cairo, a city so old the stars have actually changed their positions i n the
 sky since it's birth. A city teeming with every form of life. A strang e,
 mysterious, wonderful city. WE SUPERIMPOSE it's name across the SCREEN :
 CAIRO
 
 INT. CAIRO MUSEUM OF ANTIQUITIES - DAY
 
 Deep in the bowels of the museum lie the STACKS. Rows upon rows of tow ering
 bookshelves. Filled with literature on the Antiquities. Standing at th e top
 of a tall ladder between two of these rows and leaning against one of  the
 bookshelves,  is a  rather uninteresting British  GIRL: eye-glasses,
 hair-in-a-bun, long boring dress, your typical prudish nightmare. This  is
 EVELYN CARNARVON. We're going to fall in love with her.
 
 Evelyn pulls a book out from a stack under her arm, blows the dust off  it,
 then places it on a shelf with other books whose titles all begin with  the
 letter "O". Then she grabs another book out from under her arm and rea ds
 the title.
 
                               EVELYN 
 
                Tuthmosis? .... Now how did you get up here?
 
 Carefully, so as not to lose her balance, she looks over her shoulder  to
 the bookshelf behind her, where all the titles begin with the letter ' TO.
 Then she looks down. It's a long way to the bottom. Evelyn gently sets  the
 other books down on the top shelf, then turns and gingerly starts to r each
 across the aisle with the Tuthmosis book. It's a little too far, so sh e
 stretches, reaching, holding the top of the ladder with
 her fingertips, she's almost got it, closer now closer.
 
 And that's when the ladder pulls away from the shelf. Evelyn YELPS, fl ings
 the Tuthmosis book and grabs the top of the ladder, which stands strai ght
 up. Evelyn holds her breath, swaying precariously, a long BEAT, and th en
 she loses her balance, the ladder swings around and Evelyn starts
 stiltwalking down the aisle.
 
                               EVELYN 
 
                OHEIUGM! ! AHHHHHH!
 
 The ladder crosses the aisle, does an about face and heads back the wa y it
 came. Evelyn clings to the top, struggling for balance. The ladder tee ters
 out into the main aisle and picks up speed. Evelyn SCREAMS as it does  a
 180, spins into another aisle and finally crashes to a stop at the top  of a
 bookshelf. Evelyn holds her breath, then SIGHS HEAVILY.
 
 And that's when the bookshelf falls away from her and CRASHES into the  next
 bookshelf. Evelyn slides down the ladder and plops to the floor. She l ooks
 up just as the domino effect kicks-in: each bookshelf crashing into th e
 next. And onward it goes. Bookshelf after bookshelf. Thousands of volu mes
 flinging off shelves and scattering across the floor. It finally ends  as
 the last shelf CRASHES into a wall. Evelyn's eyes are closed. She open s one
 eye. Looks left. Then right. Then opens the other eye and stares at th e
 huge mess.
 
                               EVELYN 
 
                Oops.
 
 The Egyptian CURATOR storms in.
 
                               CURATOR
 
                Look at this! Sons of the Messiah! Give 
                me frogs, flies, locusts, Anything but this! 
                Compared to you, the other plagues were a joy!
 
 Evelyn quickly gets up and starts gathering books.
 
                               EVELYN 
 
                I'm sorry, it was an accident.
 
                               CURATOR
 
                When Ramesses destroyed Syria, it was an 
                accident. You are a catastrophe!  Why do I 
                put up with you?
 
 Evelyn turns to him, trying to contain herself.
 
                               EVELYN 
 
                You put up with me, because I can read and 
                write ancient Egyptian, decipher hieroglyphs 
                and hieratic, and I'm the only person within a
                thousand miles who knows how to properly code 
                and catalogue this library.
 
                               CURATOR
 
                Who needs smart women? I put up with you because 
                your mother and father were our finest patrons, 
                Allah rest their souls. Now straighten up this
                mess!
 
 The Curator storms out. Evelyn just stands there, steaming. And then s he
 hears a NOISE and quickly turns around. A BEAT.
 
                               EVELYN 
 
                Hello?
 
 Quiet. Eerie. And then she hears it again, like feet, slowly shuffling 
 across the floor, coming from a nearby gallery.
 
                               EVELYN
 
                Abdul? Mohammed? Bob?
 
 Evelyn walks through the stacks and enters--
 
 INT. THE RAMESSEUM
 
 Filled with treasures and plunder from the Middle Kingdom. it's very d ark
 and quiet in here, the only LIGHT is from FLICKERING TORCHES at either  end
 of the spooky gallery.
 
 The NOISE again! From the far side of the room. Feet, slowly shuffling ,
 plodding across the floor. Evelyn grabs a torch. Looks around,-at a st atue
 of Anubis, another of Horus, they stare down at Evelyn, who is startin g to
 get scared now. She walks down the aisle. Past a closed sarcophagus. P ast
 cases of ancient artifacts. Past another sarcophagus, --only this one  is
 OPEN! Evelyn freezes, swallows hard, nervously looks around to see who 
 could have opened it. Then she slowly leans forward with the torch, an d
 peers inside.
 
 --A  hideous rotted MUMMY  sits up  and SCREECHES at  her! Evelyn
 SCREAMS, drops the torch and backs away, scared out of her wits. And t hen,
 coming from inside the sarcophagus, she hears a Man LAUGHING. Her eyes 
 narrow as a foppish cad crawls out from behind the Mummy, laughing his  ass
 off, half drunk.
 
                               EVELYN 
 
                You... ! YOU... !
 
                               JONATHAN 
 
                Drunkard? Fool? Rat-bastard? Please call 
                me something original.
 
 Meet JONATHAN CARNARVON. As he crawls out of the sarcophagus, Evelyn p ulls
 a cigarette out of the mummy's mouth.
 
                               EVELYN 
 
                Have you no respect for the dead?
 
                               JONATHAN 
 
                Right now, I only wish to join them.
 
 He grins drunkenly.  Evelyn punches him hard in the chest.
 
                               EVELYN 
 
                Well I wish you'd do it sooner rather than 
                later, before you ruin my
                career the way you've ruined yours.
 
                               JONATHAN 
 
                My dear, sweet, baby sister, I'll have you 
                know, that at this moment my career is on a high note.
  
 He BELCHES, then falls back and sits on the edge of a tomb.
 
                               EVELYN 
 
                High note? Ha! For five years you've been 
                scrounging around Egypt, and what have you 
                to show for it? Nothing.
 
 Jonathan excitedly starts scrounging around in his jacket.
 
                               JONATHAN 
 
                oh yes I do! I have something right here!
 
                               EVELYN 
 
                Oh no, not another worthless trinket, 
                Jonathan, if I bring one more
                piece of junk to the Curator to try 
                and sell for you.
 
 Jonathan pulls out a small, ancient BOX; the collapsed KEY to Imhotep' s
 sarcophagus and coffin. Evelyn is instantly curious, she grabs the box  out
 of his hand.
 
                               EVELYN 
 
                Where did you get this?
 
 Jonathan  knows  her weaknesses,  gives  her  a mischievous  smile.
 
                               JONATHAN 
 
                On a dig, down in Thebes
 
 Evelyn rolls the box around in her hands, mumbling to herself as she
 translates the hieratics and hieroglyphs covering it. Jonathan licks h is
 lips in anticipation.
 
                               JONATHAN 
 
                My whole life I've never found
                anything, Evy Tell me I've
                found something.
 
 Evelyn's fingers play with the various little slats on the box, shifti ng
 them this way and that way, it's like a puzzle box. Then suddenly, it
  UNFOLDS ITSELF, almost-mechanically, turning itself into the KEY. Sitt ing
 inside the open key/box is a folded piece of GOLDEN PAPYRUS. An ANCIEN T
 MAP.
 
                               EVELYN 
 
                Jonathan?
 
                               JONATHAN 
 
                Yes?
 
                               EVELYN 
 
                I think you found something.
 
 INT. CURATOR'S OFFICE - DAY
 
 The Curator sits at his desk, staring through a jeweler's eyepiece at  the key/box.  Evelyn hovers behind him, excited.
 
                               EVELYN
 
                See the cartouche there, it's the official 
                royal seal of Seti the First, I'm sure of it
 
                               CURATOR
 
                Perhaps
 
 Jonathan leans in from across the desk.
 
                               JONATHAN 
 
                Two questions. Who the hell is Seti the First? 
                And was he rich?
 
                               EVELYN
 
                He was the last Pharaoh of the Old Kingdom, 
                said to be the wealthiest Pharaoh of them all.
 
                               JONATHAN 
 
                Alright, good, that's good. I like this fellow, 
                like him very much.
 
 The Curator picks up the MAP. It's actually the exact same map that we 
 established in the opening scenes of the movie.
 
                               EVELYN 
 
                I've already dated it, this map
                is almost four thousand years old.
 
                And the hieratics over here....
 
                (Inhales deeply)
 
                It's Hamunaptra.
 
 The Curator freezes, suddenly very nervous, then he recovers
 
                               CURATOR 
 
                My dear girl, don't be ridiculous, 
                we are scholars, not treasure
                hunters. Hamunaptra is a myth.
 
                               JONATHAN 
 
                Are we talking about the Hamunaptra?
 
                               EVELYN
 
                Yes. The City of The Dead. Where the early 
                Pharaohs were said to have
                hidden the wealth of Egypt.
 
                               JONATHAN 
 
                Right, right, in a big underground treasure 
                chamber. Everybody knows the story. The entire 
                necropolis was rigged to sink into the sand. On
                Pharaoh's command, a flick of the switch! And the 
                whole place could disappear beneath the dunes.
 
                               EVELYN 
 
                All we know is that the city mysteriously 
                vanished around 2,134 B.C.
 
 The Curator holds the  map  closer to  the burning  CANDLE-LAMP.
 
                               CURATOR 
 
                As the Americans would say: it's all fairy 
                tales and hokum.
 
 The map 'accidentally,' CATCHES ON FIRE. The Curator throws it to the
  floor. Jonathan drops to his knees and quickly puts it out. Lifts it u p.
 The left third of the map is now missing.
 
                               JONATHM 
 
                You burned it! You burned off the part with the lost ci ty!
 
                               CURATOR 
 
                It's for the best, I'm sure. Many men have 
                wasted their lives in the foolish pursuit of 
                Hamunaptra, no one has ever found it, most have
                never returned.
 
                               JONATHAN (devastated) 
 
                          You killed my map.
 
                               CURATOR 
 
                I'm sure it was a fake, anyway, I'm 
                surprised at you, Miss
                Carnarvon, to be so fooled.
 
 The Curator reaches for the key/box. Evelyn quickly snatches it off th e
 desk and gives him a very angry, suspicious look.
 
 EXT. CAIRO PRISON - GALLOWS COURTYARD - DAY
 
 Cairo prison. One of the worst hell holes on earth. Every low-life for m of
 scumbag can be found here. The WARDEN, a first rate scumbag himself,
 escorts Evelyn and Jonathan across the gallows courtyard. Evelyn whisp ers
 to Jonathan.
 
                               EVELYN 
 
                You told me you found it on a dig down in Thebes!
 
                               JONATHAN 
 
                I was mistaken.
 
                               EVELYN 
 
                lied to me!
 
                               JONATHM 
 
                I lie to everybody, what makes you so special?
 
                               EVELYN 
 
                I'm your sister.
 
                               JONATHAN 
 
                That just makes you more gullible.
 
                               EVELYN 
 
                You stole it from a drunk at the local Casbah?!
 
                               JONATHAN 
 
                Picked his pocket, actually
 
 EXT. VISITORIS PEN - DAY
 
 The  Warden  ushers  Evelyn and  Jonathan  into  the holding  pen.
 
                               EVELYN 
 
                and what is he in prison for?
 
                               WARDEN 
 
                I did not know, so when I heard you were coming, 
                I asked him that myself.
 
                               EVELYN 
 
                And what did he say?
 
                               WARDEN 
 
                He said,....he was just looking for a good time.
 
 The interior cell door BURSTS OPEN. O'Connell is in chains, dragged by  FOUR
 GUARDS, they shove him up to the cell bars. From the looks of it, he's  been
 here awhile; his face is half hidden by long hair, a scraggly beard an d
 many new bruises. Evelyn looks at him, disgusted by his appearance.
 
                               EVELYN 
 
                But he's just a filthy criminal?
 
                               JONATHAN (cringing)
 
                Way to go, Evy.
 
 O'Connell gives Evelyn  the  once over,  then looks  at Jonathan.
 
                               O'CONNELL
 
                So who's the broad?
 
                               EVELYN
 
                Broad?!
 
                               JONATHAN
 
                She's my sister, actually.
 
                               O'CONNELL
 
               Yeah? Well, ....I'm sure she's
               not a total loss.
 
 Evelyn is stunned and furious. The Warden heads out  the door.
 
                               WARDEN 
 
                I'll be back in a moment.
 
                               O'CONNELL (sarcastic)
 
                I tremble with anticipation.
 
 A Guard CLUBS O'Connell across the head, O'Connell's face bounces off  the
 metal bars. He shows no pain, but just looks back and gives the Guard  a
 nasty look. Evelyn steps closer.
 
                               EVELYN
 
                We uh,...found .... your puzzle box,
                and we've come to ask you about it.
 
                               O'CONNELL 
 
                No.
 
                               EVELYN
 
                No?
 
                               O'CONNELL
 
                No. ...You came to ask me about
                Hamunaptra.
 
 Evelyn and Jonathan quickly look around, hoping the guards didn't hear  him.
 They step closer. Evelyn plays coy.
 
                               EVELYN
 
                How do you know the box pertains
                to Hamunaptra?
 
                               O'CONNELL
 
                Because that's where I found it.
                I was there.
 
 Evelyn is dumbstruck. But Jonathan looks suspicious
 
                               JONATHAN
 
                How do we know that's not a
                load of pig swallow?
 
 O'Connell  looks  closer  at  Jonathan,  a  glint  of  recognition.
 
                               O'CONNELL
 
                Hey,....don't I know you?
 
                               JONATHAN
 
                Um, well, you see....
 
 O'Connell's FIST comes flying through the bars, hits Jonathan square i n the
 jaw, DECKS HIM. He hits the floor. Out cold. A Guard CLUBS O'Connell.  His
 head bounces off the bars again. He shows no pain, but gives the Guard 
 another nasty look. Evelyn looks down at her brother, then back at
 O'Connell.
 
                               EVELYN
 
                You were actually at Hamunaptra?
 
                               O'CONNELL
 
                I just decked your brother
 
                               EVELYN
 
                Yes, well, (shrugs) I know my brother.
 
 O'Connell  almost smiles. There's a bit of spark to this girl.
 
                               O'CONNELL
 
                Yeah, I was there.
 
                               EVELYN
 
                You swear?
 
                               O'CONNELL
 
                Every damn day
 
                               EVELYN
 
                No, I mean--
 
                               O'CONNELL
 
                --I know what you mean. I was
                there, alright. Seti's place.
                The City Of The Dead.
 
                               EVELYN
 
                What did you find? What did you see?
 
                               O'CONNELL
 
                I found sand. I saw death.
 
 The warden enters.  Evelyn quickly leans closer to O'Connell.
 
                               EVELYN
 
                Could you tell me how to get
                there? The exact location?
 
                               O'CONNELL 
 
                Want to know?
 
 Evelyn leans in even closer
 
                               EVELYN
 
                Yes.
 
                               O'CONNELL 
 
                Really want to know?
 
 She leans her face right up to the bars, nervous  and excited
 
                               EVELYN
 
                Yes.
 
 O'Connell steps forward and KISSES her full on the lips.
 
                               O'CONNELL
 
                Then get me the hell outta here
 
 Evelyn is stunned. A Guard CLUBS him, his face bounces off the bars ag ain,
 but before he can react the Guards GRAB him, YANK him away from the ba rs
 and DRAG him out of the room.
 
                               EVELYN
 
                Where are they taking him?
 
                               WARDEN
 
                To be hanged.
 
 Evelyn is shocked. The warden shows-off his green teeth
 
                               WARDEN
 
                Apparently, he had a very good time,
 
 EXT. GALLOWS COURTYARD - DAY
 
 Hundreds of filthy PRISONERS stare down onto the gallows as the hangma n's
 noose is draped over O'Connell's head and cinched tight around his nec k.
 Evelyn follows the warden onto a balcony above the gallows. The prison ers
 all go dead quiet at the sight of her; like jackals staring at fresh m eat.
 
                               WARDEN
 
                No women allowed.
 
                               EVELYN
 
                I am an English woman.
 
 This seems to confuse the Warden, he shrugs and sits down.
 
 O'Connell looks up as Evelyn plops down beside the Warden
 
                               EVELYN
 
                I will give you one hundred
                pounds to spare his life.
 
                               WARDEN
 
                I would pay one hundred pounds
                just to see him hang.
 
                               EVELYN
 
                Two hundred pounds.
 
                               WARDEN
 
                Proceed!
 
                               EVELYN
 
                Three hundred pounds!
 
 O'Connell can hear every word, he looks hopeful. Other than
 Evelyn, you could hear a pin drop. The HANGMAN turns to him
 
                               HANGMAN
 
                Any last requests, pig?
 
                               O'CONNELL
 
                Yeah, I'd like ya to let me go
 
 The Hangman grabs the lever to the trapdoor.
 
                               EVELYN
 
                FIVE HUNDRED POUNDS!
 
 The Warden sets his greasy, lecherous hand on Evelyn's leg.
 
                               WARDEN
 
                And what else?
 
 Evelyn is revolted, she quickly shoves his hand away.
 
 -Insulted, the Warden angrily turns and gestures to the
 Hangman, who pulls the lever. The trapdoor DROPS AWAY.
 
                               EVELYN
 
                NOOO!
 
 
 O'Connell DROPS through the hole. The rope pays-out. Then
 JERKS TAUGHT. O'Connell's body SNAPS at the end of the rope.
 But he's still alive, because--
 
                               WARDEN
 
                His neck did not break! Good!
 
 Now we watch him strangle to death.
 
 The prisoners go ape-shit, SCREAMING and SHOUTING in anger.
 The GUARDS look around, nervous. O'Connell struggles at the
 end of the rope, gagging. Evelyn is horrified, she quickly
 turns to the warden, leans forward and whispers in his ear.
 
                               EVELYN
 
                He knows the location to Hamunaptra.
 
 The warden spins around and faces her
 
                               WARDEN
 
                You lie.
 
                               EVELYN
 
                I would never!
 
 At the end of the rope, O'Connell is choking and gagging and
 turning several shades of red. The Warden stares at Evelyn.
 
                               WARDEN
 
                Are you saying this filthy godless
                son of a pig knows where to find
                The City Of The Dead? Truly?
 
                               EVELYN
 
                Yes and if you cut him down,
                we will give you ten percent.
 
                               WARDEN
 
                Fifty percent.
 
                               EVELYN
 
                Twenty.
 
                               WARDEN
 
                Forty.
 
 Evelyn hesitates, bites her lip. O'Connell's eyes bulge as he
 looks up at her, he can't believe this girl.
 
                               O'CONNELL
 
                Give .... give him .... give him GLAAAA--!
 
                               EVELYN
 
                Twenty-five percent, and not
                one single farthing more.
 
 
 The warden flashes a big green smile, then YELLS in Arabic
 
 A scimitar SLASHES the air. The rope is CUT. O'Connell
 CRASHES to the ground. Half dead. Rolls over. GAGGING.
 
 All of the prisoners BURST INTO CHEERS. O'Connell looks
 up at Evelyn. She smiles broadly and waves down at him.
 
 CURATOR'S OFFICE - NIGHT
 
 CANDLE LIGHT FLICKERS across the Curator's face.
 
                               CURATOR
 
                She must die
 
 Standing in the shadows across from his desk are THREE MUMIA:
 blue tinted skin, hideous facial tattoos, --the works. One of
 the Mumia has a rusty metal HOOK for a hand. He shrugs.
 
                               HOOK
 
                She is like all the others.
                She will die in the desert.
 
                               CURATOR
 
                No! She has seen too much. She
                knows too much.
 
 The Curator leans across his desk, fear in his eyes.
 
                               CURATOR
 
                Not only does she have a map,
                but she has the key.
 
 Spooks the hell out of the Mumia guys.
 
                               HOOK
 
                The key!? She has the lost key!?
 
                               CURATOR
 
                Yes. No one has ever had so much,
                been so close. We must stop her,
                or it will be the end of us all.
 
                               HOOK
 
                Then we will kill her, we will
                kill her and all those with her.
 
                               CURATOR
 
                And burn the map and retrieve the key.
 
                               HOOK
 
                It will be done. But what of
                the American expedition? They
                leave tomorrow as well.
 
 
 
                               CURATOR
 
                Forget the bumbling Americans,
                they will be like all the others.
                without the map to guide them, how
                can they possibly find Hamunaptra?
 
 EXT. GIZA PORT - DAY
 
 SMASH CUT TO: our old traitorous friend BENI,
 
                               BENI
 
                It is three days down the Nile,
                then two days by camel, sahibs.
 
 WE CRANE BACK: to reveal Beni standing on the bow of a
 PASSENGER BARGE. Surrounded by DANIELS, HENDERSON and BURNS,
 
                               DANIELS
 
                For all the money we're paying
                you, something better god-damned
                well be under that sand.
 
 WE KEEP CRANING BACK: as Henderson slaps Daniels on the back.
 
                               HENDERSON
 
                "Hamunaptra," Daniels, that's
                all ya gotta keep sayin, to
                yourself, "Hamunaptra."
 
 Now we see all of GIZA PORT: Team of explorers swarm the
 docks. Across the Nile, the PYRAMIDS spike the sky. Evelyn
 and Jonathan walk along the boardwalk besieged by HAWKERS
 selling everything from toy tombs to King Tut action figures.
 
                               EVELYN
 
                Do you really think he'll show up?
 
                               JONATHAN
 
                Undoubtedly, I know the breed,
                he may be a cowboy, but his
                word is his word.
 
                               EVELYN
 
                Personally, I think he's filthy,
                rude and a complete scoundrel.
                I don't like him one bit.
 
                               O'CONNELL (o.s.)
 
                Anyone I know?
 
 They both turn. O'Connell walks up; shaved, showered, spit
 and polished, with a new haircut and clothes. He looks more
 dashing and handsome than ever. Evelyn is suitably impressed.
 
                               EVELYN
 
                Oh .... um,...hello.
 
 Jonathan grabs O'Connell's arm and shakes his hand.
 
                               JONATHAN
 
                Smashing day for the start of
                an adventure, eh, O'Connell?
 
 O'Connell quickly checks his pockets.
 
                               O'CONNELL
 
                Yeah, sure, smashing.
 
 He finds his wallet and relaxes. DIRECTLY ABOVE HIM: on the
 bow of the barge, Burns wipes his bifocals and turns to Beni.
 
                               BURNS
 
                You're sure Hamunaptra is out there?
 
                               BENI
 
                Along with the scorched bones
                of my entire garrison, sahib.
 
 And that's when Beni spots O'Connell. Beni shakes his head,
 as if seeing a mirage, then starts backing away from the men.
 
                               BENI
 
                A thousand pardons, my good sahibs
                but there is much work to be done.
 
 Beni quickly scurries off, vanishing down into the hold.
 
 BACK DOWN WITH: Evelyn, recovering, she clears her throat.
 
                               EVELYN
 
                Mister O'Connell, can you look
                me in the eye, and guarantee me
                this is not some sort of flimflam?
                Because if it is, I'm warning you--
 
 --O'Connell steps up close to Evelyn, invading her space
 looks her straight in the eye. Evelyn doesn't back away.
 
                               O'CONNELL
 
                All I can tell you, miss, is that my
                Colonel found that map in an ancient
                fortress, and the whole damn garrison
                believed in it so much, that without
                orders, we marched halfway across
                Libya and into Egypt to find that city.
                Like I told ya, all I saw was sand.
                Everybody else was wiped-out by
                Tuareg warriors. I'll take your bags.
 
 
 
 O'Connell takes her bags and heads up the gangplank and onto
 
 THE SAME PASSENGER BARGE THAT BENI AND THE AMERICANS ARE ON.
 
 Evelyn's eyes follow him, a bit wistfully. Jonathan sees it.
 
                               JONATHAN
 
                Yes, yes, you're right, filthy,
                rude, a complete scoundrel,
                nothing to like there at all.
 
 Evelyn gives him a look. Jonathan just grins. And that's when
 the warden suddenly brushes past, tipping his raggedy hat.
 
                               WARDEN
 
                A bright good morning to all.
 
                               EVELYN
 
                What are you doing here?
 
                               WARDEN
 
                I have come to protect my
                investment, thank you very much.
 
 And up the plank he goes. Evelyn and Jonathan share a look.
 
 WE GO WIDE AGAIN: as the barge pulls out and heads down the
 Nile. WE TILT UP: to the SUN, which then DISSOLVES into--
 
 EXT. RIVER NILE - NIGHT
 
 --The MOON, shining down on the desert. The THREE VICIOUS
 MUMIA quietly glide a narrow skiff out onto the river. The
 one with the hook sits in the middle of the skiff, the other
 two row, heading for the PASSENGER BARGE coming their way.
 
 EXT. THE BAR AT THE BOW - NIGHT
 
 Jonathan and the three Americans are playing poker. O'Connell
 comes out a door carrying a GUNNY-SACK.
 
                               JONATHAN
 
                Sit down, O'Connell, sit down,
                we could use another good player.
 
                               O'CONNELL
 
                I only gamble with my life,
                never my money.
 
                               DANIELS
 
                Never? What if I were to wager
                five hundred dollars says we
                get to Hamunaptra before you?
 
 O'Connell returns Daniel's cocky look.
 
 
                               O'CONNELL
 
                Yer on.
 
 Burns slips on his dirty bifocals.
 
                               BURNS
 
                What makes you so confident, sir?
 
                               O'CONNELL
 
                What makes you?
 
 Henderson spits a wad of chew into a spittoon.
 
                               HENDERSON
 
                We got us a man who's actually been there
 
 O'Connell's poker face drops, perplexed. Same with Jonathan
 
                               JONATHAN
 
                I say, what a coincidence, why--
 
 --O'Connell 'accidentally' hits him in the ribs with the
 gunny-sack, shutting him up. Jonathan quickly covers.
 
                               JONATHAN
 
                --whose deal is it? Is it my deal?
                I thought I just dealt?
 
 EXT. BARGE - NIGHT
 
 Evelyn sits on a table, staring out over the passing river.
 The gunny-sack DROPS onto the table, startling her.
 
                               O'CONNELL
 
                Sorry, didn't mean to scare ya
 
                               ELVELYN
 
                The only thing that scares me,
                Mister O'Connell, are your manners,
 
                               O'CONNELL
 
                Still angry that I kissed ya, huh?
 
                               EVELYN
 
                If you call that a kiss.
 
 O'Connell reaches into the gunny-sack and starts pulling out
 revolvers, pistols, hunting knives, a massive elephant gun,
 and a half dozen carefully wrapped sticks of dynamite.
 
                               EVELYN
 
                Did I miss something? Are we
                going into battle?
 
 
 
                               O'CONNELL
 
                The last time I was at that place
                everybody I was with died.
 
 This takes the smile off Evelyn's face. O'Connell starts
 dismantling and cleaning the guns.
 
                               O'CONNELL
 
                There's something out there, you
                know, something under that sand.
 
                               EVELYN
 
                Yes, I'm hoping to find a certain
                artifact, a book, actually, my
                brother thinks there's treasure.
 
                What do you think is out there?
 
 O'Connell looks into Evelyn's eyes.
 
                               O'CONNELL
 
                Evil. The Tuaregs and the Bedouin
                believe that Hamunaptra is cursed,
                they call it, "the doorway to hell"
 
                               EVELYN
 
                Ahmar is Ossirion. "Passageway
                to the underworld", actually.
 
 She gives him a know-it-all grin.
 
                               EVELYN
 
                I don't believe in fairy tales
                and hokum, Mister 0'Connell, but
                I do believe that one of the most
                famous books in history is buried
                out there, The Book Of The Living
                It's what first interested me in
                Egypt as a child. It's why I came
                here, sort of a life's pursuit.
 
                               O'CONNELL
 
                And the fact that they say it's
                made out of pure gold, makes no
                nevermind to you, right?
 
 Evelyn is surprised by his knowledge.
 
                               EVELYN
 
                You know your history.
 
                               O'CONNELL
 
                I know my treasure.-
 
 
 Evelyn gets up to go, then she hesitates, nervous, she turns
 back to O'Connell, and as matter-of-fact as possible says:
 
                               EVELYN
 
                By the way, ...why did you kiss me?
 
 O'Connell, cleaning his guns, just shrugs his shoulders
 
                               O'CONNELL
 
                I was about to be hanged, seemed
                like a good idea at the time.
 
 Evelyn's eyes widen, furious, she turns and storms off.
 
 O'Connell looks up, watching her leave, a bit perplexed
 
                               O'CONNELL
 
                What? .... Wha'd I say?
 
 Then he hears someone SNICKERING under the table. He quickly
 reaches down, grabs that someone and lifts him up. It's Beni.
 
                               BENI
 
                My very good friend! What a surprise
 
                               O'CONNELL
 
                Why if it ain't my little buddy,
                Beni. I outta kill you.
 
 O'Connell sticks a knife under Beni's throat. Beni swallows
 hard, then tries to weasel his way out with a big grin.
 
                               BENI
 
                You never were any good with
                the ladies, O'Connell.
 
                               O'CONNELL
 
                So you're the one leading the
                Americans, I shoulda figured.
                So what's the scam? You get 'em
 
 out in the middle of the desert
 
 then leave 'em to rot?
 
                               BENI
 
                Unfortunately no, these Americans
                are smart, they pay me only half
                now, half when I get them back to
                Cairo, so I must go all the way.
 
 O'Connell pulls the knife away. Beni relaxes, rubs his neck.
 
                               BENI
 
                You never believed in Hamunaptra,
                O'Connell. Why are you going back?
                The devil himself lives out there.
                
 
 They look as they hear Evelyn YELP. A single CAMEL in the
 HORSE PADDOCK takes another bite at her. She YELPS again and
 backs away. O'Connell grins as Evelyn flees down the deck.
 
                               O'CONNELL
 
                The girl saved my life, figured
                it was the least I could do,
                keep her out of trouble.
 
                               BENI
 
                You always did have more balls
                than brains.
 
 O'Connell's eyes narrow at the insult, he looks back at Beni
 
                               O'CONNELL
 
                Let's make us even, shall we?
 
                               BENI
 
                Even?
 
 O'Connell grabs him and chucks him over the side of the
 barge. Beni SPLASHES into the river. O'Connell takes his
 gunny-sack and starts walking off down the deck.
 
                               BENI(o.s)
 
                O'Connell! I am going to kill
                you for this!
 
                               O'CONNELL
 
                Sounds familiar.
 
 And that's when he spots THREE SETS OF WET FOOTPRINTS, coming
 up over the railing from the river and heading down the deck.
 
 O'Connell quickly looks around, immediately on the alert.
 
 INT. EVELYN'S CABIN - NIGHT
 
 Evelyn, wearing a nightgown, stands in front of a mirror. She
 gives her head a good shake, letting her hair fall loose over
 her bare shoulders. Then she turns around, RIGHT
 THERE IS ONE OF THE HIDEOUS MUMIA! It's Hook. He slams his
 hand over her mouth and lifts up his hook, ready to strike.
 
                               HOOK
 
                Where is the map?
 
 Evelyn's terrified eyes glance down. Hook looks over, sees
 the map lying next to a flickering candle on a nearby table,
 
                               HOOK
 
                And the key? Where is the key?
 
 Evelyn's eyes look confused. She shakes her head. Hook grins,
 
                               HOOK
 
                Then I'll find it myself,
 
 He cocks his hook, about to kill her. And that's when the
 door is KICKED OPEN. O'Connell BURSTS IN, gun in each hand.
 Hook spins Evelyn around and holds her out in front of him.
 O'Connell looks at her.
 
                               O'CONNELL
 
                Friend of yours?
 
 Evelyn's eyes widen. And that's when the candle on the table
 FLICKERS. Everything happens at once, READ FAST: O'Connell
 spins around just as a window BURSTS OPEN. A Mumia leans in.
 FIRES A GUN. Woodchips BLAST OFF the wall next to O'Connell's
 head. He returns FIRE. Kills the Mumia. The Mumia falls back.
 
 FIRING BLINDLY.-A LANTERN in the room is BLASTED. Kerosene
 SPLASHES across the wall. BURSTS INTO FLAMES. Evelyn grabs
 the candle on the table and JAMS IT back over her shoulder,
 right into Hook's EYE. He SCREECHES in pain and lets her go.
 O'Connell grabs her and YANKS her out of the FLAMING ROOM.
 
 HALLWAY - NIGHT
 
 O'Connell pulls Evelyn down the hall, she tries to jerk free.
 
                               EVELYN
 
                The map! We need the map!
 
 He shoves her up against a wall.
 
                               O'CONNELL
 
                Relax! I'm the map!
                (taps his forehead)
                It's all up here.
 
                               EVELYN
 
                Oh that's comforting.
 
 O'Connell gives her a look, then pulls her forward
 
                               O'CONNELL
 
                C'mon, there's still one more of
                those guys around here somewhere.
 
 EVELYN'S FLAMING ROOM - NIGHT
 
 Hot melted wax covers Hook's face as he holds his sore eye
 and struggles to the door. Then he notices the key/box on the
 floor. He bends over to pick it up. And that's when the door
 is KICKED OPEN again, it hits him in the ass and knocks him
 into the fire. Jonathan leans in. Sees nothing but flames.
 
 
 
                               JONATHAN
 
                EVY!!
 
 Then he sees the key/box on the floor and picks it up,
 A HAND suddenly snatches the key/box away from him.
 
                               JONATHAN
 
                Hey that's mine---
 
 it's Hook. His backside is now ON FIRE. He lifts his pistol.
 Jonathan quickly backpedals out the door as Hook OPENS FIRE.
 
 EXT. CAMEL PADDOCK - NIGHT
 
 O'Connell and Evelyn race out onto the deck near the horse
 paddock. People are SCREAMING and SHOUTING, lots of panic.
 BLAM! A chunk of the wall is BLOWN OFF next to Evelyn's head.
 O'Connell pivots and FIRES BACK. It's the last Mumia, on the
 other side of the paddock. He and O'Connell exchange GUNFIRE.
 
 Another LANTERN BURSTS INTO FLAMES. O'Connell SHOOTS OFF the
 paddock lock. The horses go nuts. O'Connell FIRES over their
 heads. They CHARGE FORWARD and CRASH through the door. The
 Mumia SCREAMS as the horses STAMPEDE over him. FLAMES sweep
 up the walls and race across the roof. Half the barge is now
 ON FIRE. O'Connell throws the gunny-sack over his shoulder.
 
                               O'CONNELL
 
                Can you swim?
 
                               EVELYN
 
                well of course I can swim, if
                the occasion calls for it.
 
                               O'CONNELL
 
                Trust me,
 
 He picks her up and throws her over the side
 
                               O'CONNELL
 
                The occasion calls for it.
 
 Evelyn SPLASHES into the water. O'Connell dives in after her.
 
 EXT. BARGE BOW - NIGHT
 
 Jonathan runs out onto the bow, sees the three Americans,
 guns in every hand, fanning their pistols, SHOOTING
 everything in sight. Jonathan just shakes his head.
 
                               JONATHAN
 
                Americans.
 
 Hook suddenly stumbles up behind him, --now a FLAMING TORCH.
 Jonathan turns around, Hook grabs him by the throat with his
 FLAMING ARM and pins him to the cabin wall. Jonathan's eyes
 widen as he sees a hook rising up inside the FLAMES about to
 strike him. The Americans pivot and OPEN FIRE. Blow Hook over
 the railing. Jonathan turns to th | 
 
 
 |