发信人: whitesnake(maya) 
整理人: kgb(2001-02-13 23:02:27), 站内信件
 | 
 
 
GALEFORCE  (USA)
 
 Len Gale: vocals
 Ken Gale: guitar
 Sneaky Pete: guitar
 Bobby Lyle: : keyboards 
 Charlie Souza: bass
 
 Galeforce play excellent heavy rock and show some similarity to a good
 Bad Comapany – but overall are a little more commercial.
 
 Gale Force (Fantasy) 1978
 
 
 RORY GALLAGHER (Ireland)
 
 Of course Gallagher should have been in the first volume and an entry was
 written but disappeared mysteriously en route! He was born in County
 Donegal and spent much of his formative period in an Irish showband,
 Fontana. His first real rock outing was Taste, a tough, rabble-rousing
 blues boogie outfit that earned considerable acclaim for superb live
 shows with Gallagher’s guitar-playing gaining the plaudits. When Taste
 had explored every musical avenue within their parameters Gallagher
 split the band in 1976 in an effort not to find Taste slipping into
 stale and semi-institutionalized areas. He opted for a solo career. Since
 1970 Gallagher has earned the respect of countless guitar players and
 fans. His simple blues style and modesty has won recognition from every
 quarter and although he has never really broken through into massive
 commercial reward territory he has with the likes of Beck and Clapton
 been known for his individualism and overall integrity as a musician,
 sometimes a musician’s musician!
   His career has basically stuck firm to the blues (he appeals to
 Groundhogs, Quo, Canned Heat fans) and some classic albums have been
 released. They include the underpraised Tattoo and Blueprint albums
 not to mention the barn-burning double ‘live’ Irish Tour ’74 set
 that was filmed and made into a motion picture. His mid-period wavered
 slightly with Calling Card and Photo Finish displaying some signs of
 weariness. They also displayed his willingness to explore danceable
 rhythms.
   One aspect of Gallagher’s career that should not be ignored lies in
 his ability to play the traditional acoustic blues using bottleneck and
 steel guitar. Most of his albums are littered with class examples of
 this. From Top Priority onwards the main aim seems twofold: to re-
 establish his true roots and to search for fresh sounds and new directions.
 Thus Jinx is an overstretched affair lacking in direction and at times
 Failing totally in its obvious intentions. Fortunately his recent live
 shows have seen a return to basics (by now he had dispensed with a horn
 section), a fact that is already re-establishing his career once again.
 The future? It is debatable whether he will ever make the top earning
 and audience league although on skill he should be there. However, he
 seems content to make worthwhile albums and provide much pleasure in
 performing live. Fore that, he deserves nothing less than respect.
   In 1988 Demon Records made available once more his albums Irish
 Tour ’74, Top Priority and Jinx.
 
 In the Beginning (Emerald) cut 1967, released 1974
 Rory Gallagher (Polydor) 1971
 Deuce (Polydor) 1971
 Live in Europe (Polydor) 1972
 Blueprint (Polydor) 1972
 Tattoo (Polydor) 1973
 Irish Tour ’74 (Polydor) 1974
 Against the Grain (Chrysalis) 1975
 Calling Card (Chrysalis) 1976
 Photo Finish (Chrysalis) 1978
 Top Priority (Chrysalis) 1979
 Stage Struck (Chrysalis) 1980
 Jinx (Chrysalis) 1982
 Defender (Capo/Demon) 1987
 Fresh Evidence (Castle Communications) 1990
 
 
 GAMMA (USA)
 
 Davey Pattison: vocals
 Ronnie Montrose: guitar
 Mitchell Froom: keyboards
 Glen Letsch: bass
 Denny Carmassi: drums
 
 After the demise of the band Montrose, Ronnie Montrose attempted a solo
 career during which he recorded Open Fire. He formed Gamma with ex-
 Montrose player Jim Alcivar on keyboards, Davey Pattison on vocals,
 Alan Fitzgerald on bass (also ex-Montrose) and Skip Gallette on drums.
 Gamma II saw a change in line-up as well as a much heavier approach
 to the songs. Gallette and Fitzgerald left and ex-Montrose Carmassi
 took over on drums and Glen Letsch on bass. They toured the USA
 extensively and visitied Europe. Stateside, the album spawned the hit
 single ‘Voyager’.
   After a short break, Gamma III was released and it heralded another
 change in style. The synthesizer was heavily utilized, with Montrose’s
 guitar buried down in the mix. The LP also saw Alcivar replaced on
 keyboards by Mitchell Froom. Finally in 1983, after a largely
 unsuccessful European support tour with Foreigner, Ronnie Montrose
 placed Gamma on ice. During 1985 rumours circulated that he was
 intending to reform Montrose although it seemed unlikely since
 Sammy Hagar had joined Van Halen.
   In 1987 Pattison fronted Robin Trower’s band.
 
 Gamma I (Elektra) 1979
 Gamma II (Elektra) 1980
 Gamma III (Elektra) 1982
 
 
 GAMMA RAY (Germany)
 
 Ralf Scheepers: vocals
 Kai Hansen: guitar
 
 Formed as something of a solo effort by Helloween guitarist Kai Hansen
 after his untimely departure from the group in early 1989. Ralf Scheepers,
 previously a member of Tyron Pace, was drafted in to fulfil vocals
 duties, resulting in a rather unfocused album of standard hard rock with
 similarities to, natch, Helloween and mid-period Judas Priest.
 
 Heading For Tomorrow (Noise) 1990
 
 
 GANAFOUL (France)
 
 Jack Bon: : vocals, guitar
 Jean Yves Astier: bass, vocals
 Bernard Antoine: drums
 
 Fantastic 12-bar boogie band similar to Status Quo, but even rawer. They
 sing in English and are evidently something of a legend – albeit minor –
 in France. Side 3 featured Yves Rotacher on drums.
 
 Side 3 (Crypto) 1977
 Full Speed Ahead (Crypto) 1978
 Live (Crypto) 1979
 Saturday Night (Crypto) 1980
 T’as Failli Crever (Crypto) 1981
 
 
 GASKIN (UK)
 
 Paul Gaskin: guitars, vocals, keyboards
 Stef Prokopczuk: bass
 Dave Norman: drums
 
 Exceptionally good NWOBHM outfit who specialize in superb heavy Rush-
 like epics, interspersed with standard short metal thrashes. All
 instruments and production are hanled better than in most established
 bands. They have now split.
 
 End of the World (Rondolet) 1981
 No Way Out (Rondolet) 1982
 
 
 GEORDIE (UK)
 
 Brian Johnson: vocals
 Vic Malcolm: guitar
 Tom Hill: bass
 Brian Gibson: drums
 
 Originating from Newcastle in the early 1970s, Geordie found early success
 with several hit singles by working as a pop-rock band very much in the
 footsteps of Slade. After the band folded, Brian Johnson was chosen as
 Bon Scott’s replacement in AC/DC. Geordie was resurrected in 1982 with a
 single, ‘Nutbush City Limits’, which met with little success. An album
 followed. In 1985 they changed their name to Powerhouse. In 1986 they
 released a self-titled album.
 
 Hope You Like It (Regal Zonophone) 1972
 Don’t Be Fooled by the Name (EMI) 1973
 Save the World (EMI) 1974
 No Sweat (Neat) 1983
 Powerhouse (Ambush) 1986
 
 
 ROBIN GEORGE (UK0
 
 The UK’s answer to Billy Squier? While on vinyl the man can instigate a
 sound that taps fairly heavily on the (American) shoulders of artists
 like Nick Gilder, Bon Jovi and Bryan Adams, live, it’s a reversal of
 opinion, as George has yet to maintain an identity to match. For all
 that, Dangerous Music is a class LP filled to the brim with class ideas
 and superb musicianship – especially Pino Pallidino’s bass playing.
 Experience is the missing element. In 1990 George appeared on the Nororious
 album.
 
 Dangerous Music (Bronze) 1984
 
 
 GEORGE HATCHER BAND (UK)
 
 George Hatcher: vocals
 Big John Thomas: guitar
 Phil Swan: guitar
 Steve Wren: keyboards
 Harris Joannou: bass
 Chris Slade: drums
 
 Hatcher, from Florida, USA, went to England and fomed his backing band.
 The band scored a moderate success in a support slot to Status Quo, but
 they never really achieved major success. Hatcher disbanded the group
 after Talking Turkey, and legal wranglings forced his self-imposed exile.
 He moved to Germany in the late 1970s and released a solo LP, but has
 since disappeared. The band’s music is Southern boogie. John Thomas
 later joined Budgie, and Chris Slade joined Uriah Heep. Later he linked
 up with The Firm, then AC/DC.
 
 Dry Run (United Artists) 1976
 Talking Turkey (United Artists) 1977
 Rich Girl (Shark) 1978
 
 
 GEORGIA SATELLITES (USA)
 
 Don Baird: guitar, vocals
 Rick Richard: guitar, vocals
 Dave Hewitt: bass
 Randy Delay: drums
 
 Lynyrd Skynyd and Marshall Tucker led the sounds of the American
 Sounth during the early 1970s whereas today the leaders are Georgia
 Satellites and Jason and the Scorchers, especially since acts like
 Molly Hatchet and Blackfoot have receded into AOR formularization.
 The Satellites blast their six string guns and scratch their silver
 Spurs with the kind of downtown honesty that would make a temperence
 man turn to alcohol.
 
 Keep the Faith (Making Waves) 1985
 Georgia Satellites (Elektra) 1986
 Open All Night (Elektra) 1988
 In the Land of Salvation and Sin (Elektra) 1989
 
 
 G-FORCE (UK)
 
 Tony Newton: vocals
 Gary Moore: guitar
 Willie Dee: bass
 Mark Nauseef: drums
 
 Ex-Skid Row, Dr Strangely Strange, Thin Lizzy and Colosseum guitarist
 Gary Moore formed G-Force. They recorded an LP G-Force on Jet in 1980.
 Since then, Gary has played with Greg Lake and formed the Gary Moore
 Band. He has also found success as a solo artist.
 
 G-Force (Jet) 1980
 
 
 GIANT (USA)
 
 Dann Huff: vocals, guitar
 Alan Pasqua: keyboards
 Mike Brigadello: bass
 David Huff: drums
 
 Pieced together from prominent Los Angeles session players, primarily
 the Huff brothers, Dann and David, Giant took the unusual decision to
 record their debut album in the UK with producer Terry Thomas. This
 melodic rock style may have been utilized on numerous occasions, by
 thousands of bands, but their energy level and professional execution
 is beyong criticism. Thoroughly recommended.
 
 Last of the Runaways (A&M) 1989
 
 
 NICK GILDER (USA)
 
 Nick Gilder is a pop rocker, but all his LPs have good hard-rock songs
 with brutal guitarwork.
 
 You Know Who You Are (Chrysalis) 1976
 City Lights (Chrysalis) 1976 1978
 Frequency (Chrysalis) 1979
 Rock America (Chrysalis) 1981
 Muzak (Chrysalis) 1982
 
 
 GILGAMES J (Netherlands)
 
 Frank Van Stijn: vocals
 Henry Van Santen: guitar
 Gerry Den Hartog: guitar
 Jan Vos: bass
 Hans Laponder: drums
 
 Reasonably good hard rock, similar to the Scorpions, the Michael Schenker
 Group and Gamma. They also appear on the Dutch compilation LP Metal Clogs
 (Rave On, 1982).
 
 Take One (Rave On) 1984
 
 
 IAN GILLAN (UK)
 
 Ian Gillan: vocals
 Bernie Tormé: guitar
 Colin Towns: keyboards, flute
 John McCoy: bass
 Mick Underwood: drums
 
 Ian Gillan has staked his claim for a place in rock history books by his
 membership of Deep Purple Mk 2. He left Deep Purple in 1973 and, after
 several years off, he returned to form the Ian Gillan Band. He had initial
 success when they released Mr Universe on the Acrobat label, charging only
 £3 for it, a price considerably below the normal. The original line-up on
 Mr Universe remained until Double Trouble when Janick Gers (Ex-White Spirit)
 replaced Tormé on guitar. Towns had been in the Ian Gillan Band and Underwood
 was ex-Strapps. In 1982 the band released Magic and started a largely
 disastrous tour of the UK with Gillan suffering from supposedly recurring
 voice and throat problems. However, it soon became clear from other band
 members, notably McCoy, that this was only part of Gillan’s reluctance to
 continue the band’s existence. His interest was flagging and there were
 other more important career moves under consideration. In 1983 he joined
 the re-vitalized Black Sabbath and a year later reformed Deep Purple with
 Ritchie Blackmore. Only McCoy and Tormé have remained in the public eye
 although Towns joined McCoy.
   Outside of Purple excursions (see under Deep Purple), his adventures
 continued through the decade either under his band name of Gillan, his
 own of Ian Gillan and, more unexpected, in 1988 under Garth Rockett!
 
 Child in Time (Oyster) 1975
 Clean Air Turbulence (Island) 1976
 Scarabus (Island) 1977
 Gillan at the Budokan (Island) 1978
 
 Under Gillan
 Mr Universe (Acrobat) 1979
 Glory Road (Virgin) 1980
 Future Shock (Virgin) 1981
 Double Trouble (Virgin) 1981
 Magic (Virgin) 1982
 Live at the Budokan (Virgin) 1983
 What I Did on my Vacation (Ten) 1988
 Naked Thunder (Teldec/East-West) 1990
 
 
 GIRL (UK)
 
 Phil Lewis: vocals
 Gerry Laffy: guitar
 Phil Collen: guitar
 Simon Laffy: bass
 Dave Gaynor: drums
 
 Signed on the strength of a video, Girl became one of jet’s biggest white
 elephants. They bounced onto the scene in 1979 with a glam image and they
 quickly became a favourit of liggers and critics but aroused only lukewarm
 public response. Mid-career, there was a change of image but the damage had
 been done. Girl were never an outstanding outfit but at least they presented
 a good alternative to the norm. In 1982, after a long period of silence. Jet
 issued Wasted Youth and at the end of the year the group embaked for the Far
 East. They are particularly popular in Hong Kong and Japan. Wasted Youth
 featured a new drummer, Pete Barnacle, ex-Gillan and Broken Home. Phil Collen
 departed for Def Leppard, and Girl split. Ever the bohemian, Lewis went on to
 play with the London Cowboys, Airrace, the New Torpedoes and is currently with
 L. A. Guns.
 
 Sheer Greed (Jet) 1980
 Wasted Youth (Jet) 1982
 
 
 GIRLSCHOOL (UK)
 
 Kelly Johnson: guitar, vocals
 Kim McAuliffe: guitar, vocals
 Gil Weston: bass, vocals
 Denise Dufort: drums
 
 The band was formed at school by guitarist McAuliffe and bassist Di ‘Enid’
 Williams under the name of Painted Lady, but changed their name to Girlschool
 when Johnson and Dufort joined. The latter is the sister of Dave Dufort of
 Angelwitch. The girls, from the south of London, released their first material
 on City Records but signed subsquently to Bronze. At first they were regarded
 as just another ‘girl’ group for leerers but soon they established a musical
 ability which silenced the chauvinists.
   In 1980 Girlschool had a major UK hit single with Motorhead when they combined
 to present a 10-inch two-track cut titled ‘St Valentines’s Day Massacre’. The
 title reflects the sleeve’s visual content more than the actual record content.
 The A-side is a reworking of an old rocl ’n’ roll hit ‘Please Don’t Touch’.
   Vic Maile produced Demolition and Hit and Run, but on Screaming Blue Murder
 they switched to Nigel Gray. On Screaming Blue Murder Gil Weston replaced
 Williams on bass and vocals, a move which threw extra weight on the vocals of
 Johnson. The band attempted a more commercially accessible style which was
 clearly evident on the smoothly produced (by Noddy Holder) Play Diry opus.
 Kelly Johnson departed in 1984 to further her own career and was replaced
 by Australian Chris Bonacci. They also brought in vocalist Jacquie Bodimead
 (ex-Canis Major) to shore up the long overdue need for a frontperson and
 identifiable vocalist. The group left Bonze in 1984. For a while they
 wandered the uneasy existence of no record company before being signed to
 Mercury, USA, but finding no British release for the album. Eventually they
 found a safer home with GWR. Gil Weston left in 1987, McAuliffe recorded
 with Beki Bondage. Bodimead put together a short-lived band. The group
 staggered to a halt. Past member Kelly Johnson had Cheers You Lot released
 by Razor in 1989, but sad indeed was the death of former producer Vic
 Maile in 1989, with many regarding his moments with the girls as their
 best times.
 
 Demolition (Bronze) 1980
 Hit and Run (Bronze) 1981
 Screaming Blue Murder (Bronze) 1982
 Play Dirty (Bronze) 1983
 Running Wild (Mercury) 1985
 Nightmare at Maple Cross (GWR) 1986
 Take a Bite (GWR) 1988
 Cheers You Lot (Razor) 1989
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |