发信人: whitesnake(叶子) 
整理人: kgb(2001-02-06 12:31:14), 站内信件
 | 
 
 
DARK ANGEL (USA)
 
 Don Doty: vocals
 Jimmy Durkin: guitar
 Eric Meyer: guitar
 Robbie Yahn: bass
 Gene Hogland: drums
 
 US, LA band in black-metal vein with fast-moving throbbing sound that
 hits you where it matters. Their last listed album contains a version
 of Zeppelin's 'Immigrant'song'.
 
 We Have Arrived (Axe Killer) 1985
 Darkness Descends (Under One Flag) 1986
 Leave Scars (Under One Flag) 1988
 
 
 DARK HEART (UK)
 
 Alan Clark: guitar
 Steve Small: guitar
 Colin Bell: bass
 Ian Thompson: drums
 Phil Brown: vocals
 
 Previously known as Tokyo Rose who had a few tracks on the obscure
 Guardian compilation Pure Overkill, they changed the name to Dark
 Heart and signed to Roadrunner, releasing an LP before Phil Brown
 departed.
 
 Shadows of the Night (Roadrunner) 1984
 
 
 
 DARK STAR (UK)
 
 Rick Staines: synthesizer, vocals
 David Harrison: guitar
 Robert Key: guitar
 Mark Oseland: bass
 Steve Atkins: drums
 
 Originally named Berlin, Dark Star come from the Midlands. Their 'Lady
 of Mars' appeared on EMI's Metal for Muthas Volume 2. They have an
 album on Avatar Records which displays good, honest British rock with
 some pretensions towards US AOR. From time to time the band's career
 has come to a standstill, only for it to restart.
 
 Dark Star (Avatar) 1981
 Real to Real (FM) 1987
 
 
 
 DARK WIZARD (Holland)
 
 Berto van Veen: vocals
 Marcel de Groot: guitar
 Kees Reinders: bass
 Tony White: drums
 
 A mini-album, Devils's Victim, preceded their debut full-length set. 
 They play very much within the Mausoleum black metal area where bands
 sound remarkably like each other. The group have a bizarre stage act
 that includes zombies being raised from the dead and jumping out of
 their coffins.
 
 Devil's Victim (Mausoleum) 1984
 Reign of Evil (Mausoleum) 1985
 
 
 DARXON (Germany)
 
 Massimo Mateis: vocals
 Markus Szart: guitar
 Peter Schmidt: bass
 Doinik Hulshorst: drums
 
 Their first album was disappointing, in spite of some good cuts.
 Accept-Steeler-influenced, Darxon improved considerably, although Matteis
 was the only original member left by the third album, produced by Jorg
 Fischer, guitarist of Accept. The band broke up in 1988
 
 Killed in Action (Wishbone) 1984
 Tokyo (Wishbone) 1985
 No Thrills (Rockport) 1987
 
 
 JIMMY DAVIS (USA)
 
 Memphis-based gusty blues-based rocker, dusted with a smidgeon of classy
 AOR. Excellent voice, like a cross between Brian Adams and Bob Seger,
 and an ear for the superlative, Davis with his band Junction concocted a
 faultless debut (produced by Jack Holder) and almost dented American
 charts.
 
 Kick the Wall (QMI) 1987
 
 
 DC STAR (USA)
 
 Henry Farmer: bass
 Kenny Talor: vocals
 Jeff Avery: keyboards, guitar
 Dave Simmons: guitar
 Glenn Jones: drums
 
 Fantastic HM outfit from Washington DC who’ve been on the circuit for
 almost ten years. Signed to Atlantic subsidiary Mirage in 1984 and
 recorded a great album of Def Leppard-style good time hard rock.
 
 Rockin’ in the Classroom (Mirage) 1985
 
 
 DEAD RINGER (USA)
 
 Charlie Huhn: vocals
 Jesse Johnson: guitar
 Joe Bouchard: keyboard
 Dennis Dunaway: bass
 Neal Smith: drums
 
 Excellent melodic hard rock on a budget production featuring ex-Victory
 vocalist Charlie Huhn.
 
 Electrocution of the Heart (Grudge) 1989
 
 
 JOANNA DEAN (USA)
 
 Glorious blues howler from Memphis, very much in the spine-tingling
 tradition of Janis Joplin but blessed with hard rock backing. Excellent
 vocal performance and good songs made her debut album an acclaimed
 release, while the follow-up, Bad Romance (credited to band name Bad
 Romance), featured an excellent duet with Cinderella vocalist Tom
 Keifer in ‘Love Hurts’ (previously covered by Nazareth).
 
 Ain’t Misbehavin (Polydor) 1988
 Bad Romance (Polydor) 1990
 
 
 PAUL DEAN (Canada)
 
 Former lead guitarist with Canadian AOR stars Loverboy, who recorded
 his debut solo album during the main group’s demise but released after
 official split. Heavier than Loverboy, with song contributions from
 numberous big names including Jon Bon Jovi, Paul Stanly and Desmond
 Child. Despite an enthusiastic response the album failed to generate
 collective interest and make a commercial impact. Dean is currently
 piecing Loverboy back together for a second attempt at fortune.
 
 Hard Core (Colunbia) 1988
 
 
 DEATH ANGEL (USA)
 
 Mark Osqueda: vocals
 Rob Cavestany: guitars
 Andy Galeon: guitar
 Dennis Pepa: bass
 Gus Pepa: drums
 
 Formed at the centre of the San Francisco Bay Area thrash explosin
 during the mid-eighties, the band recorded a flawed but exciting
 debut album whilst some members were still school age. Maturing
 dramatically with their second album, they toured Europe for the
 first time, supporting Motorhead, and made a label switch to Geffen
 for their third and bes work to date. An intriguing band who indicate
 greater success for the future.
 
 The Ultra Violence (MFN) 1987
 Frolic in the Park (MFN) 1988
 Act III (Geffen) 1990
 
 
 DEDRINGER (UK)
 
 John Hoyle: vocals
 Neil Hudson: guitar
 Al Scott: guitar
 Lee Flaxington: bass
 Kenny Jones: drums
 
 This British boogie band received little attention from critics and fans,
 fell apart and regrouped in 1982. They signed with Neat Records. They
 made numerous singles before they left Dindisc and changed personnel
 prior to Neat’s signing. New members were Neil Garfitt on vocals and
 Chril Graham on bass, replacing Hoyle and Flaxington respectively.
 
 Direct Line (Dindisc) 1980
 Second Arising (Neat) 1983
 
 
 DEEP PURPLE (UK)
 
 Ian Gillan: vocals
 Ritchie Blackmore: guitar
 Jon Lord: keyboards
 Roger Glover: bass
 Ian Paice: drums
 
 For many, Deep Purple is the band; certainly the group is one of the prime
 Exponents of heavy metal. They formed in 1967 under the name of Roundabout
 but had no success. As Deep Purple in 1968, the first line-up was Paice,
 Lord had been with the Artwoods, an R’n’B outfit. Blackmore had played in
 Germany.
   Shades of Purple was recorded in May 1968, with the track ‘Hush’ scoring
 success Stateside as a single and causing the group to be offered a three-
 album contract. The Book of Taliesyn saw them covering Neil Diamond’s
 ‘Kentucky Woman’ without much inspiration, but Blackmore has a fine guitar
 outburst and there are a number of interesting cuts on the album.
   Deep Purple was the last of Deep Purple MK 1 with Simper and Evans
 departing to be replaced by ex-Episode Six members, Glover and Gillan. The
 album, though, showed considerable change irrespective of who was leaving
 or coming, and has lengthy classic compositions. Before the album’s release
 the new members had been heard on a single, ‘Hallelujah’, which originally
 had been intended for the first set-up.
   Concerto for Group and Orchestra passed quitely but Deep Purple in
 Rock was the breakthrough and featured some of the epic moments of heavy-
 metal vinyl history. It is high-energy rock with every track a winner –
 ‘Black Night’, ‘Child in Time’, ‘Speed King’ and ‘Strange Kind of Woman’ are
 among the crėme de la crėme. ‘Child in Time’ was particularly memorable,
 with Gillan’s distinctive banshee-like vocals, Blackmore’s guitar genius,
 Lord’s sensitive keyboard work and perfect musical colouring from Paice
 and Glover.
   Fireball saw Glover’s bass shine on the title-cut ‘Fireball’. It was a
 good album but rather neglected in retrospect simply because it falls
 between the greatness of Deep Purple in Rock and another classic, Machine
 Head. The latter was recorded all at once rather than over a period, and
 to many the songs worked best later when they had been played live and
 had attained maturity. Machine Head includes the classics ‘Highway Star’,
 ‘Smoke on the Water’, ‘Pictures of You’ and ‘Space Truckin’.
   Made in Japan saw the band on stage in Japan, a country where they
 achieved a phenomenal following. The assembled cuts came from a number
 of gigs. Who Do We Think We Are was made at the end of 1972 and the
 beginning of 1973, when fracas seemed the order of the day within the
 group personnel.
   The split finally came in June 1973 and Deep Purple MK 2 was over.
 Lord, Blackmore and Paice remained. Glenn Hughes from Trapeze joined, as
 did an unknown vocalist from Redcar, David Coverdale. The band’s front
 sound is very different in Burn, with Coverdale’s rich-sounding vocals
 and his ability to cope with more melodic rock. ‘Sail Away’ was excellent
 while ‘Mistreated’ became the song Coverdale always had to sing live, and
 ‘Burn’, the title cut, is also worth remembering. Stormbringer quickly
 followed, again in 1974, but Blackmore was beginning to dislike the
 funkier Deep Puple and went off and recorded several of his songs, which
 had not been included in Stormbringer. His recording project blossomed
 into a solo LP and into his own band, Ritchie Blackmore’s Rainbow (see
 Rainbow).
   Blackmore was replaced by Tommy Bolin, an experienced session player
 who had replaced Joe Walsh in the James Gang in 1973-4. Come Taste the
 Band was the only studio album of Deep Purple MK 4 and many feel that,
 inspired by Bolin, Purple played the heaviest for some time. However, the
 live group did not fare as well as the recording group. After a dreadful
 Liverpool concert in 1976, Coverdale announced his departure.
   Made in Europe had been intended for 1975 and appeared in single form
 and not the double originally intended. The recordings were those of Deep
 Purple MK3. The Puple MK 4 band featured on Last Concert in Japan, an
 album which never appeared in the UK.
   From this period the band began a search to find unreleased tracks or
 different tracks of familiar cuts and these can be found on their last
 three albums. Bolin died in 1977.
   But high drama came when Deep Purple MK 2 reformed in 1984, released
 a new album and toured the world. The LP was generally received
 indifferently; most realized that Purple had deliberately played safe by
 regurgitating tired worn-out riffs and unvaried clichés of their hey-day.
   A further world tour preceded their 1987 release. The 1988 set is a ‘live’
 duble with production from Glover. Scandinavian Nights is a double-record
 set of a concert in Stockholm. For the new decade Gillan had gone, with
 former Rainbow vocalist Joe Lynn Turner replacing him.
 
 Shades of Deep Purple (Parlophone) 1968
 The Book of Taliesyn (Harvest) 1969
 Deep Purple (Harvest) 1969
 Concerto for Group and Orchestra (Harvest) 1970
 Deep Purple in Rock (Harvest) 1970
 Fireball (Harvest) 1971
 Machine Head (Harvest) 1971
 Made in Japan (Purple) 1972
 Who Do We Think We Are (Purple) 1973
 Burn (February) 1974
 Stormbringer (Purple) 1974
 Come Taste the Band (Purple) 1975
 Made in Europe (Purple) 1976
 Last Concert in Japan (March) 1977
 Powerhouse (Purple) 1977
 Deep Purple in Concert (Harvest) 1980
 Deep Purple Live in London (Harvest) 1980
 Perfect Strangers (Polydor) 1984
 The Anthology (EMI Harvest) 1985
 The House of Blue Light (Polydor) 1987
 Nobody’s Perfect (Polydor) 1988
 Scandinavian Nights (Connoisseur) 1988
 Slaves and Masters (BMG) 1990
 
 
 
 DEF LEPPARD (UK)
 
 Joe Elliott: vocals
 Steve Clark: guitar
 Pete Willis: guitar
 Rick Savage: bass
 Rick Allen: drums
 
 Sheffield-based Def Leppard played their first gig in July 1978. On their
 own Bludgeon Riffola label they recorded an EP, ‘Getcha Rocks Off’, found
 management and then signed with Phonogram. Their record debut was On
 Through the Night, which produced two hit singles, ‘Hello America’ and
 ‘Wasted’. The second album, High ’n’ Dry, was much tighter, had an American
 AOR feel and was produced by John ‘Mutt’ Lange. 1982 was a disappointing
 Year for the band, at least in the UK. There was no record product of any
 real consequence and Phonogram – doubtless in an attempt to keep inteest
 alive in the band – issued a three-track EP headed by ‘Bringin’ on the
 Hearbreak’. Pete Willis left the band and Phil Collen from Girl replaced
 him in 1983 during the reording of Pyomania, an album that eventually
 elevated Leppard into true superstar status. Technically it’s regarded
 as one of the greatest rock albums so far constructed. Pyomania has
 sold over six million copies in America alone, hogging the top of
 Billboard’s chart for most of late 1983 and early 1984. In the US the
 band have become major stars and their overnight success, thanks to
 Pyromania, has enabled the band to find the necessary momentum to
 crack the UK album charts, and find British acclaim that had previously
 not come their way.
   The band’s activities received serious cutailment in 1985 when Allen
 lost an arm in a car crash. However, miraculously, and a tribute to the
 band’s patience and closeness as people, Allen continued with the band,
 thanks to his own bravery, a special drum kit and the addition of another
 drummer. For a band of their selling power actual product has been pretty
 miserable, even given the halt in proceedings due to Allen’s accident. Some
 two years lapsed before Hysteria made its presence felt, with the band
 estimating a minimum two million sales would cover the costs accumulated
 in recording. At one point Jim Steinman, of Meatloaf, Billy Squier and
 Bonnie Tyler association, was brought in as producer but this proved
 disastrous. With the album’s release, the band toured for the first time
 since 1983 and became US tax exiles. Hysteria yielded no less than five
 hit singles. Early January 1991, Clarke was found dead after a massive
 booze bender. There were no suspicious circumstances.
 
 On Though the Night (Vertigo) 1980
 High ’n’ Dry (Vertigo) 1981
 Pyromania (Vertigo) 1983
 First Strike (Flash) 1985
 Hysteria (Vertigo) 1987
 
 
 DEFIANCE (USA)
 
 Steev Esquivel: vocals
 Doug Harrington: guitar
 Jim Adams: guitar
 Mike Kaufmann: bass
 Matt van der Ende: drums
 
 This San Franciscan band is best heard on their first album, when vocals
 came from Ken Elkington. The band belong in speed metal territory.
 
 Product of Society (Roadrunner) 1989
 Void Terra Firma (Roadrunner) 1990
 
 
 DEMON (UK)
 
 Dave Hill: vocals
 Mal Spooner: guitar
 Les Hunt: guitar
 Chriss Ellis: bass
 John Wight: drums
 
 Demonic heavy metal of the first order with great use of melody and
 instrumental dynamics. Early live shows proved humorous rather than
 exhibiting their musical skills. It became clear that a complete
 rethink of their ideas was necessary. The Plague is a concept affair
 that has an elaborate story book and completely reverses their earlier
 style. Live gigs had ceased altogether. Disaster struck, however, in
 1984 when guitarist Spooner died seven days after recording British
 Standard Approved. The band vowed to continue as an active unit.
   By the late eighties the band were attempting to throw off their
 black metal image. There have been a number of re-issues, with The
 Unexpected Guest reappearing in 1987 with another mix, and Clay
 issued their first album again in 1988. The band’s Sonic release is a
 German concert recording from 1989, and is a double record set.
 
 Night of the Demon (Carrere) 1981
 The Unexpected Guest (Carrere) 1982
 The Plague (Carrere) 1983
 British Standard Approved (Clay) 1985
 Heart of Our Time (Clay) 1985
 Breakout (Clay) 1987
 Taking the World by Storm (Clay) 1989
 One Helluva Night (Sonic) 1989
 Hold on to the Dream (Sonic) 1991
 
 
 DERRINGER (USA)
 
 Rick Derringer: guitar, vocals
 Danny Johnson: guitar
 Kenny Aaronson: bass
 Vinny Appice: drums
 
 The Derringer band has had an assortment of line-ups over the years but
 the above was his best. Derringer formed his own band in 1976, although
 his history stretches back to the pop group, the McCoys, who found success
 in the 1960s. The McCoys had a worldwide hit with the rather languid
 though catchy ‘Hang on Sloopy’. The group merged in 1969 with Johnny
 Winter to form Johnny Winter And. Derringer worked on several albums with
 Winter and at the same time his guitar finesse adorned albums for artists
 like Alice Cooper, Steely Dan, Todd Rundgren and Richie Havens.
   Derringer has made several solo albums and his All American Boy
 Produced a major US hit single, ‘Rock ’n’ Roll Hoochie Koo’. In 1975 he
 decided to form his own band and among the first invited was Vinny Appice
 who was later to join Black Sabbath. Many albums followed but, although
 Derringer led some fine line-ups and injected some pulsating rock guitar
 into his compositions, there was little achieved in general popularity
 stakes. After Live, Aaronson, Appice and Johnnson left to form Axis.
   Recently Derringer has turned his creative talents towards production
 and songwriting mostly for TV movies. Of the acts he has produced,
 Madam X, Bonnie Tyler and Weird Al Yankovic appear the most successful.
 He also teamed up with drummer Carmine Appice for the DNA project in 1983.
 
 All American Boy (Blue Sky) 1974
 Spring Fever (Blue Sky) 1975
 Derringer (Blue Sky) 1976
 Sweet Evil (Blue Sky) 1977
 Live (Blue Sky) 1977
 If I Weren’t so Romantic (CBS) 1978
 Guitars and Women (CBS) 1979
 Face to Face (CBS) 1980
 Good Diry Fun (Passport) 1983
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |