发信人: whitesnake(叶子) 
整理人: kgb(2001-02-06 12:31:33), 站内信件
 | 
 
 
ALLEN COLLINS BAND (USA)
 
 Jimmy Dougherty: vocals
 Allen Collins: guitar
 Randall Hall: guitar
 Barry Lee Harwood: guitar
 Billy Powell: keyboards
 Leon Wilkeson: bass
 Derek Hess: drums
 
 Powell and Wilkeson were members of the ill-fated Lynyrd Skynyrd band
 that folded after several members were killed in an air crash in 
 October, 1977. The band emerged in 1983 and play a fine selection of
 good Southern swamp rock sounds with some surprisingly good horn
 playing. The band have kept a low profile since the album release and
 its recording may have been a one-off project.
 
 Here There and Back (MCA) 1983
 
 
 
 COMPANY OF WOLVES (USA)
 
 Kyf Brewer: vocals
 Steve Conte: guitar
 John Conte: bass
 Frankie LaRocka: drums
 
 Interesting amalgam of standard American melodic rock with British-
 based blues à la Rolling Stones, Bad Company and Free. Based in New
 York, the band was conceived as a studio project before developing
 into a fully functioning unit with its eyes set on a heavy gigging
 schedule. Ace drummer Frankie La Rocka was previously with Bryan
 Adams' and John Waite's touring bands. Produced by Jeff Glixman.
 
 Company Of Wolves (Polygram) 1990
 
 
 CONEY HATCH (Canada)
 
 Carl Dixon: vocals, guitar
 Andy Curran: vocals, bass
 Steve Shelski:guitar
 Barry Connors: drums
 
 Coney Hatch is one of the most dextrous, original and skilful Canadian
 bands to have emerged in recent years. Their debut album was produced
 by ex-Max Webster centrepin Kim Mitchell and it remains their best work.
 The album is an incredible showcase for many styles from jazz-tinged
 freakola to vicious uncompromising heavy-duty rock and roll. The savage
 intensity of Steve Shelski's guitar work and the strained compassinate
 vocals of Dixon are really quite exceptional. Outa Hand suffered from
 a lack of good material and Max Norman's insensitive production. Friction
 is a step back into the right direction but hasn't given them the expected
 commercial breakthrough. It also signalled the entrance of new drummer
 Connors who replaced Dave Ketchum.
 
 Coney Hatch (Mercury) 1982
 Outa Hand (Vertigo) 1983
 Friction (Vertigo) 1985
 
 
 CONTRABAND (Australia)
 
 Owen Orford: vocals
 Graham Kennedy: guitar
 Mark Evans: bass
 Peter McFarlane: drums
 
 After being fired from AC/DC, Mark Evans returned to Australia and
 joined forces with the disintegrating Finch, with whom McFarlane and
 Orford were playing. Considering the heaviness of all the players'
 previous outfits, Nothing to Hide is a surprisingly low-key, almost
 acoustically melodic LP. The band fell into obscurity after the
 release of the album.
 
 Nothing to Hide (Portrait) 1978
 
 
 CONVICT (Canada)
 
 Terry 'The Can' Browning: vocals, guitar
 Kim Kennedy: bass
 Vic Bradley: drums
 
 Another mysterious group from the Cobra stable (home of Piledriver)
 which makes you wonder whether this mob are also a 'joke' outfit.
 Like Piledriver (apart from some dreary almost romantic metal on
 side two) they deliver some incredibly heavy rock.
 
 Go Ahead Make My Day (Cobra) 1985
 
 
 CORONER (Switzerland)
 
 Ron Royle: vocals
 Tommy T. Baron: guitar
 Marquis Marky: drums
 
 Classic southern-German-sounding death metal with the emphasis on
 doom and destruction. Wailing guitars, banshee vocals and familiar
 stop-start drum patterns are the order of the day, with No More 
 Colour taking a not too dissimilar direction to much of Celtic 
 Frost's most archaic work. Best described as avant garde techno
 thrash.
 
 RIP (Noise) 1987
 Punishment for Decadence (Noise) 1988
 No More Color (Noise) 1989
 
 
 COUCHOIS (USA)
 
 Chris Couchois: vocals
 Pat Couchois: guitar
 Chas Carlson: keyboards
 Howard Messer: bass
 Mike Couchois: drums
 
 There are enough brothers in this band to start a football team. Their
 first album leans more towards ballads, while the second is great US
 radio rock. It includes 'Roll the Dice' which was covered by Rage (and
 others) on their first LP.
 
 Couchois (Warner Bros) 1979
 Nasty Hardware (Warner Bros) 1980
 
 
 JESS COX (UK)
 
 One-time vocalist with premier NWOBHM's Tygers of Pan Tang who left
 them in 1981. After teaming up with Lionheart (which lasted a single
 gig) Cox retired temporarily from the music business. Thrid Step is
 a solo project that fuses many styles, not all successfully, from
 pop to hard-core heavy metal.
 
 Third Step (Neat) 1983
 
 
 
 CRAAFT (Germany)
 
 Klaus Luley: vocals
 Marcus Schleicher: guitar
 Franz Keil: keyboards
 Tommy Kaiser: bass
 Tom Schneider: drums
 
 Excellent melodic hard rock outfit whose style is similar to some of the best
 American groups of the genre, including Toto, Survivor and Nightranger.
 Singer Klaus Luley, previously in Tokyo, has an evocative and excellent range,
 complementing the superb songs. Their debut album, produced by Peter Hauke
 (White Lion) set the scene perfectly, allowing album number two to cement their
 reputation with an astonishing selection of tremendously catchy songs and superb
 vocal performances by Luley. To date the band has gigged only spasmodically
 outside their native Germany. Bassist Tommy Kaiser was previously a member
 of Swiss band Krokus.
 
 Craaft (Epic) 1986
 Second Honeymoon (RCA) 1988
 
 
 CRACKJAW (Germany)
 
 Stephen Kiergerl: vocals
 Holger Eckstein: guitar
 Jurgen Schulz: guitar
 Gerriot Eisenmenger: bass
 Markus Klinke: drums
 
 Well-played commercial hard rock with good use of melody is shown in this
 band's first vinyl outing.
 
 Night Out (Steamhammer) 1985
 
 
 CRACK THE SKY (USA)
 
 John Palumbo: vocals
 J. M. Griffiths: guitar
 Rick Witkowski: guitar
 Joe Macre: bass
 Joey D'Amicao: drums
 
 Numerous membership changes have affected this band to the point where
 the last listed album features only the group's mentor and guiding light,
 Palumbo, from the original classic line-up. Even he left the band at one
 time. The music is weird and wacky hard-rock -- twisting, turning and
 creating wonderful moods for  Palumbo's stunning lyrics. At times they
 appear light and jazzy and then they crush you with stunning guitarwork.
 Crack the Sky is a superb band but very under-estimated.
   Mid-1980s and it seemed the band was no more; thankfully they reemerged
 before the decade ended, with more superlative material.
 
 Crack the Sky (Lifesong) 1975
 Animal Notes (Lifesong) 1976
 Safety in Numbers (Lifesong) 1977
 Live Sky (Lifesong) 1977
 White Music (Lifesong) 1980
 Photoflamingo (Lifesong) 1981
 World in Motion (Criminal) 1984
 Raw (Grudge) 1987
 From the Greenhouse (Grudge) 1989
 
 
 
 CRAWLER (UK)
 
 Terry Wilson Slesser: vocals
 Geoff Whitehorn: guitar
 Terry Wilson: bass
 Tony Braunagel: drums
 
 Formed from the ashes of Backsteet Crawler who had featured the late
 great Paul Kossoff, Crawler made two albums of reasonable blues rock
 and then split. Crawler is by far the superior album, and contains
 the memorable track 'Stone Cold Sober'.
 
 Crawler (CBS) 1977
 Snake, Rattle and Roll (CBS) 1978
 
 
 CREAM (UK)
 
 Eric Clapton: guitar, vocals
 Jack Bruce: bass, vocals
 Ginger Baker: drums
 
 Cream, a late 1960s group, was formed in 1966 and split in 1970. It is seen
 by many as one of the major formative heavy bands. The band was popular in
 the UK but enormously successful Stateside where they had several million-
 selling albums. Among Cream's best-known cuts are 'I Feel Free', 'Badge',
 'I'm So Glad', 'Strange Brew' and 'Sunshine of Your Love'.
   When Cream ceased to exist, Baker and Clapton formed half of the brief-
 lived supergroup Blind Faith. Both musicians have had long illustrious
 careers in rock as solo performers, with their own bands, in session work
 and with other groups. Scottish-born Bruce was the first to record solo
 material with the 1970 release 'Songs for a Tailor'. Later he worked with
 Paul Haines and Carla Bley on a jazz-rock project and for a while he played
 in West, Bruce and Laing. Although he has never achieved the public notice
 which has attended Baker and Clapton, Bruce remains a respected musician.
   Cream mixed pop and blues and there was an element of improvization in
 their work that was not very noticeable elsewhere in the music scene at
 the time. Much of their material has gone through a renaissance, with
 various compilations available during the latter part of the seventies, and
 more in the eighties. Clapton has become very much a rock mega-star, with
 high-charting albums and sell-out concert tours.
 
 Fresh Cream (Polydor) 1966
 Disraeli Gears (Polydor) 1967
 Wheels of Fires (Polydor) 1968
 Goodbye (Polydor) 1969
 Live Volume 1 (Polydor) 1970
 Live Volume 2 (Polydor) 1972
 
 
 CREED (USA)
 
 Steve Ingle: vocals, guitar
 Hal Butler: vocals, keyboards
 Luther Maben: guitar
 James Flynn: bass
 Chip Thomas: drums
 
 Creed have only produced one album, but it contains a truly epic track,
 'Time and Time Again'. There is a Southern feel to their music.
 
 Creed (Asylum) 1978
 
 
 CREEK
 
 See Sugar Creek
 
 
 
 CRIMSON GLORY (USA)
 
 Midnight: vocals
 Jon Drenning: guitar
 Ben Jackson: guitar
 Jeff Lords: bass
 Dana Burnell: drums
 
 Intense and highly specialized progressive metal, taking in the techno
 slant of Queensryche and fusing it with the pomp and bludgeon of prime
 Iron Maiden. For a band who have so far worked within restrictive
 independent budgets the results have been increasingly staggering. Formed
 in Florida in 1986, the band, who have incidentally remained stable, 
 struck a deal with local-based PAR Records, who financed their debut album
 Crimson Glory, later picked up for distribution in Europe by Roadrunner.
 Immediately hailed as a near-classic, the band further intrigued its small
 clique of admirers by revealing an odd stage presentation based around
 wearing ornate steel masks to keep their faces hidden. Live shows in
 Europe supporting Metal Church were greeted with a warm and enthusiastic
 reception.
   Album number two, Transcendence, is an ambitious conceptual piece
 performed with tremendous dexterity and, once again, lavished with critical
 praise. A further European tour in the autumn of 1989 was also successful
 and gave indication that the band would eventually reveal their true
 identities by removing their already modified masks entirely. The band
 has been linked to the Christian rock movement, mainly due to the name
 being taken from the Bible, but they maintain that their interest in
 organized religion is of a more spiritual than ritualistic nature. A truly
 excellent group with tremendous international potential.
 
 Crimson Glory (PAR) 1986
 Transcendence (Roadrunner) 1989
 Strange and Beautiful (Roadrunner) 1991
 
 
 PETER CRISS (USA)
 
 Peter Criss was the whiskered drummer with those comic cut-outs, Kiss. He
 had previously played with Chelsea. Peter Criss is very poor pop rock. In
 1980, Criss left Kiss and released Out of Control, another empty package
 of laughable pop musak. Let Me Rock You shows some advance in metal areas,
 but still falls short of promise.
   By early 1990 Criss had merged with Mark St John, ex-Kiss and White Tiger
 guitarist, plus Michael Norton, vocalist with White Tiger, and bass man
 David Macdonald. Perhaps there will be more vinyl coming from this new
 impetus of Criss's.
 
 Peter Criss (Casablanca) 1978
 Out of Control (Mercury) 1980
 Let Me Rock You (Casablanca) 1982
 
 
 CRONOS (UK)
 
 Cronos: vocals, bass
 Jimmy C: guitar
 Mike H: guitar
 Chris P: drums
 
 Formed as a splinter group by British-born ex-Venom frontman Cronos
 and featuring both the American guitar players who appeared in the
 final Venom line-up. Based on the East Coast of America, the band,
 formed during early 1989, failed to make any significant impression
 and sank to obscurity. Crunchy hard rock bordering on trash but with
 none of the energy or commitment that made early Venom so perversely
 attractive.
 
 Dancin' in the Fire (Neat) 1990
 
 
 THE CROSS (UK)
 
 Roger Taylor: vocals, guitar
 Clayton Moss: guitar
 Peter Noone: bass
 Josh Macrae: drums
 Spike Edney: keyboards
 
 Taylor of Queen fame formed the band in 1987. He has denied this band
 is no more than a fill-in for times when Queen is inoperative, and its
 members have likewise professed their commitment. That said, it can
 never be more than second best in Taylor's interests. The band play
 fairly aggressive hard rock but have hardly shaken the corridores of
 rock power.
 
 Shove It (Virgin) 1988
 Mad, Bad and Dangerous to Know (EMI) 1990
 
 
 CROSSFIRE (Belgium)
 
 Peter de Wint: vocals
 Marc van Caelenberge: guitar
 Rudy van Caelenberge: guitar
 Patrick van Londerzele: bass
 Chris de Brauwer: drums
 
 The band was formed by guitarist Marc van Caelenberge. They recorded
 four tracks which appeared on the Metal Cross compilation album.
 Mausoleum signed them in 1983. De Wint had played drums and written
 the vocals up to the recording of the second album but decided it was
 too much. Brauwer took over on drums. They play no-nonsense basic
 fast metal.
 
 See You in Hell (Mausoleum) 1984
 Second Attack (Mausoleum) 1985
 
 
 CRUISER (Canada)
 
 Don Beauchamp: vocals
 Ed Stevens: guitars
 Wally Rathie: keyboards
 Tom Rathie: bass
 Ritchie Henman: drums
 
 Hard pop rock is probably the best description, although Cruiser were
 definitely more rock than pop. They featured Ritchie Henman, who was
 the original drummer in April Wine.
 
 Rollin' with the Times (Network) 1979
 
 
 THE CULT (UK)
 
 Ian Astbury: vocals
 Billy Duffy: guitars
 Haggis: bass
 Matt Sorum: drums
 
 Addictive hard-rock act with tidal-wave riffs, unrelenting rhythm and
 banshee vocals from self-confident sex-god vocalist Ian Astbury. With
 their brazen three-chord rocking and piledriving melodies, The Cult
 have risen from timid wannabees to platinum-sellers whose Sonic Temple
 album allowed them to tour the world's stadiums in complete triumph.
   Formed by Astbury and Duffy (who to this day remain the only permanent
 members) from the ashes of the Southern Death Cult with a punk/gothic-
 tinged sound, they were mildly successful in the UK underground scene.
 Shortening their name via Death Cult, the duo laid plans to build a
 psychedelic-tinged beast influenced by classic British rock acts such
 as Led Zeppelin and Free. Their debut album, Love, itself a gathering
 of styles, garnered extensive reviews and press exposure, helping to
 secure a strong fan following whose size and dedication soon overwhelmed
 their indie stature. She Sells Sanctuary, a UK hit single, bolstered
 their appeal and helped to define their commitment to developing a
 potent heavy metal style.
   Asbury and Duffy further admitted in print to their devotion to such
 acts as Led Zeppelin, Black Sabbath and AC/DC, pointing out that they
 wished to construct a supreme hard rock LP. Electric commenced life
 under the production guidance of Steve Brown but was entirely scrapped
 for being too wimpy. American rap/rock producer and Def Jam co-owner
 Rick Rubin was later commissioned to record the LP in New York, helping
 to capture the band's fury at its height.
   Sonic Temple, produced by Bob Rock, successfully fused the band's
 stinging AC/DC-style guitar work with psychedelic-tinted melodies and
 superlative songs, helping to establish them in the US market place with
 a top twenty LP and several hit singles, including 'Fire Woman' and 
 'Edie Chao Baby'. A truly sensational and inspired outfit whose future
 success looks assured and is eagerly anticipated.
 
 Love (Beggars Banquet) 1985
 Electric (Beggars Banquet) 1987
 Sonic Temple (Beggars Banquet) 1989
 
 
 CHERIE CURRIE (USA)
 
 Cherie Currie came to fame via the lead vocalist's spot in the Kim
 Fowley-manufactured the Runaways. She recorded three albums with
 them before leaving the band to go solo. Cherie is more interested
 in acting these days and obtained a co-starring role as Annie in
 the movie Foxes.
 
 Beauty Is Only Skin-Deep (Mercury) 1978
 Messin' with the Boys with Marie Currie (Mercury) 1979
 
 
 
 CURTIS KNIGHT ZEUS (UK)
 
 Curtis Knight: vocals
 Eddie Clarke: guitar
 Nicky Hogarth: keyboards
 John Weir: bass
 Chris Perry: drums
 
 The infamous 1960s soul man Curtis Knight claimed to have known
 Jimi Hendrix and allowed him to play guitar in his backing band
 when he was unknown. When Knight's own career declined in the early
 1970s, he bolstered his morale by writing a Hendrix biography
 and forming a hard-rock band very much in the Hendrix style. Both
 projects failed dismally. Eddie Clarke later joined Motorhead and
 his unique style can be heard on this LP.
 
 The Second Coming (Dawn) 1974
 Sea of Time (Philips) 1974
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |