发信人: whitesnake(叶子) 
整理人: kgb(2001-02-02 23:16:28), 站内信件
 | 
 
 
GRAHAM BONNET (UK)
 Bonnet is from Skegness, Lincolnshire and was born in 1947. He vocalized
 on a top-five single 'Only One Woman' for the Marbles in 1968. He found
 hard rock after joining Rainbow in 1979 and his vocals adorned a number
 of Rainbow hit singles.
 
 After leaving Rainbow, he released his own album, Live Up, hitting the pop-
 chart top five with 'Night Games' but was unable to follow this with another
 hit. Line Up was produced by John (Status Quo) Eden, and featured Cozy
 Powell on drums, Mickey Moody on guitar, Jon Lord on keyboards and
 Gary Twigg on bass. In 1982 Bonnet replaced Gary Barden in the Michael
 Schenker Group but in the late summer Bonnet and album Assault Attack
 featured Bonnet on lead vocals. Bonnet went on to form Alcatrazz.
 
 Line Up (Vertigo) 1981 
 
 
 JEFF BECK (UK)
 Beck is a legendary heavy-rock axeman whose talent takes him far beyond
 heavy- music confines. His fame comes from a several- times hit single 'Hi
 Ho Silver Lining' which was produced by Mickie Most in 1967. The disc ends
 many a HM- disco club evening. Beck doesn't regard the 45 as representing
 a great musical moment in his career and he has thought even less of another
 chart single hit of his, 'Love Is Blue'.
 
 He gained initial plaudits for his guitarwork with the Yardbirds when he replaced
 Eric Clapton. He split from the group in 1966 and formed the Jeff Beck Group
 which had a line-up of Rod Steawart (vocals), Ron Wood (bass), Micky Waller
 (drums) and later, Nicky Hopkins (piano). Two albums came from this outfit,
 Truth and Beck- Ola, in which the music was bluesy hard rock.
 
 The group folded in 1969 and after this Beck either tried to form or eventually
 found himself in several groups. He was part of Beck, Bogart and Appice,
 virtually a re- formed Jeff Beck Group; he helped out Jan Hammer on the album
 Wired and toured with the group, recording the album Live in 1977. Beck veered
 into the jazz- rock field and, apart from an occasional short tour and record
 release, little has been heard of him except for a volatile teaming with Rod
 Stewart, until the latest album. He did play the guitar on several tracks on the
 self- titled A Box of Frogs album.
 
 Beck finally made his fans happy by returning to the recording studio near
 the end of the decade and playing on Jon Bon Jovi's 1990 solo LP. Blaze of Glory.
 
 Truth (EMI) 1968
 Beck- Ola (EMI) 1969
 Rough and Ready (Epic) 1971
 Jeff Beck Group (Epic) 1972
 Blow by Blow (Epic) 1975
 Wired (Epic) 1976
 Live (with the Jan Hammer Group) 1979
 There and Back (Epic) 1981
 Flash Point (Epic) 1985
 Guitar Shop (Epic) 1989
 
 
 JIMMY BARNES (Australia)
 Hyper- excellent singer- songwriter whose gruff rough 'n' tumble voice
 amongst afficionados has become something of a minor legend. Born
 in Scotland, Barnes moved to Australia with his parents and shot to
 antipodean fame during the late seventies as the identifiable voice of
 Cold Chisel, an Australia rock group whose pioneering brand of hard
 edged R'n'B shot them to gold and platinum fame. With the eventual
 demise of that group, Barnes went solo, issuing an impressive selection
 of records each made indispensable by the sheer quality and size of
 his voice. Freight Train Heart, with guest contributions from artists such
 as Jonathan Cain, Neil Schon (both ex- Journey and now Bad English),
 Mick Fleetwood and make his mark in global terms, although America
 could well be the first to make that all- important acknowledgment.
 
 Body Swerve (Mushroom) 1984
 Jimmy Barnes (Mushroom) 1985
 Freight Train Heart (Geffen) 1988
 Two Fires (Atlantic) 1990
 
 
 JODI BONGIOVI (USA)
 Somewhat distant cousin of the infinitely more famous Jon Bon Jovi (a.k.a. 
 Bongiovi), who arrived on the scene with a mildl amusing melodic rock
 debut ready to cash in on the latter's fame and, presumably, fortune. It
 failed, we are pleased to announce, on both counts.
 
 Jodi Bongiovi (Alpha) 1989
 
 
 KEVIN BORICH (Australia)
 Kevin Borich: guitar, vocals
 Tim Partridge: bass
 John Watson: drums
 
 Kevin Borich spent his formative years experiencing singles-chart success
 in Australia as a member of the La De Das. In 1975 he formed the first of a
 constantly changing backing band called the Keven Borich Express. The
 line-up quoted seems to be his closest and favourite members.
 
 A self-confessed R'n'B fanatic, Borich's music is a mixture of blues, boogie
 and straight-down-the-line rocking. Although a reported nine albums have
 been recorded, we only know of four. He has also appeared on some
 compilation LPs and backed blues singer Renée Geyer.
 
 Celebration (Image) 1977
 The Lonely One (Image) 1977
 No Turning Rock (Mercury) 1978
 Live (Avenue) 1979
 
 
 MARGARET BECKER (USA)
 The Reckoning is 'the' album set of her career thus far. Sadly she suffers from
 being in the limited world of religious Christian sub- culture, whereas her
 talent easily commands a much wider stage. She could well outpace even
 a Pat Benatar and run with an Ann Wilson.
 
 Never For Nothing (Sparrow) 1987
 The Reckoning (Sparrow) 1988
 Immigrant's Daughter (Sparrow) 1990
 Simple House (Sparrow) 1991 
 
 
 MICHAEL BOLTON (USA)
 Consummate rock vocalist whose recent quasi-soul performances have
 elevated his status to the level of international superstar. This, however,
 has been no overnigh victory, with Bolton having undertaken active
 recording work since the mid-seventies, developing different personae
 and direction with each successive phase of his career. The one common
 element remains his voice, a huge soulful entity with a depth and range
 far beyond any would-be rival. In this respect Bolton is truly peerless.
 
 During the mid-seventies, utilizing his real surname, Bolotin, he cut two
 R'n'B-directioned albums for RCA Records. By 1978, however, he had
 refined his singing and songwriting abilities, signing another solo deal
 with Polyram who insisted subsequent product was released under
 the band name of Blackjack. This liaison produced two albums of fairly
 tepid AOR, Blackjack and Worlds Apart, the latter showing a pronounced
 radio rock direction. By 1982 Michael had re-signed to CBS Records in
 New York and set about developing his melodic AOR direction with a
 splendid debut album and the quasi-perfect Everybody's Crazy LP in 1985
 (produced by Neil Kernon). Two truly essential rock albums packed to
 the brim with maximum melodic rock riffs, superlative hooks and perfect
 vocals from a man who, by now, amongst the rock cognoscenti had been
 labelled a quintessential performer.
 
 With a slight change in direction, towards a more MOR rather than AOR
 approach, Bolton finally struck home with US platinum success on The 
 Hunger. Soul Provider, a subtle vindication of his R'n'B/soul roots, turned
 Bolton into a true superstar; he had now become a successful recording
 artist in every record-selling territory across the world.
 
 Michael Bolotin (RCA) 1975
 Everyday of My Life (RCA) 1976
 Michael Bolton (CBS) 1983
 Everybody's Crazy (CBS) 1985
 The Hunger (CBS) 1987
 Soul Provider (CBS) 1989
 Time, Love and Tenderness (Columbia) 1991
 
 
 PAT BENATAR (USA)
 A vocalist who works closely with her regular group guitarist Gerlado both
 in a musical and personal direction, she was born in Brooklyn, New York in
 1953. For a time she studied opera but found it boring, although she admits
 it enabled her to learn basic singing technique and, in terms of rock, how
 to sing rough without ruining the voice. A straightforward rocker with
 considerable vocal dexterity, Benatar created an immediate impact with US
 rock fans. Her second album was produced by Keith Olsen of Journey fame.
 She became a worldwide success with her brand of rock successfully
 charting in pop territory but by end of the decade she had not really become
 a major star as might have been expected. A compilation set, Best Shors, was
 issued in 1988
 
 In the Heat of the Night (Chrysalis) 1979
 Crimes of Passion (Chrysalis) 1980
 Precious Time (Chrysalis) 1981
 Get Nervous (Chrysalis) 1982
 Live from Earth (Chrysalis) 1983
 Tropico (Chrysalis) 1984
 Seven the Hard Way (Chrysalis) 1985
 Wide Awake in Dreamland (Chrysalis) 1988
 True Love (Chrysalis) 1991 
 
 
 ROSEMARY BUTLER (USA)
 Traditional assemblage of smooth, well-produced radio rock from a former
 member of Fanny. Linda Ronstadt appears on backing vocals. There is 
 similarity to Pat Benatar and Fiona.
 
 Rose (Capitol) 1984 
 
 
 RUSS BALLARD (UK)
 Russ Ballard first came to prominence as the main driving - force behind
 Argent. He split from them in 1974 to pursue a solo career and has since
 released several albums to little acclaim. However, his songs have been
 widely covered by heavy- metal acts who have plundered them and
 produced some amazing results. Barnet Dogs and Into the Fire are full tilt
 hard- rock albums full of steaming guitar work. The early albums are poor.
 
 Russ Ballard (Epic) 1974
 Winning (Epic) 1976
 At the Third Stroke (Epic) 1977
 Barnet Dogs (Epic) 1979
 Into the Fires (CBS) 1981
 Russ Ballard (EMI) 1984
 The Fire Still Burns (EMI) 1985 
 
 
 TERRY BROOKS (USA)
 Terry Brooks: vocals, guitars
 John Kotch: keyboards
 Donnie Capetta: bass
 Jim Chapman: drums
 
 An amazing mixture of freak-out acid metal - a cross between Hendrix and
 Hawkwind. Good stuff for strange people.
 
 To Earth with Love (Star People Records) 1980
 High Flyer (Star People Records) 1981
 No Exist (Star People Records) 1984 
 
 
 THE BIG F (USA)
 Mark Christian: guitar
 John Shreve: bass, vocals
 Rob Donin: drums
 
 LA's The Big F seem destined to replace Jane's Addiction as the most
 pulsating rock 'n' roll animal to emerge from smog city in a long time.
 Shreve obviously has no thoughts of retaining his vocals beyond the
 present decade, while Donin's drum work is relentless in its power.
 They sure make one hell of a sound.
 
 The Big F (Elektra) 1990
 
 
 THE BLOOD (UK)
 Bill Sykes: vocals
 J.J. Manson: guitar
 Snake: guitar
 Mark Brabbs: drums
 Phil Butcher: keyboards
 
 When punk meets metal it can sound like Motorhead but when metal meets
 punk it can only sound like The Blood. Free from chasing the dubious
 pleasures of chartdom or other commercial idioms, The Blood have harnessed
 their raison d'être to create pure tonal noise. Beautiful. The band have
 folded. 
 
 Se Parare Nex (Conquest) 1985 
 
 
 THE BOYZZ (USA)
 Dirty Dan Buck: vocals
 Anatole Halinkovitch: keyboards
 Gil Pini: guitar
 Mike Topkac: guitar
 David Angel: bass
 Kent Cooper: drums
 
 A mean and moody biker band in the great Southern tradition, the music
 of this band is a mixture of straight hard rock and boogie - a little like
 Cream fused with Black Oak Arkansas. Apparently, they have recorded
 a second album which has not been released yet. Some members of the
 Boyzz went on to form B'zz.
 
 Too Wild to Tame (Epic) 1978
 
 
 TIM BOGERT (USA)
 Bogert is one of the most experienced and heaviest bass players active in
 the heavy metal arena. The list of bands he has been associated with reads
 like a who's who of international mayhem - Vanilla Fudge, Cactus, B.B.A.,
 Marcus, Boxer, Pipedream, etc. His own projects show a less heavy side
 with emphasis on song rather than mindless riffing. Rick Derringer guests
 on Master's Brew.
 
 Progressions (Accord) 1981
 Master's Brew (Takoma) 1983 
 
 
 TOMMY BOLIN (USA)
 Legendary guitarist whose career is attracting adulation similar to that of
 the late Paul Kossoff. Bolin is half-Red Indian and played with many late
 1960s small-time outfits including Zephyr and Energy. He attracted attention
 from many well-known musicians of the period. When Joe Walsh left the
 James Gang he recommended that Bolin replace him after their iitial failure
 with Domenic Troiano.
 
 By the end of the 1960s, Bolin's style was almost perfected - a combination
 of light jazzy solos and rapid-fire riffs which had a customary ring. After
 the break-up of the James Gang he did much session work and began
 work on his first solo album. In 1975 he was asked to join the disintegrating
 Deep Purple and duly accepted. Teaser was released at the same time as
 Deep Purple's Come Taste the Band album, and the former was a superb blend
 of hard rock and light jazzy ballads.
 
 Deep Purple split in 1976 and Bolin began work on Private Eyes, apparently
 at this time under heavy drug addiction. The album was a much more
 satisfying effort than Teaser. Unforunately on 4 December 1976, Bolin died
 of multiple drug intoxication, aged just twenty-five. It was a tragic end to 
 someone who could have been the brightest new guitar hero since
 Blackmore.
 
 The 1990-issued set contains twenty-two songs from eleven albums, over
 eight different labels, and one un-issued demo.
 
 Teaser (Atlantic) 1975
 Private Eyes (CBS) 1976
 The Ultimate (Geffen) 1990
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |