发信人: whitesnake(maya) 
整理人: kgb(2001-02-17 17:50:05), 站内信件
 | 
 
 
KANSAS (USA)
 
 John Elephante: keyboards, vocals
 Kerry Livgren: guitar, keyboards
 Rich Williams: guitar
 Robby Steinhardt: violin
 Dave Hope: bass
 Paul Ehart: drums
 
 This band hails from Topeka in Kansas. During the course of their career
 they gigged solidly, once even opening for the Doors. In 1974 Don Kirschner,
 a US rock-show presenter and record-company owner, heard them and signed
 them up for his newly formed label.
   Kansas’s first release was Kansas which was produced by their now in-
 house producer Jeff Glixman. Their third album contained the number many
 people see as their all-time classic, ‘Carry on Wayward Son’, which
 topped the US charts and even crept into the lower end of the British
 listing. In 1977 Kansas released their definitive LP, Point of No Return.
 It was followed by the obligatory live album which annoyed many fans for
 its self-indulgence, a facet particularly seen in long and ultimately
 boring instrumental passage.
   Solo albums from Kerry Livgren and original vocalist Steve Walsh came
 next though both sounded similar to Kansas. Monolith produced an American
 hit single, ‘People of the Southwind’, and Audio Visions saw a much
 heavier approach instead of their over-the-top pomp sound. The line-up
 became unsettled for the first time when Walsh left and he was replaced
 by John Elephante. Vinyl Confessions did well in the US charts and the
 album was full of typical Kansas mini-epics. In 1984 the band placed
 themselves in a state of temporary suspension from all live and recording
 work.
   But there was still life to come. Walsh returned after his band Street
 collapsed and, with Ehart and Williams of old, plus ex-Street bass man
 Billy Greer and guitarist Steve Morse, provided a combination that gained
 good reviews. It was very much Kansas of old and the newer sound of
 Street. The mix continued with the 1988 set.
 
 Kansas (Kirshner) 1975
 Song for America (Kirshner) 1976
 Leftoverture (Kirshner) 1976
 Point of No Return (Kirshner) 1977
 Masque (Kirshner) 1977
 Two for the Show (Kirshner) 1978
 Monolith (Kirshner) 1980
 Audio Visions (Kirshner) 1980
 Vinyl Confessions (Kirshner) 1982
 Power (MCA) 1986
 In the Spirit of Things (MCA) 1988
 
 
 KAROLINE (France)
 
 Serge Tafini: vocals
 Jeff Castaldi: guitar
 Vincent Bommarito: bass
 Daniel Aprosio: drums
 
 Very heavy French singing metal à la AC/DC and Motorhead. Karoline’s
 first and only album is indispensable for the metal-freak. The band
 have now disbanded.
 
 Karoline (WEA) 1980
 
 
 KAT (USA)
 
 The great Kat, as she is wont to be known, assaulted the thrash scene from
 her New York homebase, claiming to be something of the high priestess of
 speed metal. Her oafish approach and lumpen material proved otherwise. Not
 a highly recommended artefact and something rather approaching the comical.
 
 Worship Me or Die (Roadrunner) 1987
 
 
 KEEL (USA)
 
 Ron Keel: vocals
 Bryan Jay: guitar
 Marc Ferrari: guitar
 Kenny Chaisson: bass
 Dwain Miller: drums
 
 Formed by leader Ron Keel from the ashes of his previous outfit, Steeler.
 Keel (the band) thrust raw Aerosmith aggression with Kiss-type ‘shout-it-
 out’ anthems to form a bracing sound which hasn’t been heard this
 successfully since Starz cut Violation. Their debut LP is exceedingly raw,
 giving it appeal, whilst The Right to Rock produced by Gene Simmons of Kiss
 blows the lid in a total no-holds-barred show of aggression.
   With Vertigo, Keel found themselves in the major record arena but, as with
 MCA, to follow, it never happened. Their 1986 album was produced by Gene
 Simmons, and also featured, among others, Joan Jett, Gregg Giuffria and
 Michael Des Barres. Commercial success did not come, and the band split in
 1990. Keel decided he would form an all-female backing band for himself.
 Chaisson joined with vocalist Dave Fefolt (ex-Masai) and guitarist Jim
 McMillan (ex-Britton).
 
 Lay Down the Law (Shrapnel) 1984
 The Right to Rock (Vertigo) 1985
 The Final Frontier (Vertigo) 1986
 Keel (MCA) 1987
 Larger than Live (Mountain Castle) 1989
 
 
 KICK AXE (Canada)
 
 George Criston: vocals
 Ray Harvey: guitar
 Larry Gillstrom: guitar
 Victor Langen: bass
 Vile Brain Gillstrom: bass
 
 Penetrating full-fronted noise boys produced by Quiet Riot producer
 Spencer Proffer. The quality of their debut album promised much in
 the future but, like so many bands, the initial set is not followed
 by something substantive. When Harvey left, the band continued as a
 quartet.
 
 Vices (Pasha) 1984
 Welcome to the Club (Pasha) 1985
 Rock the World (Roadrunner) 1987
 
 
 KIDD GLOVE (USA)
 
 Paul Sabu: vocals, guitar
 Jeff Steele: bass
 Bobby Sandstrom: keyboards
 Mike Baird: drums
 
 After the collapse of Sabu (the band) and a career in production/
 engineering, the talent of Paul Sabu once again emerged in the
 glorious melodic hard rock of Kidd Glove. Signed to Morocco
 (Motown’s offshoot label) the band disappeared as quickly as they
 arrived but they left a fantastic record full of harmony and great
 songs.
 
 Kid Glove (Morocco) 1984
 
 
 KILLER (Belgium)
 
 Shorty: vocals, guitar
 Spooky: vocals, bass
 Double Bear: drums
 
 Loud power heavy metal with no frills or fancies.
 
 Ready for Hell (WEA) 1981
 Wall of Sound (Lark) 1983
 Shock Waves (Mausoleum) 1983
 
 
 KILLER (Switzerland)
 
 Mark Broman: vocals
 Crown Kocher: guitar
 Many Maurer: guitar
 Beat Kofnehl: bass
 Ali Allemann: drums
 
 AC/DC clones and good at it. They caused quite a stir with the original
 cover of their first album which depicted a dead woman sprawled across
 a bed in suitable Euro-HM macabre fashion.
 
 Ladykiller (Bellaphon) 1981
 Thriller (Bellaphon) 1982
 Stranger than Ever (Rockport) 1984
 
 
 KILLER DWARFS (Canada)
 
 Russ Dwarf: vocals
 Bryce Dwarf: guitar
 Angelo Dwarf: bass
 Darrell Dwarf: drums
 
 A very ordinary debut set was followed by a vastly improved second. Time
 has erased the dumbness of their name. In 1988 the band toured the UK as
 special guests of Iron Maiden, establishing themselves as strong rockers
 with a tremendously energetic live performance, courtesy, in the main,
 from vocalist Russell Dwarf. Both albums on Epic indicate an acute sense
 of brain and brawn, mixing melody with tough riffs.
 
 Killer Dwarfs (Attic) 1983
 Stand Tall (Maze) 1986
 Big Deal (Epic) 1988
 Dirty Weapons (Epic) 1990
 
 
 KILL FOR THRILLS (USA)
 
 Gilby Clarke: guitar
 Jason Nesmith: guitar
 Todd Muscat: bass
 David Scott: drums
 
 Los Angeles-based sleaze/biker band with familiar and much utilized hard
 rock sound. There is nothing exceptional here, just the same three chords
 twisted by the likes of Law and Order, Alice in Chains and Salty Dog. Debut
 album produced by Vic Maile (Motorhead) and Ric Browde (Poison).
 
 Dynamite from Nightmare Land (MCA) 1990
 
 
 JOHN KILZER (USA)
 
 Incredibly talented singer/songwriter, operating out of Memphis. Music is
 very much in the heartland tradition of John Cougar, Michael Stanley and
 Jimmy Davis, but the perception of brilliance is much more apparent. Highly
 recommended.
 
 Memory in the Making (Geffen) 1988
 
 
 KING COBRA (USA)
 
 Mark Free: vocals
 David Michael-Phillips: guitar
 Mike Sweda: guitar
 John Rodd: bass
 Carmine Appice: drums
 
 After leaving his (very) temporary position in Ozzy Osbourne’s band,
 Carmen Appice returned to California and formed a brand new outfit with
 four peroxided unknowns. Produced by Spencer Proffer (of Billy Thorpe,
 Quiet Riot and Kick Axe production fame), King Cobra’s debut LP is one
 of the best American metal albums of 1985. But the band developed a
 smoother and more radio-orientated sound with the second album, showing
 domination by guitar synthesizes. EMI let them go when sales were not
 forthcoming. They were back to a small label, but by now only Appice
 and Phillips remained of the original set-up. When John Sykes tempted
 Appice away, to join his group Blue Murder, the end was nigh. Mark Free
 went on to join Signel, Johnny Rod to WASP and Mick Sweda to the Bullet
 Boys.
 
 Ready to Strike (Capitol) 1985
 Thrill of a Lifetime (EMI) 1987
 III (MFN) 1988
 
 
 KING DIAMOND (Denmark)
 
 King Diamond: vocals
 Andy la Rocque: guitar
 Pete Blakk: guitar
 Hal Patino: bass
 Snowey Shaw: drums
 
 Formed by vocalist King Diamond in April 1985 from the ashes of Mercyful
 Fate who had, by then, splintered, with some members preferring to follow
 a commercial rock path (see Mercyful Fate) and Diamond to pursue his
 obsession with the occult and satanism. Fatal Portrait set the scene,
 helping to define the bluster and brawn of early Mercyful Fate but with
 considerably more expertise, particularly in view of Diamond’s blown
 credibility with regard to his knowledge of the occult. It addition the
 band has been hit by a succession of changing line-ups, and his most
 successful record appears to have been the consummate Them, a stab at
 conceptualism first explored on the 1987 album Abigail. Dark, doomy and
 no doubt heavily influenced by Black Sabbath, King Diamond’s market
 penetration appears to have been somewhat impeded by ever-changing times
 and amongst others factors, the unpredictable resurgence of ace horror
 rocker Alice Cooper.
 
 Fatal Portrait (Roadrunner) 1986
 Abigail (Roadrunner) 1987
 Them (Roadrunner) 1988
 Conspiracy (Roadrunner) 1989
 The Eye (Roadrunner) 1990
 
 
 KINGS OF THE SUN (Australia)
 
 Jeff Hoad: vocals
 Glenn Morris: guitar
 Anthony Ragg: bass
 Clifford Hoad: drums
 
 Exceptionally talented Australia group whose abrasive but melodic sound
 conjures up comparisons with Heaven, Noiseworks and some Rose Tattoo.
 Good use of melody and raunch, delivered with precision and vigour.
 
 Kings of the Sun (RCA) 1988
 Full Frontal Attack (RCA) 1990
 
 
 KINGDOM COME (USA)
 
 Lenny Wolf: vocals
 Danny Stag: guitar
 Rick Stier: guitar
 Johnny B. Frank: bass
 James Kottack: drums
 
 Organized primarily as a solo venture by ex-Stone Fury, German-born
 vocalist Lenny Wolf. The band took on the Kingdom Come tag when its
 musical approach outgrew its initial parameters. It was signed to
 Polygram records by A&R guru Derek Shulman (ex-lead vocalist of
 Gentle Giant and also responsible for deveploping the careers of
 Bon Jovi, Cinderella and Dan Reed Network), who helped forge an
 alarming sound almost identical to Led Zeppelin. Industry curiosity,
 and a careful marketing strategy, boosted interest in the project
 to such an extent that the debut LP shipped gold (500,000 sales),
 propelling Kingdom Come into huge-buzz status. Almost immediately
 a backlash ensued, when the record was recognized and criticized
 for being a virtual carbon copy of every major Led Zepplin riff.
 Vocalist Lenny Wolf’s inability diplomatically to handle negative
 criticism signalled the band’s downfall, and they eventually
 disbanded after the release of a second flop (by the debut’s
 standard) album. By then, however, the band had already modified
 their sound, steering clear of Zep comparisons. As for Wolf, the
 screaming Robert Plant histrionics were conspicuous by their absence.
   An obsolete but somehow intriguing distraction.
 
 Kingdom Come (Polydor) 1988
 In Your Face (Polydor) 1989
 
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |