发信人: whitesnake(maya) 
整理人: kgb(2001-02-17 17:50:05), 站内信件
 | 
 
 
KISS (USA)
 
 Ace Frehley: guitar
 Paul Stanley: guitar
 Gene Simmons: bass
 Peter Criss: drums
 
 This band was formed in late 1971 by Paul Stanley and Gene Simmons,
 who had recorded an unreleased album with their former band. Kiss’s
 finances were helped by the duo doing commercial jingles, and session
 work which included background vocals on an album by Lyn Christopher
 which surfaced in 1972. Peter Criss was recruited from a band called
 Chelsea who had recorded a self-titled album for MCA; and lead guitarist
 Ace Frehley was the result of auditions that the band held.
   Kiss adopted a glam image like their rivals the New York Dolls, and
 the image blossomed into platform-heeled, full-face painted fantasy
 figures. The band have deliberately not been photographed without their
 makeup. They were dicovered by Bill Aucoin in a Times Square showcase
 gig, and he later became their manager and got them a deal with the
 newly formed Casablanca.
   Kiss’s first album was released in early 1974. The band became big-
 time in 1975 thanks to the loyal Detroit following, the Alive! Album
 and the hit-single anthem ‘Rock and Roll all Nite’. Success followed
 success with merchandizing raking in money. The Bob Ezrin-produced
 Destroyer and the single ‘Beth’ earned Peter Criss a major US
 songwriter award.
   During the late 1970s, Kiss were a massive success, and two Marvel
 comics portrayed the members of the band as super-heroes; they also
 made a fantasy film, Kiss in Attack of the Phantom, filmed on location
 at California’s Magic Mountain Amusement Park. The year 1978 saw the
 release of four solo albums, one each by all the band members, under
 their own and their group’s name. Simmons’ was particularly star-
 studded with guests such as Joe Perry, Bob Seger, Cheap Trick’s Rick
 Neilsen, Starz’s Richie Ranno, Cher and Donna Summer. The single from
 Simmons’ album, ‘Radioactive’, reached number 41 in the UK charts.
 1979 produced the Desmond Child co-written ‘I Was Made for Lovin’
 You’, a top UK hit and a major top 10 single elsewhere.
   In 1980 Peter Criss left the band to pursue a solo career and a
 session drummer was used on Unmasked. Eric Carr joined in time for
 the world tour at the end of 1980 and he recorded The Elder with the
 band. Rumours of Kiss disbanding abounded in early 1982 before the
 release of a new compilation LP, due to Ace Frehley’s ill health,
 but Frehley reappeared with the band on a late 1982 promotional visit
 to the UK following the release of Creatures of the Night. Later it
 was learnt that Vinnie Vincent alias Cusano of Treasure played on this
 last album, not Frehley.
   With the group’s popularity on the decline, a publicity drive was
 instigated in 1983 to support the album Lick It Up. The greasepaint
 was removed, the group unmasked themselves and revealed their true
 identities. If worked! Lick It Up heralded a new rejuvenated sound
 reminiscent of their prime-peiod anthems. There was a massive world
 tour to promote the album and it charted in the US top twenty and
 so cemented a new lease of life. With illness besetting proposed
 new member Mark St John’s live debut in 1984 to support the Animalize
 album, Bruce Kulick joined the band for European and British dates.
 For their 1985 album recording, the Kiss line-up reads Simmons,
 Stanley, Kulick and Carr.
   Although the early part of the 1980s saw internal group problems,
 their recording work reached a new high. The releases of 1983 and
 1984, the latter particularly, were vintage Kiss. The ‘live’ Kiss
 of 1984 was further joy to Kiss fans who must have wondered if the
 all-time greats had shot their bolt.
   The momentum was not maintained but, as is their seeming wont and
 practice, Kiss were back in form for the last album of the eighties,
 with many seeing the album possessing the urgency of vintage mid-
 seventies. In 1989 Stanley and Kulick hit the road, while Simmons
 successfully took King Diamond to court for using facial make-up
 in the manner of early Kiss members.
 
 Kiss (Casablanca) 1974
 Hotter than Hell (Casablanca) 1974
 Dressed to Kill (Casablanca) 1975
 Alive! (Casablanca) 1975
 Destroyer (Casablanca) 1976
 Rock ’n’ Roll Over (Casablanca) 1976
 Love Gun (Casablanca) 1977
 Alive Two (Casablanca) 1977
 Double Platinum (Casablanca) 1978
 Dynasty (Casablanca) 1979
 Unmasked (Casablanca) 1980
 The Elder (Casablanca) 1981
 Killers (Casablanca) 1982
 Creatures of the Night (Casablanca) 1982
 Lick It Up (Vertigo) 1983
 Animalize (Vertigo) 1984
 Asylum (Vertigo) 1985
 Crazy Nights (Vertigo) 1987
 Smashes, Trashes & Hits (Vertigo) 1988
 Hot in the Shade (Vertigo) 1989
 
 
 KIX (USA)
 
 Steve Whiteman: vocals
 Ronnie Young: guitar
 Brian Forsythe: guitar
 Donnie Purnell: bass
 Jimmy Chalfant: drums
 
 Very aggressive New York rockers with similarities to Riot and Kiss.
 
 Atomic Bomb (Atlantic) 1981
 Cool Kids (Atlantic) 1983
 Midnight Dynamite (Atlantic) 1985
 Blow My Fuse (Atlantic) 1988
 
 
 REGGIE KNIGHTON (USA)
 
 Reggie Knighton: guitar, vocals
 Brian Ray: guitar
 Kurhs Teel: bass
 Glenn Symmonds: drums
 
 Reggie Knighton’s first LP is weak pop-rock with very strong lyrics.
 Reggie Knighton Band is masterful heavy rock with the best and fattest
 drum sound since John Bonham. An acquired taste, but the second album
 is recommended.
 
 Reggie Knighton (Columbia) 1977
 Reggie Knighton Band (Arc) 1978
 
 
 KOOGA (UK)
 
 Neville MacDonald: vocals, guitar
 Neil Garland: keyboards
 David Howells: bass
 Martin Williams: drums
 
 Welsh rock band formed in 1981 and led by the stupendous vocalizing of
 Neville MacDonald, a man whose so far unrecognized potential hints at
 true greats such as David Coverdale, Frankie Miller and Paul Rodgers.
 Their debut album, recorded on a shoestring budget, fails to ignite
 their inherent greatness and the group have subsequently gone through
 several major line-up re-shuffles since. MacDonald remains, however,
 a so far untapped would-be-star.
 
 Across the Water (High Dragon) 1986
 
 
 JONAH KOSLEN (USA)
 
 If only Jonah Koslen could have had the breaks Russ Ballard successfully
 capitalized upon! Without doubt America’s premiere songwriter, a man
 who pens the most articulate, catchy, organized and polished songs this
 side of Tom Petty. He rose to national recognition as co-songwriter of the
 Michael Stanley Band and then split to form Breathless, whose respectable
 and at times provocative form of Mid-west rock ’n’ roll romance made little
 impact commercially but scored heavily amongst critics. Aces is a biting
 example of tained misfortune; at its worst it hints at pretension but at
 best is a class docket of total omniscience. Koslen now resides in
 California, a victim of gracious defeat. If only . . .
 
 Aces (Ransom) 1983
 
 
 PAUL KOSSOFF (UK)
 
 The son of actor David Kossoff, Paul was born on 14 June 1950. After
 forming Free he was hailed as one of the greatest and most influential
 blues guitarists of the 1970s. His style was unmistakable, being almost
 gentle in its delivery but without the array of effects on which most
 guitarists of the time relied.
   After the initial rise of Free, Kossoff began to develop an ever-
 increasing dependence on drugs. This dogged his career throughout the
 early to mid-1970s and eventually led to his death.
   After Free split, Kossoff set about forming his own outfit and in 1975
 he put together Back Street Crawler (titled after his first solo album).
 Just as they were about to embark on a major UK tour, Kossoff suffered
 a major heart-attack – at one point he legally died – as a result of
 his drug problems. Ironically, at this point he had quit the drug scene
 and was talking enthusiastically about his come back. The tour was re-
 scheduled for spring 1976, but on 19 March Kossoff died in his sleep,
 apparently due to another massive heart-attack, on board a plane midway
 between New York and Los Angeles. Back Street Crawler continued their
 career as Crawler. Kossoff’s death was one of the most tragic in rock
 history.
 
 Back Street Crawler (Island) 1973
 The Band Plays On (Atlantic) 1975
 Second Street (Atlantic) 1976
 Koss (DJM) 1977
 Croydon, June 15, 1975 (Street Tunes) 1983
 Blue Soul (Island) 1986
 Koss (Castle) 1987
 
 
 KREATOR (Germany)
 
 Ventor: vocals, drums
 Mille: guitar
 Rob: bass
 
 Formed in Essen, Germany during the mid-eighties, originally as a trio
 under the name of Tormentor, and debuting in 1985 with Endless Pain, a
 hackneyed thrash metal workout conjuring up comparisons to Slayer and,
 more advanced, Celtic Frost. Subsequent recordings have shown drastic
 improvement, despite suffering from a number of line-up reshuffles,
 helping to establish the group at the forefront of German thrash.
 
 Endless Pain (Noise) 1985
 Pleasure to Kill (Noise) 1986
 Terrible Certainty (Noise) 1987
 Extreme Aggression (Noise) 1989
 
 
 KROKUS (Switzerland)
 
 Marc Storace: vocals
 Fernando Van Arb: guitar
 Tommy Kiefer: guitar
 Chris Van Rohr: bass
 Fready Steady: drums
 
 Krokus was formed in Switzerland during the mid-1970s. The only non-
 Swiss member is Maltese-born Storace who joined the group when they
 decided to try for international recognition. The first sign of
 reasonable British interest in Krokus came with release of the group’s
 fourth album, Metal Rendez-vous. The same year, 1980, saw the group
 playing summer festivals at Reading and Loch Lomond.
   1981 saw the release of Hardware which was tied in with a major twenty-
 venue tour. The album charted and there was also reaction from rock
 record buyers to the 1982 album One Vice at a Time, which enjoyed chart
 status albeit briefly. The album shows the band’s ability to riff
 aggressively, but for all their power and ability to create hard-rock
 excitement, the band have not established a clear musical identity and
 they plunder AC/DC riffs continuously. In 1982 Kiefer was replaced by
 roadie Mark Kohler. Pace and Kohler were removed in 1983 but in a
 further switch Kohler returned and replaced Rohr. Patrick Mason, ex-
 Swiss band Crown, joined briefly on guitar and vocals but soon left,
 with Pace returning. The band’s 1984 album gave them a fair degree of
 American success but their overall survival seemed dependent upon the
 definition of a style that is entirely their own.
   Kesier committed suicide in 1986. Chris Van Rohr returned in 1987 with
 Kesier gone, and Storace given his cards. Fernando Van Arb left and was
 replaced by Rohr’s friend Manny Maurer, who had played on his solo album
 Hammer and Tongue.
 
 Krokus (Schmontz) 1975
 To You All (Schmontz) 1977
 Painkiller (Mercury) 1978
 Metal Rendez-vous (Ariola) 1980
 Hardware (Ariola) 1981
 One Vice at a Time (Ariola) 1982
 Headhunters (Arista) 1983
 The Blitz (Arista) 1984
 Change of Address (Arista) 1985
 Alive and Screamin’ (Arista) 1986
 Heart Attack (MCA) 1987
 Stampede (Ariola) 1990
 
 
 K-WEST (Belgium)
 
 Dino Polizzi: vocals
 Manu Gualda: guitar
 Patrice Lezan de Malizard: guitar
 Dany Huppermans: bass
 Louis Lambrecht: keyboards
 Rudy Lenners: drums
 
 Belgian outfit formed by ex-Scorpions drummer Rudy Lenners. Their only
 LP is a superb slice of American-influenced AOR mayhem. Sadly, they
 split up in 1984 but Lenners can now be found in Steelover.
 
 First Invasion (Mausoleum) 1983
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |