发信人: whitesnake(叶子) 
整理人: kgb(2001-02-02 23:16:57), 站内信件
 | 
 
 
BLOOD GOOD (USA)
 Les Carlsen: vocals
 David Zaffiro: guitar
 Mike Bloodgood: vocals, bass
 Kevin Whistler: drums
 
 Intense Christian heavy metal band whose initial style was comparable to
 Iron Maiden, although latter releases showed a marked mellowing of
 approach. One of the best, and certainly most musical, white metal units,
 every album is thoroughly recommended and the band have made
 attemppts, if somewhat sporadic, to play European dates. Original drummer
 Mark Welling was replaced in 1989 by Kevin Whistler, and leader/guitarist
 David Zaffiro cut a solo album, The Other Side, in 1989.
 
 Blood Good (Frontline) 1986
 Detonation (Frontline) 1987
 Rock in a Hard Place (Frontline) 1988
 Out of Darkness (Intense) 1989
 Hotter Than Hell Live (Roadracer0 1990 
 
 
 BLOODROCK (USA)
 Jim Rutledge: vocals
 Lee Pickens: guitar
 Nick Taylor: guitar
 Steve Hill: keyboards
 Eddie Grundy: bass
 Rick Cobb: drums
 
 Terry Knight, manager of Grand Funk, sought an equally uncom-
 promising outfit to consolidate his mega-success with the Funk. He
 never achieved it - Bloodrock were altogether far too gross for even
 Knight to handle. They remain undoubtedly the heaviest late 1960s
 acid casualties of all time. Texan guitarist John Nitzinger wrote
 several songs for USA but never joined the band officially. Rutledge
 and Pickens went on to record solo LPs in the mid-1970s.
 
 Bloodrock (Capitol) 1969
 Bloodrock 2 (Capitol) 1970
 Bloodrock 3 (Capitol) 1971
 Passages (Capitol) 1972
 Live (Capitol) 1972
 USA (Capitol) 1973
 Whirlwind Tongues (Capitol) 1974
 
 
 BLUE BLUDD (UK)
 Phil Kane: vocals
 Mark Sutcliffe: guitar
 Rob Ariss: keyboards
 Dave Crawte: bass
 Paul Sutcliffe: drums
 
 Relatively fresh-faced and exciting UK combo with mandatory US-style
 arena rock swagger à la Ratt, Whitesnake, Lion and Warrant.
 Debut album is a pleasant but hardly surprising affair with several
 members coming from NWOBHM stalwarts Trespass.
 
 The Big Noise (MFN) 1989
 Universal Language (MFN) 1991
 
 
 BLUE CHEER (USA)
 Leigh Stephens: guitar, vocals
 Dick Peterson: bass
 Paul Whaley: drums
 
 Imagine three stoned, acid-crazed bikers on stage and you will only be starting
 to appreciate the headaches that Blur Cheer have caused throughout the years.
 Managed by an ex-Hell's Angel, these claimants to being the loudest band in
 the world originate from San Francisco and are selfconfessed drug addicts.
 Blue Cheer make loud-man Nugent seem positively tame. Formed in early 1968,
 they played the heaviest metal of all, using the largest amounts of amplification
 ever used on stage. They achieved a large following amongst an audience of
 undersirables and had a huge 45 hit with a reworking of 'Summertime Blues'.
 The personnel changes are too numerous to list, but Dick Peterson remained
 the lynchpin. They split during the early 1970s. The band re-formed in 1984
 thanks to original members Peterson and Whaley. Little came from this, but
 a fresh attempt to restore their fortunes was announced in 1989.
 
 Vincebus Eruptum (Philips) 1968
 Outside Inside (Philips) 1968
 New Improved (Philips) 1969
 Blue Cheer (Philips) 1970
 The Original Human Being (Philips) 1971
 Oh Pleasant Hope (Philips) 1971
 The Beast is Back (Important) 1985
 
 
 BLUE MURDER (UK)
 John Sykes: guitar, vocals
 Tony Franklin: bass
 Carmine Appice: drums
 
 Over- hyped adn overdue supergroup project instigated by British guitarist
 John Sykes who had played host to the rejuvenated '1987' era Whitesnake,
 by way of NWOBHM stalwarts the Tygers of Pan Tang and more importantly
 the final version of Thin Lizzy. Sykes had won hinself an excellent reputation
 as a spectacular and gifted guitarist during his stint in Lizzy, helping him
 secure the much coveted post in the modernized Whitesnake. Utilized for
 the 1987 LP recording sessions he found himself outsed from the group's
 live line-up (his position was taken over by Adrian Vandenberg and Vivian
 Campbell) to form Blue Murder. The initial line-up of Blue Murder included
 drummer Cozy Powell, who left on less than amicable terms whilst the
 seach for a suitable singer proved both exhaustive and frustrating. Eventually
 the decision was made to record without a vocalist, and Sykes handled all
 the vocal duties, which caused the project to suffer delays of unprecedented
 proportions. Released in the spring of 1989, the album was heavily criticized
 for the lack of penetrating vocalizing and its pretentious songwriter approach.
 With overly long tracks, winding instrumental segments and ambitious 
 arrangements, the album failed to make a commercial impact and sank into
 obscurity. An American club tour in early 1990 rejuvenated some interset but
 the project still waned and future activity looks decidedly risky.
 
 Blue Murder (Geffen) 1989 
 
 
 BLUE OYSTER CULT (USA)
 Donald (Buck Dharma) Roeser: lead guitar, vocals
 Erick Bloom: guitar, keyboards, vocals
 Allen Lanier: keyboards, guitar
 Joe Bouchard: bass, vocals
 Rick Downey: drums
 
 Blue Oyster Cult's line-up has undergone few changes since the first album
 for US Columbia in 1971. Only Albert Bouchard's leaving in 1981 has
 interrupted the personnel continuity, although the 1982 Extraterrestrial Live
 double set has tracks with his drum credits. He was replaced by group drum
 roadie Downey. Early in its life Blue Oyster Cult was the Soft White Underbelly
 and later the Stalk Forrest Group, with one unreleased album for Elektra.
 
 Of the band's albums Blue Oyster Cult is an early classic with its mix of musical
 subtlety and swift savage bursts of guitar violence; a blues feel pervades and
 a Zeppelinish spirit can be sensed. The album got Blue Oyster Cult a heavy-
 metal tag but their music has always had musical dexterity and variety. Secret
 Treaties contains 'Career of Evil', a song written by Lanier's girlfriend, poet-rock
 singer Patti Smith, and the lady sang vocals and contributed two songs on
 Agents of Forune. The same album spawned a surprise hit on both sides of the
 Atlantic with 'Dont't Fear the Reaper'. Spectres and Some Enchanted Evening contain
 few highlights while Mirrors is a very mixed affair but does have two beauties
 opening side two in 'The Vigil' and 'I am the Storm'.
 
 Cultosaurus Erectus was produced by Martin Birch of Black Sabbath and Deep
 Purple fame (to name but two) and the overall spirit did much to revive interest
 in a group which had seemingly driven themselves out of fresh song ideas.
 Fire of Unknown Origin is fairly good, but the double-live Extraterrestrial Live seems
 to be yet another 'filler' with its collection of songs already recorded in studio
 and live versions several time over. Late 1980 saw a Dharma solo album Flat Out
 with had a Blue Oyster Cult feel and better songs than some of those gracing the
 band's albums. Lanier was replaced during the summer of 1985 by former Aldo
 Nova band member Tony Zvonchek. Billy Idol band member Tony Price helped
 out on drums during sessions for the follow-up th The Revolution by Night.
 
 Bouchard claimed he was the total influence behind Imaginos and announced he
 would take appropriate action to assume his claimed rights. The group continues,
 sometimes, it would seem, 'perilously'.
 
 Blue Oyster Cult (Columbia) 1971
 Tyranny and Mutation (Columbia) 1973
 Secret Treaties (CBS) 1974
 On Your Feet or on Your Knees (CBS) 1975
 Agents of Fortune (CBS) 1976
 Spectres (CBS) 1977
 Some Enchanted Evening (CBS) 1978
 Mirrors (CBS) 1979
 Cultosaurus Erectus (CBS) 1980
 Fire of Unknown Origin (CBS) 1981
 Extraterrestrial Live (CBS) 1982
 The Revolution by Night (CBS) 1983
 Club Ninja (CBS) 1985
 Imaginos (CBS) 1988
 
 
 BODINE (Netherlands)
 Jay Van Feggelen: vocals
 Rheno Xeros: guitar
 Armand Hoff: bass
 Gerrad Hatsma: drums
 
 This band has been favourably compared to Whitesnake, but they have
 more power. Their sound is solid, bluesy metal.
 
 Bodin (Rhino) 1981
 Bold as Brass (Rhino) 1982
 Three Times Running (WEA) 1984 
 
 
 BOMBERS (Australia)
 Tyrone Coates: vocals, saxophone
 John Brewster: guitar
 Steve Crofts: slide guitar
 Alan Lancaster: bass
 Peter Heckenberg: drums
 
 Lancaster is ex-Status Quo, Brewster was in the first Angel City. 'Small
 Talk' and 'City out of Control' are two Angel City cuts recorded on the
 debut set of this rock band.
 
 Aim High (Polydor) 1990 
 
 
 BONFIRE (Germany)
 Claus Lessman: vocals
 Angel Schliefer: guitar
 Michael Voss: guitar
 Jorg Deisinger: bass
 Edgar Patrik: drums
 
 Exciting German melodic rock outfit moving in a familiar, accessible territory
 inhabited by the Scorpions and later-period Warlock. Healthy production,
 highlighting crisp and crunchy guitars with Claus Lessman's voice inviting
 immediate comparisons to Klaus Meine. Formed in 1987 from the ashes of 
 independently contracted act Cacumen, the band recorded their debut album
 Don't Touch the Light with producer Dirk Steffans. Fireworks opened international
 doors whilst Point Blank, produced by Michael Wagener, gave them headlining
 status in Germany and a growing following in most other teritories including
 the UK and USA, where they have toured successfully. An excellent act with
 great records and healthy prospects. Recommended.
 
 Don't Touch the Light (RCA) 1986
 Fireworks (BMG) 1987
 Point Blank (BMG) 1989 
 
 
 BONHAM (UK)
 Daniel MacMaster: vocals
 Ian Hatton: guitar
 John Smithson: bass, keyboards
 Jason Bonham: drums
 
 Son of former Led Zeppelin drummer John Bonham, Jason had previously
 been a member of melodic rock groups Airrace and Virginia Wolf. Utilizing
 family name he signed to WTC and, with the assistance of Birmingham-based
 musicians and Canadian-born MacMaster, recorded excellent debut LP.
 Hard and heavy sound very much in the classic Led Zeppelin tradition and
 by Bob Ezrin.
 
 A Disregard of Time Keeping (WTG) 1989 
 
 
 BON JOVI (USA)
 Jon Bon Jovi: vocals, guitar
 Richie Sambora: guitar
 Alec John Such: bass
 David Rashbaum: keyboards
 Tico Torres: drums
 
 With determination and a wide grin not seen Dave Lee Roth ruled the
 roost, Bon Jovi's rise to stardom must surely be one of the few that
 is truly deserved. Mixing high-tech rock and roll with passionate and
 convincing songs (not a million miles removed from the glory of Russ
 Ballard, Bryan Adams of John Waite) Bon Jovi has carved a slice of
 the rock empire for himeself. His band are equally talented. Torres was
 previously with Frankie and The Knockouts and there is Sambora's
 remarkable and adept guitar work.
 
 Jon Bongiovi (later anglicized to Bon Jovi) commenced his musical
 career during the early eighties, playing in and around the New Jersey
 club circuit and recording demo tapes in his cousin Tony Bongiovi's
 New York City studio The Power Station. Tapes made at this time led
 directly to a recording deal with Polygram Records and the formation
 of Bon Jovi, with guitarist Richie Sambora adding an intergral pinch
 of genius.
 
 Their debut album, with its neat pop rock hooks and breezy good-time
 frills, attracted instant success, with the track 'Runaway' becoming a
 marginal AOR hit. With 7800° Fahrenheit the group impeded thei
 momentum - weak material and lacklustre production appeared to be
 the main problem but Slippery When Wet exploded beyond all previous
 expectations, selling in excess of fourteen million units worldwide.
 In addition this Bruce Fairbairn-produced album contained a number
 of major hit singles in 'You Give Love A Bad Name' and 'Living on a
 Prayer' (co-written with Desmond Child). Arguably at this time Bon
 Jovi were perhaps the most successful hard rock group in the world,
 selling out concerts in very territory and topping charts simultaneously.
 
 New Jersey, a paean to Jon's roots and musical influences, displayed a 
 shift in style away from the fuel-injected hard rock into more mature,
 singer/songwriter territory, paying homeage no doubt to his heroes
 Bruce Springsteen and Little Steven. It didn't however halt the string
 of hits, with Bon Jovi setting out once again on a world tour, securing
 their position as perhaps the biggest rock act of the eighties. In 1990
 Jon Bon Jovi, amidst much confusion and speculation, put Bon Jovi
 the band on ice and proceeded to strike out as a solo artist with the
 replease of Young Guns II, a film soundtrack featuring a selection of
 lowbrow pop rock songs written by Jon alone. Although this was
 somewhat successful, many had predicted ultimate failure, forcing
 both the end of his career and the band Bon Jovi. However by late
 1990 any problems appeared to have been resolved with the
 announcement that the band would play Japanese dates early 1991
 and write for a future album project. Expect also to see a solo album
 issued by guitarst Richie Sambora at some point.
 
 Bon Jovi (Polygram) 1984
 7800° Fahrenheit (Polygram) 1985
 Slippery When Wet (Polygram) 1986
 New Jersey (Polygram) 1988
 
 
 BOSTON (USA)
 Brad Delp: vocals, guitar, percussion
 Tom Scholz: guitar, keyboards, percussion
 Barry Goudreau: guitar
 Fran Sheehan: bass
 Sib Hashian: drums, percussion
 
 Masterminded by Scholz, Boston released their first album early in 1976 and
 by the end of that year, they were one of the highest record-selling acts in
 America. The band plays layered melodic heavy rock, has catchy song riffs
 and an attractive controlled burst of sound. However there is lack of record
 output and the band is best known to the general public for the hit singles
 'More Than a Feeling' and 'Don't Look Back'. Barry Goudreau produced a
 solo album titled after himself in 1980 and formed the superb Orion in 1984.
 
 In 1983 Epic sued Boston, contending the group owed them a number of
 albums. In 1986 the group did record again, achieved a number one US hit
 single and had another album that confirmed for many the brilliance of
 Scholz.
 
 Boston (Epic) 1976
 Don't Look Back (Epic) 1978
 Thrid Stage (MCA) 1986 
 
 
 BOULEVARD (Canada)
 David Forbes: vocals
 Randy Gould: guitar
 Andrew Johns: keyboards
 Mark Holden: saxophone
 Tom Christiansen: bass
 Randall Stoll: drums
 
 Homogenized AOR unit with smooth sound encompassing the likes of
 Foreigner, Toto and Loverboy. Debut album scored well in Canada but
 failed to repeat the performance in the US. Now they are managed by
 Brian Adam's manager Bruce Allen and heading for a much rockier
 sound, as is evident from their excellent John Punter-produced second
 album.
 
 BLVD (MCA) 1987
 Into The Street (MCA) 1990 
 
 
 BOW WOW (Japan)
 Kyoji Yamamoto: guitar, vocals
 Mitsuhiro Saito: guitar, vocals
 Kenji Sano: bass
 Toshihiro Niimi: drums
 
 Probably the world's best-kept metal secret, Bow Wow play hard and heavy
 - certainly as hard as any Westen outfit - and are Japan's biggest hard-rock
 band. Their early LPs are ferocious silices of blistering axe attack (the vocals
 hardly matter) with first-class production. Later LPs tend to deteriorate,
 especially the abysmal Glorious Road and Telephone. However, Warning from Stardust
 saw them return to the manic splendour of their early LPs. Lead guitarist
 Yamamoto released two solo LPs, the second with the English group Last
 Fligh. The band changed its name to Vow Wow.
 
 Bow Wow (Invitation) 1976
 Signal Fire (Invitation) 1977
 Charge (Invitation) 1977
 Super Live (Invitation) 1978
 The Bow Wow (Invitation) 1978
 Guarantee (Invitation) 1978
 Glorious Road (SMS) 1979
 Telephone (SMS) 1980
 X-Bomber (SMS) 1980
 Hard Dog (SMS) 1981
 Asian Volcano (VAP) 1982
 Warning From Stardust (VAP) 1982
 Holy Expedition (Heavy Metal) 1983
 Beat of Metal Motion (VAP) 1984
 Cyclone (Eastworld) 1985
 III (Eastworld) 1986
 Live (Passport) 1987
 V (Arista) 1987
 VIB (EMI-Japan) 1989
 
 
 BOXER (UK)
 Mike Patto: vocals, keyboards
 Adrian Fisher: guitar
 Chris Stainton: keyboards
 Tim Bogert: bass
 Eddie Tudori: drums
 
 Below the Belt was recorded with an entirely different line-up of diverse
 non-metal backgrounds. The only surviving member, Mike Patto,
 recruited the above line-up for the very powerful Absolutely - heaby rock
 with a blues tint.
 
 Below the Bell (Virgin) 1976
 Absolutely (Epic) 1977 
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |