发信人: whitesnake(叶子) 
整理人: kgb(2001-02-06 12:31:14), 站内信件
 | 
 
 
TERI DE SARIO (USA)
 
 The rest of Teri de Sario’s band are session musicians that include Richie
 Zito. Caught is a superb album, and the lady beats Benatar hands down.
 Incredible vocals and crushing guitar work makes this an undiscovered
 classic.
 
 Caught (Casablanca) 1980
 
 
 MICHAEL DES BARRES (UK)
 
 Michael des Barres was a member of the early 1970s glam band Silverhead,
 and then a member of Detective before he recorded his solo album. He
 appeared on Kiss, Gene Simmon’s solo album in 1978.
   In 1985 he took over the vocal spot in Power Station from Robert
 Palmer. Success has eluded hime for some time but his collaboration with
 Power Station is an almost perfect combination and might have reaped him
 dividends.
 
 I’m Only Human (Dreamland) 1980
 Somebody Up There Likes Me (MCA) 1986
 
 
 DESIRE (USA)
 
 Fred Daniel: vocals
 Burk Price: guitar
 David Svach: bass
 Larry Sexton: drums
 
 Lots of energy but hampered by their rather limited musical ability. However,
 the guitar playing of Price is exceptionally talented – at times wandering
 into Hendrix directions.
 
 Cry at the Sky (Rock Power) 1983
 
 
 
 DESMOND CHILD AND ROUGE (USA)
 
 The band was formed in New York in 1975 by Univerisity students Desmond
 Child and ‘Rouge’ – Maria Vidal, Myriam Vaille and Diana Grasselli. They
 signed with Capitol who released their debut LP in 1978. Desmond Child
 and Rouge’s style is based on a mixture of heavy rock and disco. Their
 first album featured a track co-written with Kiss’s Paul Stanley. Their
 second album was released in 1979 and was more hard-rock-orientated; but
 sadly, due to lack of real success, the band split up.
 
 Desmond Child and Rouge (Capitol) 1978
 Runners in the Night (Capitol) 1979
 
 
 
 DESTRUCTION (Germany)
 
 Marcel ‘Schmier’ Schirmer: vocals, bass
 Michael Siffringer: guitar
 Thomas Senmann: drums
 
 In 1986, after their second album, Harald Wilkens gave them a second
 guitar push. Senmann quit mid-way through the same year, with Oliver
 Kaiser becoming the permanent replacement, after guest aid from Witch-
 unter (Sodom). In late 1987 the band supported Motorhead through Europe
 and later headlined in New York. Live Without Sense was recorded in
 Vienna. Schmier left early 1990 with Poltergeist vocalist Andre
 replacing, and so vocalizing on their fifth album. Mini-albums: Sentence
 of Death (1984), Mad Butcher (1987).
 
 Infernal Overkill (Steamhammer) 1985
 Eternal Devastation (Steamhammer) 1986
 Release of Agony (Steamhammer) 1987
 Live Without Sense (Noise) 1989
 Cracked Brain (Noise) 1990
 
 
 
 DETECTIVE (USA)
 
 Michael des Barres: vocals
 Michael Monarch: guitar
 Tony Kaye: keyboards
 Bobby Picket: bass
 John Hyde: drums
 
 An incredibly heavy mid-1970s band who were discovered by Jimmy Page
 of Led Zeppelin. Des Barres was ex-Silverhead and Key ex-Yes. Des Barres
 later became part of Chequered Past, a Los Angeles part-time superstar
 outfit. Monarch went on to join Meatloaf. Detective have the heaviest
 drum sound bar anyone except Jon Bonham. Des Barres joined Power Station
 in 1985.
 
 Detective (Swan Song) 1977
 It Takes One to Know One (Swan Song) 1978
 
 
 DEVIANTS (UK)
 
 Mick Farren: vocals
 Paul Rudolf: guitar
 Sid Bishop: guitar
 Duncan Sanderson: bass
 Russ Hunter: drums
 
 Similar to the MC5’s ‘Search and Destroy’ way of thinking, this band
 Appealed to the same type of audience of acid trippers and bikers.
 Originally called the Social Deviants, they changed name at the end
 of 1967. Hunter, Rudolf and Sanderson went on to form the Pink Fairies.
 
 Ptoof (Decca) 1967
 Disposable (Stable) 1968
 Deviants (Logo) 1969
 
 
 
 BUCK DHARMA (USA)
 
 Dharma is the main-man of Blue Oyster Cult. His album is a mixture of
 classy FM radio rock and stranger, more intimate songs. However, the
 production is faultless and more than makes up for any lack of originality.
 
 Flat Out (Portrait) 1982
 
 
 
 DIAMOND HEAD (UK)
 
 Sean Harris: vocals
 Brian Tatler: guitar
 Colin Kimberley: bass
 Duncan Scott: drums
 
 This is a four-piece from Stourbridge in the West Midlands. The members
 went to the same school and formed the group while students. They have
 built up a massive following. Their first release came on their own
 independent label and included an album which merits maximum rating –
 Lightning to the Nations. They signed to MCA early in 1982 and
 released a four-track EP, ‘Diamond Head’, as their debut. Their musical
 style owes a great deal to Led Zeppelin. However, despite extensive
 media promotion and consistent touring the band failed to make commercial
 headway and were eventually dropped by MCA in a controversial move
 following the release of their third album. Simply, Canterbury was
 far too advanced musically for both the band (in fact Kimberley and
 Scott were ‘relieved’ of their positions in favour of more seasoned
 players, bassist Mervyn Goldsworthy who was later to join Samson and
 drumer Robbie France who linked up with UFO) and their audience. Behold
 the Beginning is a remixed compilation set.
 
 Lightning to the Nations (DHM) 1980
 Borrowed Time (MCA) 1982
 Canterbury (MCA) 1983
 Behold the Beginning (Metal Masters) 1986
 
 
 DIAMOND REO (USA)
 
 Norman Nardini: vocals, bass
 Frank Zuri: keyboards
 Warren King: guitar
 Rob Jones: drums
 
 Diamomd REO is an interesting small act from Pittsburg. Their first album
 is very ordinary pop hard rock but Dirty Diamonds is definitely an
 undiscovered classic in which their style changed to incredibly heavy rock
 with the best acid-guitar sound since Jimi Hendrix. Rough Cuts was a
 disappointment and the band subswquently split. Nardini formed the Flying
 Tigers, a far cry from the classic Diamond REO.
 
 Diamond REO (Big Tree) 1975
 Dirty Diamonds (Kama Sutra) 1977
 Rough Cuts (Indie) 1978
 
 
 
 DIANNO (UK)
 
 Paul Di’Anno: vocals
 Lee Slater: guitar, vocals
 P.J.Ward: guitar, vocals
 Kevin Brownie: bass, vocals
 Mark Venables: keyboards, vocals
 
 Paul Di’Anno was the original vocalist with Iron Maiden. Since leaving
 Maiden in 1981 he’s led a chequered career with both his Lonewolf and
 Di’Anno projects. Paul’s musical direction appeared to be American-
 influenced melodic rock of the Journey mould. Originally signed to a
 Japanese label he later signed with Heavy Metal Records and Dianno,
 With no permanent drummer, released their debut album (on the FM
 subsidiary) in 1984. Currently the band appears to have folded with
 Di’Anno still searching for his ultimate vocation.
 
 Dianno (FM Records) 1984
 
 
 
 BRUCE DICKINSON (UK)
 
 Solo album from Iron Maiden vocalist featuring musical accompaniment
 from a variety of colleagues including guitarist Janick Gers and
 Jagged Edge drummer Fabio Del Rio. By contrast with Maiden’s classic
 metal, this solo LP displays a degree of subtlety and dexterity not
 expected.
 
 Tattooed Millionaire (EMI) 1990
 
 
 DICTATORS (USA)
 
 ‘Handsome’ Dick Manitoba: vocals
 Andy Shernoff: bass, keyboards
 ‘Ross the Boss’ Funicello: guitar
 ‘Mark the Animal’ Mendoza: bass
 Ritchie Teeter: drums
 
 This New York band came to prominence during the punk/new-wave
 explosion in Britain in the mid to late 1970s, but they were an
 earthy Motorhead-style band and perhaps illustrated the closeness
 between punk and metal. After the first album, Teeter replaced Stu
 King. ‘Ross the Boss’ joined Shakin’ Street in 1980, and when they
 Folded he formed Manowar. Mendoza left for Twisted Sister.
 
 Go Girl Crazy (Epic) 1975
 Manifest Destiny (Asylum) 1977
 Blood Brothers (Asylum) 1978
 Fuck ’Em if They Can’t Take a Joke (Official Live Tape) 1981
 
 
 DIESEL (Netherlands)
 
 Rob Vunderink: guitar, vocals
 Mark Boon: guitar
 Frank Papendrecht: bass
 Pim Koofman: drums, keyboards
 
 Diesel had a big success in America with ‘Sausalito Summer’, which
 is a great example of Tom Petty-style light metal. The rest of the
 album is along the same lines.
 
 Watts in a Tank (RCA) 1981
 
 
 DIO (USA)
 
 Ronnie James Dio: vocals
 Vivian Campbell: guitar
 Claude Schnell: keyboards
 Jimmy Bain: bass
 Vinny Appice: drums
 
 Dio is perhaps the most rewarding of the new super-group metal acts to
 have emerged in the 80s. Dio’s elfin-like stature, superb voice, lyical
 middle-ages chronicles, fit perfectly into the musical vehicle propelled
 by Campbell’s sumptuous guitar heroics (always bathed in glorious feedback)
 and Appice’s booming drum assaults. What’s more they’ve earned their
 reputation by playing live in a consistent manner and so have built up a
 fan following that could propel them into mega-stardom at almost any time
 in the immediate future. Each album was an improvement on the previous
 with standout cuts like ‘Holy Diver’, ‘Last in Line’, ‘Rainbow in the Dark’
 almost pushing Zeppelin-style class, not to mention intensity. The release
 of Sacred Heart should have propelled Dio into the super-league. Dio had
 been previously with Elf, Rainbow and Black Sabbath. Campbell had played
 with Sweet Savage, Bain was a member of Rainbow and Wild Horses and Appice
 had spent time in Derringer, Bruzer and Black Sabbath.
   July 1989 saw Dio create a stir when a relatively unknown seventeen-
 Year-old Britisher, Rowan Robertson, came in to fill the guitar slot taking
 Over from Craig Goldie. The same year saw Appice depart. His replacement
 For a while, and then permanently, was Simon Wright, of AC/DC. 1990 also
 Saw the addition of new bassist Teddy Cook and ex-Yngwie Malmsteen keyboard
 Player Jeus Johnsson. Dream Evil is for avoiding, whereas Look Up the
 Wolvers has some of the old bite and rawness. Intermission is a ‘live’
 Mini-album.
 
 Dio (Vertigo) 1983
 Holy Diver (Vertigo) 1984
 Sacred Heart (Vertigo) 1985
 Intermission (Vertigo) 1986
 Dream Evil (Vertigo) 1987
 Lock Up the Wolver (Vertigo) 1990
 
 
 DIRTY LOOKS (USA)
 
 Henrik Ostergaard: vocals, guitar
 Paul Lidel: guitar
 Jack Pyers: bass
 Gene Barnett: drums
 
 Formed by Dutch-born vocalist, guitarist and leader Hendrik Ostergaard
 in the early eighties. Struck up several small label deals, releasing
 records in the USA and Europe, before striking major label status with
 Atlantic Records. The debut Atlantic release produced by Max Norman
 showcased Dirty Looks to be an incredible AC/DC-style unit, stealing
 riffs and almost entire songs from the revered Australian band.
 Nevertheless, Dirty Looks play with such intensity and venom that
 comparisons hardly affected momentum and the unit was hailed as
 tremendously exciting, with an energy level far beyond rivals. Follow-up
 Turn of the Screw, produced by John Jansen, lessened the intensity but
 still brought acclaim.
 
 Dirty Looks (Axekiller) 1985
 I Want More (Storm) 1986
 In Your Face (Miror) 1987
 Cool From the Wire (Atlantic) 1987
 Turn of the Screw (Atlantic) 1988
 Bootlegs (Shrapnel/Roadrunner) 1991
 
 
 
 DIRTY TRICKS (UK)
 
 Kenny Stewart: vocals
 John Fraser Binnie: guitar
 Terry Horbury: bass
 John Lee: drums
 
 Dirty Tricks played very heavy British mid-1970s hard rock which sounds
 like a heavy-metal Bad Company. The band never rose above club level but
 always turned in a performance to satisfy. As a result there was considerable
 interest from Stateside sources. Hit and Run saw the departure of Lee
 who was replaced by Andy Beirne, late to join Grand Pix. Guitarist
 Binnie joined Rogue Male in 1984 and bassist Terry Horbury teamed up
 with Vardis.
 
 Dirty Tricks (Polydor) 1975
 Night Man (Polydor) 1976
 Hit and Run (Polydor) 1977
 
 
 
 DIRTY WHITE BOY (USA)
 
 David Glen Eisley: vocals
 Earl Slick: guitars
 F. Kirk Alley: bass
 Keni Richards: drums
 
 Supergroup formed in 1988, primarily between guitarist Earl Slick and
 vocalist David Glen Eisley. Eisley had previously been a member of pomp
 rock gods Guiffria whilst Slick had accumulated an impressive track
 record band, Slick. The line-up was completed with the addition of
 bassist F. kirk Alley and ex-Autograph drummer Kenni Richards.
 Surprisingly the Dirty White Boy sound isn’t slick AOR but more garage
 Bules rock in the fashion of, say, Kings of the Sun, Aerosmith and
 Great White. Produced by Beau Hill of Ratt fame.
 
 Bad Reputation (Polygram) 1990
 
 
 DIVING FOR PEARLS (USA)
 
 Danny Malone: vocals
 Yul Vazquez: guitar
 Jack Moran: keyboards
 David Weeks: bass
 Peter Clemente: drums
 
 Glossy New Jersey AOR with its sights set firmly on the Bad English/Night-
 Ranger market. Good songs, neat slim line production and a perfect sense
 of dynamics makes Diving For Peals a band to watch.
 
 Diving For Pearls (Epic) 1989
 
 
 
 DIXON HOUSE BAND (USA)
 
 Dixon House: keyboards
 Chrissy Shefts: guitar
 Chuck Gardner: guitar
 James Kenfield: bass
 Frank Zeufield: drums
 
 Founded by House and produced by Heart’s Flicker, this band sounds on the
 whole rather like a laid-back Heart. The second album Masked Madness
 was released under the name Dixon House, apparently as a solo effort for
 House but featuring most of the above musicians.
 
 Fighting Alone (Infinity) 1979
 Masked Madness (A&M) 1981
 
 
 
 D’MOLLS (USA)
 
 Desi Rexx: vocals
 S. S. Priest: guitar
 Lizzy Valentine: bass
 Billy Dior: drums
 
 Tacky but somehow endearing glam rock act originally from Chicago (name
 taken from gangster slang) but now settled in Los Angeles. Similar in
 approach to Pretty Boy Floyd and Poison. Purile and now defunct.
 
 D’Molls (Atlantic) 1988
 The Answer (Atlantic) 1990
 
 
 DOC HOLLIDAY (USA)
 
 Bruce Bookshire: guitar, vocals
 Ric Skelton: guitar, vocals
 Eddie Stone: keyboards
 John Samuelson: bass
 Herman Nixon: drums
 
 Traditional exponents of Southern boogie and very much in the Allman
 Brothers-Blackfoot camp. Lots of guitar and a generally forceful style.
 Modern Medicine saw a complete style change into electric synth-rock
 moulded into an acceptable AOR format – that seems the best description!
 An act of desperation? Whatever, they failed and split, but they returned
 with a very good album in 1986
 
 Doc Holliday (A&M) 1981
 Doc Holliday Rides Again (A&M) 1982
 Modern Medicine (A&M) 1983
 Danger Zone (Metal Masters) 1986
 Song for the Outlaw Live (Loop) 1989
 
 
 
 DOGS D’AMOUR (UK)
 
 Tyla: vocals
 Jo Dog: guitar
 Steve James: bass
 Bam Bam: drums
 
 Loose rough ’n’ tumble rock following in the footsteps carved by the Faces
 and the Rolling Stones. Formed in Birmingham by enigmatic, and normally
 drunk, vocalist and lyricist Tyla, the band moved immediately to London
 where they built up a shining reputation on the early eighties London
 club/pub circuit, attracting the same following as Hanoi Rocks, The
 Church and to a lesser degree Marionette and the Baby Sitters.
   Undergoing several line-up reshuffles the band toured Finland in 1984
 and cut their debut album for the small Kumibeat label (now a major
 collectable). Facing further personnel changes, the band eventually
 scored a major contract with the fledgling China label and began to make
 inroads with an intensified touring schedule and a string of highly
 touted records. By mid-1989 the band scored a bona fide hit single in
 ‘Satellite Kid’ and proceeded further to establish themselves as a major
 concert attraction. Overseas success has yet to materialize, but the
 band’s superb drunken bluster coupled with Tyla’s toxic leers should
 ultimately win them the day.
 
 The State We’re In (Kumibeat) 1984
 The (Un) Authorised Bootleg (China) 1988
 In the Dynamite Jet Saloon (China) 1988
 A Graveyard of Empty Bottles (China) 1989
 Errol Flynn (China) 1989
 Straight (China) 1990
 
 
 DOKKEN (USA)
 
 Dan Dokken: guitar, vocals
 George Lynch: guitar
 Jeff Polson: bass
 Mick Brown: drums
 
 Tooth and Nail saw the band rise to second division status and Under Lock
 and Key was a hit LP, but hopes of even better things to come were quashed
 when Dan Dokken announced his departure and the band split, in 1988. Dan
 threatened to sue the others when they contemplated continuation. Lynch and
 Brown formed the Lynch Mob. Dokken scrambled for solo pastures and in 1990
 on Geffen there came his Up From the Ashes album. The same year saw the
 release of the Lynch Mob through Elektra.
 
 Breaking the Chains (Carrere) 1982
 Tooth and Nail (Elektra) 1984
 Under Lock and Key (Elektra) 1985
 Back for the Attack (Elektra) 1987
 Beast from the East (Elektra) 1988
 
 
 DOMAIN (Germany)
 
 Bernie Kolbe: vocals, bass
 Cliff Jackson: guitar
 Alex Ritt: guitars
 Volker Sassenberg: keyboards
 Thorstein Preker: drums
 
 Formed in 1986, primarily by Bernie Kolbe and British-born Cliff Jackson,
 who had previously been the nucleus of seventies progressive heavy rockers
 Epitaph. Under the name Kingdom the band released their self-titled debut
 album to excellent reviews, but, due to a degree of confusion with similar-
 sounding namesakes Kingdom Come, switched their moniker to Domain. Subsequently
 the Kingdom album was repackaged, and resurfaced under the new title of
 Our Kingdom. Fusing influences from as far afield as Uriah Heep to Journey,
 Domain present a unique but hardly ground-shaking alternative to the sound
 of most German hard rock acts. Before the Storm, produced by Albert Bockholt
 (Magnum, Treat), is a consummate release, but any real growth must surely
 be limited by the somewhat dated approach.
 
 Our Kingdom (Teldec) 1988
 Before the Storm (Teldec) 1989
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |