发信人: whitesnake(叶子) 
整理人: kgb(2001-02-02 23:16:28), 站内信件
 | 
 
 
BOX OF FROGS (UK)
 Jim McCarty: drums
 Paul Samwell-Smith: bass
 John Fiddler: vocals, guitar
 Chris Dreja: guitar
 
 Almost a reunion of the original Yardbirds here with McCarty, Samwell-Smith
 and Dreja in the line-up, joined by ex-Medicine Head man John Fiddler.
 Released debut album on Epic in 1984 which is full of R'n'B songs given a
 more 1980s feel. Means a great deal to Yardbirds fans but as a commercial
 proposition it didn't fare too well except in the USA where nostalgia is still
 in vogue. Beck lent some guitar aggression to several cuts.
 
 Jimmy Page was another 'name' to aid their efforts for the second album,
 as also Rory Gallagher.
 
 Box of Frogs (Epic) 1984
 Strange Land (Epic) 1986
 
 
 BREATHLESS (USA)
 Jonah Koslen: guitar, vocals
 Alan Greene: guitar
 Mark Avsec: keyboards
 Rodney Psyka: percussion
 Bob Benjamin: bass
 Kevin Valentine: drums
 
 This band was formed after Koslen left the Michael Stanley Band. Breathless
 has recorded two LPs of hard rock but with socially commentative lyrics.
 Koslen wrote all the songs on both LPs, and has moved on to a solo career.
 
 Breathless (EMI) 1979
 Nobody Leaves This Song Alive (EMI) 1980 
 
 
 BRIGHTON ROCK (Canada)
 Gerry McGhee: vocals
 Gredd Fraser: guitar
 John Rogers: keyboards
 Steve Skreebs: bass
 Mark Cavarzan: drums
 
 Formularized melodic rockers with a penchant for ringing melodies and
 captivating hooks. Rather like a combustible cocktail of Kix, Loverboy
 and Dokken. Formed in 1984 and originating from Toronto the band
 released their own six-track EP on the Flying Fist label, paving the way
 for WEA Canada to pick up the band and their EP for a subsequent
 repressing. Their official debut release fared well, garnering good acclaim,
 but album number two took the band into the international arena with a
 tight, wellproduced (by Jack Richardson) set of sharp yet accessible
 rockers.
 
 Young, Wild and Free (ATCO) 1987
 Take a Deep Breath (WEA) 1988 
 
 
 BRITNY FOX (USA)
 Dizzy Dean Davidson: vocals
 Michael Kelly Smith: guitar
 Billy Childs: bass
 Johnny Dee: drums
 
 Originating from the Philadelphia hard rock circle (some members claim
 tenuous links with neighbourhood stars Cinderella), Britny Fox developed
 a sturdy local reputation before recording a cassette-only release in 1987
 titled In America. With complimentary reviews from a variety of rock
 publications and healthy sales figures, the band eventually solidified their
 line-up and sined a major recording deal with the CBS organization. Their
 debut album, produced by John Jansen, rocketed up the American charts
 and achieved sales in excess of platinum status. A good record full of
 prime American rock (Cinderella, Motley Crue, Warrant), pushing Davidson's
 cheese-grating voice to the fore and allowing Smith to cut loose with volatile
 axework.
 
 Follow-up effort, Boys In Heat, produced by Neil Kernon, resisted chart
 performance, and the band now appears to be languishing uncomfortably
 on the brink of yesterday's news. Johnny Dee was previously a member
 of Waysted. Davidson was replaced by Tommy Paris in late 1990.
 
 Britny Fox (CBS) 1988
 Boys In Heat (Columbia) 1989
 
 
 BRITTON (USA)
 Michael Britton: vocals
 Jim McMellen: guitar
 Pat Schunk: guitar, keyboards
 Skip Flank: bass
 Gary Holland: drums
 
 Tough melodic rock in the Dokken and Great White vein, but with less
 razzamatazz as it was recorded on a shoestring budget. Pleasant but
 hardly awe-inspiring. Gary Holland is ex-Great White.
 
 Rock Hard (TSR) 1988 
 
 
 BRONZ (USA)
 Max Bacon: vocals
 Chris Goulstone: guitar
 Shaun Kirkpatrick: guitar
 Paul Webb: bass
 Carl Matthews: drums
 
 Originating from Bath, 1980, Bronz moved to London with the security of
 a Bronze record company deal behind them. With their melodic rock well
 suited for America's radio airwaves they were geared up for a massive
 launch both sides of the Atlantic; but they became a white elephant. Their
 album had the services of four producers and cost a fortune in the making,
 they toured as support to Hawkwind but that brought little reaction and
 failure came their way in the States. The band subsequently split in 1984.
 Bacon was ex-Nightwing.
 
 Taken by Storm (Bronze) 1983 
 
 
 BROWNSVILLE (USA)
 Cub Koda: guitar, vocals
 Bruce Nazarian: guitar, keyboards
 Michael Lutz: bass
 Henry 'H Bomb' Weck: drums
 
 Brownsville started life as a street-wise punk band hailing from Ann Arbor,
 Michigan, USA. Their early albums were similar in approach to the UK's
 Pink Faires. By Yeah they had hit on a winning formula and scored a top-ten
 single in the US charts, 'Smokin' in the Boys Room. However Brownsville
 could not maintain the momentum and, although they charted with a follow-
 up single, their popularity sadly decreased. They slipped up by not being
 serious enough for real hard-rock fans and being too heaby for pop fans.
 
 Most of the LPs are rather patchy and the first four are full of recycled blues
 and Chuck Berry riffs. However, from Motor City Connection onwards they
 produced some excellent heavy boogie rock culminating with Air Special,
 which is a near-classic of its genre. Koda went on to form his own band
 and Weck became producer for Blackfoot and others. Nazarian joined
 the band, before they recorded Brownsville Station. Since their demise Koda
 has recorded as solo artist.
 
 No BS (Palladium) 1971
 A Night on the Town (Big Tree) 1972
 Yeah (Polydor) 1973
 School Punks (Big Tree) 1974
 Motor City Connection (Big Tree) 1975
 Brownsville Station (Private Stock) 1977
 Air Special (Epic) 1978 
 
 
 BRUZER (USA)
 Paul Frank: vocals
 Rick Ramirez: guitar
 Mitchell Froom: keyboards
 Jeff Steele: bass
 Vinny Appice: drums
 
 Bruzer play excellent heavy rock similar to Cheap Trick and latterday
 Prism. Ramirez was ex-Striker; Appice ex-Derringer, Axis and, at the
 time of recording, Black Sabbath. Froom later joined Gamma.
 
 Round One (Handshake) 1982 
 
 
 BUDGIE (UK)
 John Thomas: guitar, vocals
 Burke Shelley: bass, vocals
 Steve Williams: drums
 
 An early name associated with the heavy-rock scene, Budgie came from
 Cardiff, Wales. The band was formed around 1968 by Shelly and signed
 with MCA who issued their first album in 1971. Budgie became popular
 with those who enjoy heavy riffing and who admire the basic style and
 stance of the band. A string of bludgeon-riffing style LPs followed. In
 1974, just before In for the Kill, drummer Ray Phillips quit the band and
 he was replaced by Pete Boot who, before 1974 had run its course, also
 left. Welshman Steve Williams took over on the drum-stool. In for the Kill
 gave Budgie chart status and wider notice from the public.
 
 In 1978 founder-member Tony Bourge departd, but Budgie soldiered on
 and with their album Impeckable they capitalized on growing recognition
 across the Atlantic by indulging in a two-year period of Stateside activity. 
 They returned to the UK in 1980 and the group reappeared with a release
 on the Active label, a 12-inch single, 'If Swallowed Do Not Induce Vomiting'.
 
 The band's line-up acquired a new face in 'Big' John Thomas, who replaced
 Tony Bourge. Thomas had previously played with the George Hatcher Band.
 The musical stance of the band at this period was very similar to AC/DC-style
 boogie. The group's album Nightflight appeared under the RCA banner. It
 was followed by a commercial-sounding Deliver Us From Evil in 1982 which
 met with good reviews and previewed a new style based on previous solid
 riffing but with the addition of keyboards. Budgie's expected day never came
 and they disbanded.
 
 Budgie (MCA) 1971
 Squawk (MCA) 1972
 Never Turn Your Back on a Friend (MCA) 1973
 In for the Kill (MCA) 1974
 Bandolier (MCA) 1975
 If I Was Britannia (A&M) 1975
 Impeckable (A&M) 1977
 Power Supply (Active) 1980
 Night Flight (RCA) 1981
 Delive Us From Evil (RCA) 1982
 
 
 BUGS HENDERSON GROUP (USA)
 Bugs is an incredibly aggressive Texan guitarst. Bugs Henderson is a spendid
 mixture of boogie and solid riffing. Still Flyin' follows suit but is much cleaner
 in its sound.
 
 At Last (Armadilo) 1978
 Still Flyin' (Flying High) 1981
 
 
 BULLDOZER (Italy)
 Fast, rampaging thrash metal played with appears to be as much
 musical inability as possible. Vaguely similar to Venom, Motorhead
 and Slayer but worse. Perhaps this is why personnel identity is
 missing from the sleeve?
 
 Their second album hardly improved matters; but that said, for head-
 bangers of a certain kind, wanted material.
 
 The Day Wrath (Roadrunner) 1985
 The Final Separation (Roadrunner) 1986
 
 
 BULLET (Germany)
 Klaus Thiel: vocals, guitar
 Paul Psilias: guitar
 Volker Pechtold: bass
 Mike Lichtenberg: drums
 
 Originally known as Teaser, Bullet was formed in 1978. They only made a
 record deal in 1981 after Dieter Dierks heard their demo. The band signed
 with German Polydor and recorded Execution, which was produced by Dierks
 and proved a highly successful import album in the UK. No Mercy was
 recorded over the 1982 Christmas period but suffered a severe delay in
 release and a number of changes were made before in was issued. The
 album sees the introduction of Fitty Weinhold as a replacement for 
 Pechtold. Psilias departed in 1983.
 
 Execution (Polydor) 1982
 No Mercy (Heavy Metal Records) 1984
 
 
 BULLETBOYS (USA)
 Marq Torien: vocals
 Mick Sweda: guitar
 Lonnie Vincent: bass
 Jimmy D'Anda: drums
 
 Typical rowdy American arena metal of the type pioneered by Montrose,
 Van Halen and recently Ratt. Formed in mid-1987 by nucleus of guitarist
 Mick Sweda (ex-King Kobra) and vocalist Marq Torien ( a one-time member
 of a very early incarnation of Ratt). Secured a Warner Brothers recording
 deal at an early stage, on the recommendation of producer Ted Templeman,
 who subsequently recorded the band's power-packed debut LP. Seen as
 contenders for the vacant Roth-era Van Halen party throne, the BulletBoys
 scored successfully amongst fervent teen following and climbed the album
 charts, rapidly pushing their debut LP to platinum status. A second album
 recorded in late 1990 should continue their success story.
 
 BulletBoys (Warner Brothers) 1988
 Freakshow (Warner Brothers) 1991
 
 
 BULLSEYE (USA)
 Manna Demagistris: guitar, vocals
 Kevin Clougherty: bass, vocals
 Thomas Ferrara: guitar
 Thomas Graves: keyboards
 Alan Childs: drums
 
 Bullseye play average American heavy-metal pop, influenced by bands that
 range from Bad Company to Led Zeppelin, taking in the Kinks on the way.
 A poor version of Riff Raff.
 
 On Target (Columbia) 1979 
 
 
 BURN (Sweden)
 Paul Carry: guitar
 Pete Carry: drums
 Alex Hill: bass
 Patrick Fox: guitar
 Tom Oakland: vocals
 
 Despite the English names, Burn is one of Sweden's best bands and
 received considerable praise with the release of their debut album.
 Similar to Deep Purple.
 
 Burn (Moonshine) 1984 
 
 
 BURNING ROME (USA)
 Vicki Thomas: vocals, guitar
 Steve Doughterty: guitar
 Micky Shine: drums
 Ron Murray: drums
 
 A Los Angeles band who lean towards a new-wave pop rock style.
 
 Burning Rome (A&M) 1982 
 
 
 BURNING TREE (USA)
 Marc Ford: vocals, guitar
 Mark Dutton: bass, vocals
 Doni Gray: drums
 
 Los Angeles-based power trio who specialize in retro rock, rehashing
 inspirational and emotional licks from the likes of the Jimi Hendrix
 Experience (ref Marc Ford's fiery stratocaster wailing) and, more
 accurately, the Cream. Nothing new, but the simplicity of a three-piece
 bluesbased combo does have both novelty and familiarity.
 
 Burning Tree (Epic) 1990 
 
 
 BUS BOYS (USA)
 Gus Lounderman: vocals
 Victor Johnson: guitar
 Brian O'Neil: keyboards
 Kevin O'Neil: bass
 Michael Jones: keyboards
 Steve Felix: drums
 
 Interesting black band with a forceful well-played melodic hard-rock
 sound. The debut is the better, tough raw guitar and high pitched
 vocals, but the follow up drifts awkwardly into bland pop rock territory.
 
 Minimum Wage Rock 'n' Roll (Arista) 1980
 American Workers (Arista) 1982 
 
 
 BUZZARD (Belgium)
 Hanzie: vocals, bass
 Steve: guitar
 Elly: drums
 Fox: guitar
 
 A rather tepid band, typical songs, typical riffs.
 
 Gambler (Antler) 1984 
 
 
 DAVE BROCK (USA)
 Another Hawkwind member with a solo album and so lengthening Hawkwind-
 associated entries in this volume! Anyone liking Hawkwind's music rather than
 image will hate this record. Guitarist Brock leads a tortured Gibson through
 some of the heaviest 'head' music recorded. Perhaps a sense of duty?
 
 Earthed to the Ground (Flicknife) 1984
 Night Air (Flicknife) 1985 
 
 
 EDDIE BURNS (UK)
 Every once in a while a poorly recorded, haphazard collection of mediocre
 songs will, for no apparent reason, stand out head and shoulders above
 the case of major hard-rock releases. By the Way is one such record. As an
 honest statement of intent and excessive gimmickery Eddie Burns has left
 a stunning mark.
 
 By the Way (Tartan Hippo) 1985
 
 
 GLEN BURNICK (USA)
 Previous to his debut set, Burtnick had been with Helmet Boy, Jon Hammer
 and Neal Schon. He chose a continuation of a solo career rather than join
 Bon Jovi, and for his first album A&M assembled some of the best names
 in session land, while on the second, Neil Schon and Bruce Hornsby were
 among the musician luminaries. When Styx reformed at the end of the
 eighties he took on lead vocals, since Tommy Shaw had committed himself
 to Nugent's Damn Yankees.
 
 Talking In Code (A&M) 1985
 Heroes And Zeroes (A&M) 1987 
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |