发信人: whitesnake(叶子) 
整理人: kgb(2001-02-02 23:16:27), 站内信件
 | 
 
 
BANDIT (UK)
 Gerry Trew: vocals
 Danny McIntosh: guitar, vocals
 Tony Lester: bass
 Theodore Thunder: drums
 
 Bandit was recorded with a completely different line- up including Jim
 Diamond on vocals (PHD) and Cliff Williams of Home and AC/DC.
 Their music at that time was blues- based hard rock. McIntosh assembled
 the above line- up for Partners in Crime in which they played a very
 classy brand of US- style radio rock.
 
 Bandit (Arista) 1977
 Partner in Crime (Arista) 1978
 
 
 BANG (USA)
 Frank Gilcken: guitar
 Frank Ferrara: bass, vocals
 Tony D'Lorio: drums
 
 This is regarded by some as America's heaviest band. Band was formed
 was back in 1972 and they produced three LPs which seem to decrease
 in loudness. Bang was regarded by most as the best album, but all three
 are worth buying.
 
 Band (Capitol) 1972
 Mother/Father (Capitol) 1973
 Music (Capitol) 1974 
 
 
 BANG TANGO (USA)
 Joe Leste: vocals
 Mark Knight: guitar
 Kyle Stevens: guitar
 Kyle Kyle: bass
 Tigg Ketler: drums
 
 Classy low- life, almost sleaze- oiginated, rock outfit who cleverly combine
 Aerosmith sass rock pretensions with the psychedelic metal clout of The
 Cult. Excellent feel, punchy songs, and tasteful image make Bang Tango
 an act of tremendous potential who really ought to be doing better business
 by far.
 
 Psycho Cafe (MCA) 1989 
 
 
 BANSHEE (USA)
 Tommy Lee Flood: vocals
 Terry Dunn: guitar
 Bill Wesfall: bass
 Ken Burnham: drums
 
 Lack- lustre power metal outfit whose initial offering, 'Cry in the Night', on
 the independent label Roadrunner, actually displayed some degree of
 originality. Their subsequent major label debut (Titanium is an Atlantic
 Records custom label) failed to capitalize on existing foundations and fell
 into complete obscurity.
 
 Cry in the Night (Roadrunner) 1986
 Race Against Time (Titanium) 1989 
 
 
 BARCLAY JAMES HARVEST (UK)
 John Lees: vocals, guitar
 Les Holroyd: vocals
 Mel Pritchard: drums
 
 Formed in September 1966 from two Oldham blues and soul groups - The
 Blues Keepers (John Lees and Woolly Wolstenholme) and Heart and Soul
 and the Wickeds (Les Holroyd and Mel Pritchard). In 1968 EMI released
 their first single, 'Early Morning', on the Parlophone label. When EMI's new
 progressive rock label Harvest was launched in 1969 BJH were among
 the first signings. Wolstenhome left in June 1979 after the band headlined
 four major festivals in Germany. The band have been sadly neglected in
 their home country but have found some compensation from considerable
 French and enormous German popularity. As a 'live' act they play much
 harder than some of their albums suggest, with Pritchard's fine drumming
 technique propelling things along. His knowledge of percussion is a vital
 part of the group's sound. Lees and Holroyd write the group's material and
 arrangements. Over the years they have contributed some of the best songs
 in contemporary rock. BJH could easily out hard- rock many established
 bands if they bothered to and it is surprising that they have not. But they
 have gone their own way. Their 1987 album was followed by a massive
 open- air concert behind the Iron Curtain in East Berlin's Treptower Park.
 Glasnost was a 'live' album that came from this event. 1991 sees their
 twentieth- fifth anniversary, a remarkable feat, especially when seen against
 the backcloth of comparative home indifference, but at least they have
 been rewarded elsewhere.
 
 Barclay James Harvest (Harvest) 1970
 Once Again (Harvest) 1971
 Other Short Stories (Harvest) 1971
 Baby James Harvest (Harvest) 1972
 Everbody Is Everybody Else (Polydor) 1974
 Barclay James Harvest Live (Polydor) 1974
 Time Honoured Ghosts (Polydor) 1975
 Octoberon (Polydor) 1976
 Live Tapes (Polydor) 1977
 Gone to Earth (Polydor) 1977
 XII (Polydor) 1978
 Eyes of the Universe (Polydor) 1979
 Turn of the Tide (Polydor) 1981
 A concert for the People (Berlin) (Polydor) 1982
 Ring of Changes (Polydor) 1983
 Wictims of Circumstance (Polydor) 1984
 Face to Face (Polydor) 1987
 Glasnost (Polydor) 1988
 Welcome to the Show (Polydor) 1990
 
 
 BARON ROJO (Spain)
 Arman De Castro: guitar
 Carlos De Castro: guitar
 José Luis Campuzano: bass
 Hermes Calabria: drums 
 
 One of the best and certainly heaviest of all European metal acts. The
 guitar work is simply unbelievable and the songs stand firm despite
 the garbled Trust- like lyrics. In the mid- eighties they almost lost
 themselves, but returned in 1987. The recommended album is Volumen
 Brutal.
 
 Larga Vida Al Rock and Roll (Chapa Discos) 1981
 Volumen Brutal (Chapa Discos) 1982
 Metal Morphosis (Chapa Discos) 1983
 Baron al Rojo Vivo (Chapa Discos) 1984
 Tierra de Nadie (Zafiro) 1987
 No Va Mas! (Zafiro) 1988
 
 
 BARREN CROSS (USA)
 Mike Lee: vocals, guitar
 Ray Parris: guitar
 Jim Laverde: bass
 Steve Whitaker: drums
 
 Formed during the early eighties in California as part of the rising Christian
 heavy metal scene, Barren Cross forged an intensely metallic style similar
 to, say, Iron Maiden. A 1955- released self- financed mini- LP titled 'Believer'
 was later picked up and released by the Christian Starsong label in 1986
 under a new title and with additional freshly recorded tracks. Their second
 album signalled a slight shift in style, more melodic and accomplished, as
 well as a new label.
 
 Rock for the King (Starsong) 1986
 Atomic Arena (Enigma) 1987
 State of Control (Virgin) 1989
 Hotter Than Hell Live (Medusa) 1990 
 
 
 BASTARD (Germany)
 Kall Rothert: bass, vocals
 Ulli Miebner: guitar
 Gunter Gruschkum: guitar
 Thomas Korn: drums
 
 This delightfully named German band have made three LPs. The best is
 Live and Alive with a great version of AC/DC's 'Dog Eat Dog'. The rest of
 their material is Scorpion- like heaby metal.
 
 Back to Nature (Lava) 1978
 Tearing Nights (Lava) 1978
 Live and Alive (Lava) 1980 
 
 
 BATHORY (Sweden)
 Quothorn Seth: vocals, guitar
 
 Incredibly heavy dooom/thrash metal always approaching the epic, and
 always louder than similar rivals such as Trouble and Candlemas. Practically
 a one- man offensive, Quothorn employs a variety of players for musical
 support with all productions undertaken by the mysterious. Boss. All album
 are recommended but only Blood, Fire, Death is beyond the very impressive.
 
 Bathory (MFN) 1983
 Raise the Dead (MFN) 1984
 Under the Sign of the Black Mark (MFN) 1986
 Blood, Fire, Death (MFN) 1988
 Hammerheart (Noise) 1990 
 
 
 BATON ROUGE (USA)
 Kelly Keeling: vocals
 Lance Bulen: guitar
 Scott Bender: bass
 David Cremin: keyboards
 Corky McClellan: drums
 
 Originally called Meridian (name changed in an effort not to confuse with
 Melidian), from New Jersey, the band recorded their debut album with
 multi- talented songwriter/producer Jack Ponti (himself a one- time member
 of Surgin). With the brilliantly evocative vocals of Keeling (like a cross
 between David Coverdale and Sammy Hagar) the band forge a melodic
 sound not too dissimilar to Whitesnake, Scorpions and Def Leppard.
 Recommended.
 
 Shake Your Soul (Atlantic) 1990
 Lightsout (Atlantic) 1991 
 
 
 BATTLEAXE (UK)
 Dave King: vocals
 Steve Hardy: guitar
 Brian Smith: bass
 Ian McCormack: drums
 
 Originating from Sunderland, Battleaxe play fast panic pace metal similar
 to Motorhead, Fist and the Rods. Despite heavy promotion and an excel-
 lent album with Power from the Universe they failed to make significant
 headway.
 
 Burn This Town (Music for Nations) 1983
 Power from the Universe (Music for Nations) 1984 
 
 
 BEAU NASTY (USA)
 Mark Anthony Fretz: vocals
 Brian Young: guitar
 George Bernhardt: guitar
 Doug Baker: bass
 Mike Terrana: drums
 
 Slick, melodic rock fom LA and yet somehow vacuous and tasteless. More
 of the same; big guitars, screeching vocals and haphazard songs help to
 make Beau Nasty an ultimately worthless exercise in hard- rock futility.
 
 Dirty But Well Dressed (WTG) 1989 
 
 
 BECK, BOGERT AND APPICE (US/UK)
 Jeff Beck: guitar, vocals
 Tim Bogert: bass, vocals
 Carmine Appice: drums
 
 Essentially an extension of the blues boogie onslaught by Cactus, a group
 Beck formed with Appice. Beck left the band after BBA and a second recorded
 studio album was never released. Live in Japan is a Japanese release which
 is a milestone in heavy blues.
 
 BBA (Epic) 1973
 Live in Japan (Epic) 1974 
 
 
 BEDLAM (UK)
 Francesco 'Frank' Aiello: vocals
 Dave Ball: guitar
 Dennis Ball: bass
 Cozy Powell: drums
 
 A very hard-rocking early 1970s four-piece, featuring Cozy Powell, ex-
 Rainbow and the Michael Schenker Group.
 
 Bedlam (Chrysalis) 1973 
 
 
 BELFEGORE (Germany)
 Mikel Clauss: vocals, guitar
 Charly T. Charles: drums
 Raoul Walton: bass
 
 Deviant, demanding and totally awesome noise from Germany's premiere
 trio of eccentric, irregular free thinkers. At times close to Black Sabbath,
 Bauhaus, Sisters of Mercy and Venom. Always self-direct and always
 original. Brilliant.
 
 Belfegore (Elektra) 1984
 
 
 BETSY (USA)
 Betsy: vocals
 David Carruth: guitar
 Ron Cordy: bass
 Robby Settles: drums
 
 Ostensibly the same unit as Bitch, undergoing a name change in 1988 to
 enable career growth with a less raucous sound, Betsy, vocalist, having
 ditched leather S&M stage wear in favour of pretty-girl looks with music
 to match. The album's failure has left some doubt whether the band are
 still operating.
 
 Betsy (Roadrunner) 1988 
 
 
 BILLY SATELLITE (USA)
 Monty Byrom: vocals, guitar
 Danny Chauncey: guitar
 Ira Walker: bass
 Tom Falletti: drums
 
 Terrific melodic radio rock with highly attractive hooklines and sustained
 cranked-up axework. Highly recommended.
 
 Near the end of the eighties Byrom resurfaced in New Frontier and
 Chauncey with .38 Special.
 
 Billy Satellite (Capitol) 1984 
 
 
 BIRTHA (USA)
 Shele Pinizzotto: guitar, vocals
 Sherry Hagler: keyboards
 Rosemary Butler: bass
 Liver Favela: drums
 
 An all-female hard-rock act playing tpical 1970s plod rock. Some good
 tracks, some rubbish. Butler started a solo career in 1984.
 
 Birtha (Probe) 1972
 Can't Stop the Madness (Probe) 1973 
 
 
 BITCHES SIN (UK)
 Tony Tomkinson: vocals
 Ian Toomey: guitar
 Peter Toomey: guitar
 Martin Owen: bass
 Mark Biddlescombe: drums
 
 This band has gone through a number of line-up changes since their
 inception and, as well as their debut LP, their material has turned up
 on a number of compilation albums. Musically, they are very hard rock.
 
 They appeared to have an 'off' and 'on' state of play during much of
 the eighties, with various personnel changes. In 1988, the Toomeys
 formed Flash Point, with their own recorded and distributed album
 No Point of Reference, but in meant little. Invaders first appeared in America, 
 1986, on King Klassic.
 
 Predator (HM) 1982
 Invaders (GI) 1989 
 
 
 BITCH (Sweden)
 Eric Schmid: vocals
 Marc Portman: guitar
 Geoffrey Schmid: guitar
 Roddy Landolt: bass
 Jimmy Schmid: drums
 
 American-style, clean-cut rock, with a slight boogie tint (as in Krokus).
 They could be a little louder in place, but on the whole they are well
 worth investigating. The band split in the summer of 1982.
 
 First Bite (Bellaphon) 1980
 Some Like It Hard (Bellaphon) 1981 
 
 
  ---- 我苦、我悲、我惨!
 神啊,赐予我力量吧!
  | 
 
 
 |